Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen som har erfart meierismør som vektstopper?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-03-13, 12:01   #51
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Noen som har erfart meierismør som vektstopper?

Opprinnelig lagt inn av bligravid?, her.

Men vannet forsvinner, blir ikke på et platå i månedsvis, dersom det er på grunn av salt i lettbrus. Ikke om du samtidig har gått flere kilo med fett.

Vann, selvfølgelig best. Bare viser til råd som er gitt tidligere på lavkarbo.no. Kort fortalt, noen ganger vil ikke kroppen la det løsne. Noen ganger vil det å endre kosten, og på den måten variere korstholet få det til å løsne. Senka ovenfor hær vet vel alt om å plages med platå. Og kan, så vidt jeg kan forstå av tidligere poster, skrive under på at et platå er vanskelig å overkomme.

For meg går det sakte etter at jeg nådde 90-tallet. Men basert på månedre så har jeg gått ned kilo og cm. Så satser på at min kost fungerer for meg. Det inkluderer lettbrus nu og da (ikke tørstedrikk) og det inkluderer frukt, også epler og gulrøtter o.l.

Vannretensjon er vell ofte hovedproblematikken og\eller høyt kaloriinntak, her vil totalt karboinntak, proteininntak (til en mindre grad) og saltinntak ha mye å si. For de med noe redusert lymfedrenasje kan man gå ned ganske heftig i vekt ved å trene mer (gjelder ekstremt overvektige somregel) siden vannet "slipper". Grunnet ASP og god insulinfølsomhet vil det ikke alltid ha noe å si hvorvidt man spiser strikt eller moderat lavkarbo heller. Studier på ketose viser at metthetsfølelsen er svært variabel. Det samme gjelder studier på trening hvor noen spontant føler seg mer mette når de trener og ubevisst spiser mindre, mens andre overkompenserer og spiser mer.

Jeg jobber med sykelig overvektige og har så langt aldri opplevd at de ikke greier å gå ned mye i vekt ved å se på de ovennenvte faktorene og handle deretter Jeg tror for mange legger for mye småting i platåproblemet og ser for lite på det store bildet, for all del, det kan hende tomat kan ha litt å si, men da er det like sannsynlig at brokkoli kan ha noe å si for andre eller at meierismør har noe å si (ulik mettehet fra ulike fettsyrer og melkefett har en uvanlig sammensetning). Salt fra meierismør kan nok være en årsak hos enkelte og.

Du påpeker noe svært viktig og som jeg påpeker til de jeg følger opp: Midjemålet og andre kroppsmål er langt viktigere enn badevekta. Midjemålet sier mye mer om helsa de, utseendet ditt osv enn badevekta. Om du trener kan du gå opp i muskelmasse samtidig som du mister fett. Badevekta kan gå feil vei, men midja kan ha gått ned betraktelig Jeg synes generelt at BMI, badevekta etc tar alt for mye plass i slankedebatten!

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pris på meierismør elian Generell diskusjon 1 05-02-09 22:39
Meierismør og intoleranse KatjaBlå Generell ernæringsdebatt 0 01-06-08 16:37
Noen som har erfart dette? tommygutt Fysisk og mental helse 26 18-02-08 12:42
Noen som har erfart dette? tommygutt Fysisk og mental helse 0 15-01-08 21:55
Erstatning for meierismør?? elian Atkins kosthold 0 29-07-04 11:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no