Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

HVOR forsvinner kiloene først??

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-07, 07:42   #1
Nynne
Medlem
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 51
Innlegg: 54
Nynne er på en erverdig vei

HVOR forsvinner kiloene først??

Altså, på kroppen. Hvor forsvinner de først?
Jeg har pr siste veiing gått ned 6 kg. Vet ikke om jeg er helt fornøyd med det på 10 uker, men samma det. (Hadde kanskje sett for meg at jeg skulle få til en vektnedgang á la norsk ukeblads forsider: "raste ned i vekt- mirakelkur- ned 23 kilo på 11 uker" )

Uansett da, 6 kg er mer enn 5.....Men jeg syns liksom ikke at jeg merker det noe sted. Hvor på kroppen kan jeg forvente å kjenne det først? Lår? Rompe? Mage? Hadde vært litt moro å kjenne klærne løsne, eller se det i ansiktet.

Opplys meg! Det er en ordre

__________________




Nynne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo........ Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 08:15   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: HVOR forsvinner kiloene først??

Jeg vet ikke hvor man ser det først, jeg

På meg så forsvinner det gjerne litt fra "den øvre" magen...
men jeg har aldri gått med mye og kjapt, så jeg merker som regel ikke nor særlig selv...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 08:52   #3
bluVelvet
Medlem
 
bluVelvet sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Molde
Innlegg: 168
bluVelvet er på en erverdig vei

Sv: HVOR forsvinner kiloene først??

Har merket det på buksene. De buksene jeg bruker til vanlig har blitt betraktelig løsere over baken, et par kan jeg faktisk ikke bruke lenger. Har gått ned 5 kilo.

bluVelvet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 08:56   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: HVOR forsvinner kiloene først??

Slik jeg har forstått det, så forsvinner fettet jevnt på hele kroppen.

Jeg merka det først på dobbelthaka, hals og rundt bringa. Så øverste delen av magen. Har gått ned en buksestr. men ser ikke selv at jeg har gått ned rundt magen. Selv om gubben sier at jeg er mindre der og.
Vi må også huske at de første kiloene som renner av er vann og avfallstoffer og at fettet forsvinner etter hvert..

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 09:43   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: HVOR forsvinner kiloene først??

Før har jeg alltid går ned rundt rumpa og på lårene først. Og siden jeg aldri har vært så stror der har feilfordelinga blitt mer synlig for hver gang jeg har slanka meg. Men nå så merker jeg det over bringa og rundt knærne (av alle plasser!). Og rundt halsen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 09:53   #6
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: HVOR forsvinner kiloene først??

Jeg pleier også å merke det ganske fort rundt knærne, så lår og bak, men der har jeg ganske mye også.
Før i tiden, sånn for hundre år siden :-) Da minket jeg først i livet og sist på lårene, men dette er helt omvendt nå. Så dette har nok også noe med alder å gjøre.

Kiloene burde også forsvinne mellom ørene, slik at man ikke satt på jobben og drømte om baguetter og sjokolade.. akk, for en skjebne. Det er ikke synd på meg som har stekt kjøttdeig i en pose i veska.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 10:04   #7
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: HVOR forsvinner kiloene først??

Jeg krymper jevt over det hele, men om jeg legger på meg igjen så er det magen som kommer først

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 10:11   #8
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: HVOR forsvinner kiloene først??

Ansikt (kinn), hals og buksene blir videre. Det er spesielt i ansiktet at andre legger merke til det i starten.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 11:24   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: HVOR forsvinner kiloene først??

Jeg er så "heldig" at omtrent alt av overflødig fett er fordelt fra under puppa til rett over rompa. Et klassisk eple kan du si!!!
Så det første jeg la merke til var at jeg gikk fra å se litt ut som kjøtbolle med spaghetti (et sjarmerende uttrykk min søster har brukt på meg, takk for den!) til å bli langt mer proposjenert. Heldigvis har jeg ikke fått mindre rompe eller tynnere bein, men kroppen har sakte men sikkert fått et større samsvar, og det er stas!
Å gå fra eple til noe mer pæreaktig var vel det jeg håpet mest på, og jeg velkommer mine nye kvinnelige former med stor glede!

At du ikke har tapt sånn kjempemye i starten (selv om man overhodet ikke må kimse av seks kilo) så kan det hende du har en større metabolsk resistens enn gjennomsnittet, sånn at kroppen setter opp et større forsvar for å tviholde på fett og sånn. Det kommer helt sikkert til å gå seg til !
En annen ting er jo at det er sunnere å gå ned jenvt og sakte enn å rase ned som disse ukebladsslankerne som poserer foran tretii kilo sukker eller margarinpakker. De har sikkert masse løshud, og hva vet vi, om et år kanskje de har lagt på seg det dobbelte?!?
Så ikke bekymre deg for at det går sakte, selv om det er helt forståelig at man kan bli litt utålmodig.
Lykke til

PS: Jeg anbefaler alle varmt å måle seg i tillegg.
For selv om kiloene står stille på vekta, så kan det hende du krymper litt allikevel!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 11:37   #10
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: HVOR forsvinner kiloene først??

Hmmm..Ja, si det...
Er vel enig med photobscura her...Man blir mer proporsjonert....
Hver del av kroppen passer plutselig bedre til hverandre...Jeg merka det vel først "på midten"..Altså der jeg hadde mest...
Magen, rumpa og låra..Spesielt rumpa igrunn...(Men den var stoor og...)
Der det tar lengst tid for meg, er overarmene..Har ikke mista så mange cm der, men det er nok også fordi jeg ikke har vært flink til å trene, og mye av det som er igjen der, "henger og slenger"...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 12:39   #11
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: HVOR forsvinner kiloene først??

som andre også var inne på det er bra å gå ned sakte.. selv om jeg fortstår utolmodigheten.. kroppen får vendt seg.. og en slipper så mye løs hud..

hvor vekttapet vises mest er vel veldig forskjellig fra person til person.. jeg har en "maskulin" -korppsbyggning..smalehofter og bredeskuldre.. .. på 80-tallet fjernet jeg skulderputene... Hos meg er det første som blir mindre pupper og rompe.. desverre så kommer lår og hofter, tilslutt dobbelhake og mage.. og legger på meg fortest i motsatt rekkefølge..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 13:21   #12
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: HVOR forsvinner kiloene først??

Første gang jag gikk ned 12 kg på viktväktarna gikk jag ned over hele kroppen.. Men når jag gikk opp allt igjen,havnet det meste på magen (jag som aldrig hadt stor mage)

Denne gang på Ketolyse,har rumpan og dobbelhaken førsvunnit først.. sliter fortsatt litt med magen,även om den har blivit betydeligt mindre..Men det er fortsatt der det meste sitter

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 13:47   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: HVOR forsvinner kiloene først??

Når man skal ned såpass mye så merker man fint lite de første 10 kiloene som regel. Jeg har gått ned 18 kg nå, og jeg så det INGEN steder før jeg rundet 11-12 kg. Ikke for å være demotiverende altså, men sånn er det som regel, man må bare være litt tålmodig. Nå kan alle se at jeg har gått ned, men det vises ikke såpass at folk sperrer opp øynene. Kan se det i ansiktet og på overkroppen, og litt på lår og mage, men jeg regner ikke med at det VIRKELIG vil vise godt før jeg er nede i kanskje 25 kilo minus.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 17:36   #14
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: HVOR forsvinner kiloene først??

jeg såg det på ansiktet, puppene og på rompa.... selv om jeg merker jo på magen a... men det var først etter flere mnd at jeg merket det på magen....

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 11:31   #15
annemerete
Medlem
 
annemerete sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 56
Innlegg: 77
annemerete er på en erverdig vei

Sv: HVOR forsvinner kiloene først??

Merker det på magen min jeg, og andre mener helt bestemt at de og ser det litt på lårene mine! Nå er jeg gått ned snart 6 kg,men har ikke gått ned noen buksestørrelse enda, men merker at den ikke sitter så på lenger! Men prøvde en jakke her og den har jeg ikke brukt på et par år, og den kan jeg faktisk bruke nå!

__________________


annemerete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekur Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 12:19   #16
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: HVOR forsvinner kiloene først??

Følg med på ryggen.

__________________


kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 12:55   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: HVOR forsvinner kiloene først??

Opprinnelig lagt inn av kjøttklumpen, her.

Følg med på ryggen.

Jajaja! Jeg har blitt smalere over ryggen, og snart er "ryggpuppene" mine borte

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 12:56   #18
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: HVOR forsvinner kiloene først??

Smalere over ryggen har jeg og blitt...Jeg synes ikke det gikk an å SE så lett, men merka det på klærne!!
Plutselig var skuldrene på jakken mine waaay out there......
VEldig gøy!...
Og mange gensere /topper jeg prøvde i går, hadde fått plass til en fotball inni i tillegg til meg.

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 13:00   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: HVOR forsvinner kiloene først??

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Smalere over ryggen har jeg og blitt...Jeg synes ikke det gikk an å SE så lett, men merka det på klærne!!
Plutselig var skuldrene på jakken mine waaay out there......
VEldig gøy!...
Og mange gensere /topper jeg prøvde i går, hadde fått plass til en fotball inni i tillegg til meg.

Indeed! Og jeg betrakta virkelig ryggen min som en låvedør før, ved min overraskelse, så har den antatt en mer gitaraktig form, yay!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når ser andre at kiloene forsvinner? Tante_petunia Generell diskusjon 9 18-11-06 20:19
Hvordan bli kvitt de siste umulige kiloene Marianne Nyheter / media 8 12-01-05 19:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no