Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trenger råd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-03-13, 14:28   #1
Minimus
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 27
Minimus er på en erverdig vei

Trenger råd

Hei alle sammen
For snart to år siden gikk jeg ned 15-16 kg ved hjelp av ketolysekuren. I mellomtiden har jeg gått gjennom et svangerskap og fått en nydelig jente.

I svangerskapet holdt vekten seg veldig bra og jeg gikk ikke opp mer enn 9 kg. Jeg levde ikke spesielt lavkarbo disse månendene, men er blitt bevisst på å ikke spise så mye poteter, ris, pasta osv som tidligere. I tillegg var jeg veldig flink til å styre unna goderi og brus, da det var dette som gjore at jeg veide 15 kg for mye noen måneder i forveien. Det jeg "la på meg" var borte bare en uke etter fødselen.
Etter ammeslutt har jeg gått opp noen kg som jeg nå vil bli kvitt

Dersom jeg legger sammen disse kiloene med de kiloene jeg hadde "ekstra" da jeg ble gravid, er ønskelig nedgang nå på ca 8-10 kg.

Men vil det da være riktig for meg med ketolysekuren? Er litt i tvil.

De siste ukene har jeg trappet opp treningsmengden og er nå på trilletur nesten hver dag (går da minimum 5 km i rask gange), samt at jeg jogger 4-5 km 1-3 ggr i uken.

Synes det er mye lettere å telle karbohydrater fremfor kalorier, så er det noen som har synspunkter på hvor lavt karboinntak per dag jeg burde legge meg på?

Takker for svar.

Minimus


Sist redigert av Minimus : 13-04-13 kl 17:05.
Minimus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:30   #2
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Trenger råd

Gratulerer med ei jente
Telle karbohydrater ikke bare enklere men også bedre for kroppen på alle måter jeg trur at det viktigste ikke hvilken "kur" du følger men at du lever ut ifra lavkarbo filosofien spis variert uten stivelse og så lavt på karbo som det passer deg. For min del så fungerer under 20 gr karbo best for da får jeg ikke noe søtsug. Men for mange fungerer det jo like så bra med opptil 50 gr.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no