Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Makrell i tomat på Atkins?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-07, 22:17   #1
Tøffa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 33
Tøffa er på en erverdig vei

Makrell i tomat på Atkins?

Er det greit å spise Makrell i tomat når man har lavkarbo-kosthold? Den inneholder jo faktisk litt sukker..

__________________
Sporty hilsen
Tøffa
Tøffa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 22:39   #2
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Makrell i tomat på Atkins?

Skyll vekk tomaten og det er ikke et sukkerfnugg igjen.

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 22:43   #3
Tøffa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 33
Tøffa er på en erverdig vei

Sv: Makrell i tomat på Atkins?

Jammen da blir det vel ikke makrell i tomat, er jo bare makrellen igjen da! Tenkte på "Full pakke"!

__________________
Sporty hilsen
Tøffa
Tøffa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 22:44   #4
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: Makrell i tomat på Atkins?

Med de vanlige boksene kan du skrape bort mestparten av tomatsausen, og likevel blir det jo masse tomatsmak igjen. Det gjør alltid jeg. Og bruker HELE boksen på et rugsprø, eller har en fiberrik ved siden av *yum*

Go for it! Metter leeeenge
*flykræsj-prinsessa* (sitat Jeefern)

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 23:12   #5
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Makrell i tomat på Atkins?

Skyll av tomaten og ha på masse pepper, majones og agurk, så blir det snadder. Trodde jeg skulle savne tomatsausen, men det er faktisk kjempegodt uten også.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 00:36   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Makrell i tomat på Atkins?

har noen prøvd den peppermakrellen de reklamerer for? er vel fra stabburet den også...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 00:38   #7
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Makrell i tomat på Atkins?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

har noen prøvd den peppermakrellen de reklamerer for? er vel fra stabburet den også...

Jeg har prøvd den én gang ... ingen slager hos meg, men jeg har ei venninne som er helt hekta

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 00:44   #8
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Makrell i tomat på Atkins?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg har prøvd den én gang ... ingen slager hos meg, men jeg har ei venninne som er helt hekta

Jeg er veldig glad i sånn vakuumpakket røkt peppermakrell, men jeg kjøpte en sånn i olje en gang for noen år siden (ikke stabburet men annen produsent) og jeg syntes ikke den varnoe særlig god... smakte jo bare olje

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 00:46   #9
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Makrell i tomat på Atkins?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg er veldig glad i sånn vakuumpakket røkt peppermakrell, men jeg kjøpte en sånn i olje en gang for noen år siden (ikke stabburet men annen produsent) og jeg syntes ikke den varnoe særlig god... smakte jo bare olje

Jeg liker også bedre den vakuumpakkede - den er jo billigere også, er den ikke det da?

Husker aldri om det er varmrøkt eller kaldrøkt jeg liker, så jeg kjøper det sjelden

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 00:49   #10
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Makrell i tomat på Atkins?

viss det er den prikken bak navnet ditt, så er den rød... hos meg er den vell lysegrønn...har egentlig aldri skjønt meg på det der jeg..

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 08:04   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Makrell i tomat på Atkins?

Varmrøkt makrell synes jeg er best, fordi kjøttet løsner bedre, kaldrøkt er altfor seigt og salt.

Men peppermakrell; oh my flying god! Det er snadder!!

De prikkene, forsto det sånn at de er røde om du ikke vil at noen skal se du er pålogga, grønne dersom du er synlig pålogga, og gråe dersom du er synlig avlogga.
Or am I wrong??

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 08:40   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Makrell i tomat på Atkins?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

De prikkene, forsto det sånn at de er røde om du ikke vil at noen skal se du er pålogga, grønne dersom du er synlig pålogga, og gråe dersom du er synlig avlogga.
Or am I wrong??

Jeg tror rød = avlogga, grønn = pålogga og grå = dersom du ikke vil at noen skal se om du er avlogga eller pålogga.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 09:05   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Makrell i tomat på Atkins?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tror rød = avlogga, grønn = pålogga og grå = dersom du ikke vil at noen skal se om du er avlogga eller pålogga.

JA! Takk
Det var nå egentlig det jeg mente, hehe -early morning

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 09:28   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Makrell i tomat på Atkins?

Forresten så er makrell i tomat kjempegodt rett ut av boksen, med masse majones og pepper/sitronpepper på.

Jeg driter i hele tomatsausen, tror ikke det har så mye å si. Men litt kan jo helles av.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 09:37   #15
Trois
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 96
Trois er på en erverdig vei

Sv: Makrell i tomat på Atkins?

Jeg liker ikke makrell i tomat (tåler ikke lukta engang) men mannen spiser en boks til frokost nesten hver dag og han raser ned i vekt. Trodde faktisk det var lov, men det er kanskje Lindberg som sier det er greit
Tror ikke det er noen slager hvis jeg ber ham skylde av tomatsauser

__________________


Trois er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 10:02   #16
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Makrell i tomat på Atkins?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Varmrøkt makrell synes jeg er best, fordi kjøttet løsner bedre, kaldrøkt er altfor seigt og salt.

Men peppermakrell; oh my flying god! Det er snadder!!

De prikkene, forsto det sånn at de er røde om du ikke vil at noen skal se du er pålogga, grønne dersom du er synlig pålogga, og gråe dersom du er synlig avlogga.
Or am I wrong??

Prikkene er iallfall sånn hos meg, dvs.
Grønn - pålogga
Grå - avlogga
Rød - usynlig (altså du er her, men vi får ikke til å se hva du ser på mm)

Og den peppermakrellen i olje lukta bare tran. Hadde gleda meg jeg, men ble sååååååå skuffa.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:21   #17
Sirene
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 77
Innlegg: 10
Sirene er på en erverdig vei
Red face

Sv: Makrell i tomat på Atkins?

Jeg er dansk og veldig glad i varmrøkt makrell. Desverre orker jeg ikke den varmrøkte makrellen, man får her i Bodø, for den er så urimelig salt. Og det går jo ikke an å utvanne den, så jeg må nøyes med makrell i tomat på boks, - hvilket heller ikke er dårlig. Men jeg savner en skikkelig varmrøkt makrell, som ikke er oversaltet. Lurer på om makrellen er like salt overalt i Norge?

Sirene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg, glutenfri Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 12:09   #18
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Makrell i tomat på Atkins?

hoss meg er prikkene som hos mum... grønn = på, grå = av og rød ="usynlig"

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 17:57   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Makrell i tomat på Atkins?

Det er helt riktig det

Men så lar jeg pc'en stå på i tide og utide, og har nettleseren oppe, så det ser ut om om jeg er pålogga til de underligste tider...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 02:19   #20
Quippini
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Hurdal
Alder: 58
Innlegg: 43
Quippini er på en erverdig vei

Sv: Makrell i tomat på Atkins?

Jeg spiser makrell i tomat - med gaffel, og da blir jo mye av tomatsausen liggende igjen...

Stabburets er ca 8 karber pr boks, men vær obs - andre merker kan ha en god del mer!!!

__________________
quippini

BMI opp mot 23 -
her må det skjerping til!
Quippini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - og skjeler litt til blodtype... Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 20:53   #21
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Makrell i tomat på Atkins?

Stabburets har 5 gram karbo per 100 gram. Jeg kjøpe 21 bokser i dag... he he,
kjekt å ha

__________________
RSy
rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no