Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Økologisk?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-12, 11:23   #26
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Økologisk ?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.


For min egen del kan jeg bare si at om vi skal satse på at denne kloden skal være beboelig også i noen hundre år framover - så tror jeg at økologisk landbruk er et skritt som vil bli nødvendig.... Vi kan bare ikke fortsette å "drite i eget reir" på den måten vi gjør. Husk at ikke all forurensning er av den typen vi ser, lukter eller smaker.



Og en god oversikt fra agronomen Imse lenger oppe her!

Sitat:

- Jorda blir utarmet av kunstgjødsel
- Avrenning pga kunstgjødsel har vært et stort problem
- Jordas fosforlagre begynner å gå tomt, fosfor er en viktig bestanddel i kunstgjødsel.
- Miljøaspektet sett under ett.
- Sprøyting er ikke lov, dette brukes i tradisjonelt landbruk. Stoler du på at det er trygt? Slike midler får ikke slippe inn i min hage etter å ha lest på innholdet.
-Mere restrektivt når det gjelder medisiner på dyrene.
- Fjærfe har definitivt mere plass. Frittgående og øskologisk drift kan ikke sammenlignes. SLik jeg kjenner høner og deres væremåte så er vanlig frittgående høns et sant mareritt for hønene, fordi de går så veldig mange sammen på alt for trangt område. De har bedre plass, like like mange grusomme problemer( som hakking, ikke noe vagleplass på de som blir sjaltet ut osv)

Boboulette, har ikke sett/lest Monique Robin, men noterer meg det til senere

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 17:24   #27
bouboulette
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 62
bouboulette er ny på veien

Sv: Økologisk ?

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.



Og en god oversikt fra agronomen Imse lenger oppe her!



Boboulette, har ikke sett/lest Monique Robin, men noterer meg det til senere

Siden jeg først skulle tipse deg, kan jeg jo likesågodt gi deg det riktige navnet... - Marie-Monique Robin....
Nrk har også sendt en eller to dokumentarer laget av henne. Rystende greier, forholdet til mat ble ikke det samme etter å ha sett dem

bouboulette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Økologisk proteinpulver HenrikBooe Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 27-06-11 12:29
Økologisk? bevaremegvel Generell diskusjon 13 27-03-11 01:53
Økologisk kjøtt? torsth09 Spørsmål og svar 4 22-07-10 12:24
økologisk kakao - en ts ok ?? SunnhetMedSirrup Spørsmål og svar 0 23-07-09 00:50
Økologisk kakaosmør Zincite Generell diskusjon 1 11-05-08 20:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no