Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Mat etter trening

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-08, 13:30   #1
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Mat etter trening

Jeg trener tre ganger i uka, to ganger styrke og en tur i svømmehallen. Nå lurer jeg på om dere kan anbefale meg noe som jeg kan spise rett etterpå, gjerne i form av pulver eller shake eller noe. Trenger ikke være veldig restriktivt på karbene, men litt.

  Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 13:39   #2
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Mat etter trening

Jeg har alltid med meg en Tupperware-kopp med skrukork som jeg har myseproteinpulver i, tilsvarende ca 25-30 gr. protein.
I garderoben etter trening, heller jeg bare i passe med vann og rister løs.
Da har kroppen noe å "tygge på" til jeg spiser middag en time senere.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 15:32   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Mat etter trening

Tidligere har jeg gumlet i meg litt ost for proteinene sin del, men hvor lurt det er vet jeg ikke

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 17:59   #4
morten1234
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 11
morten1234 er på en erverdig vei

Sv: Mat etter trening

Du kan tilsette litt karbohydrater i den shaken din, sammen med proteiner, etter styrketrening. Det er ikke farlig og er heller bra for deg.

__________________


morten1234 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 18:33   #5
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mat etter trening

Jeg bruker shake med cocosa, blandet i vann. Har jeg trent hardt, tar jeg også noen ganger en ss honning i shaken. Funker veldig bra for meg.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 19:16   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Mat etter trening

Hva med bær?
Nå på vedlikehold tar jeg meg en banan!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 19:17   #7
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mat etter trening

Jeg tar en banan nå, siden jeg ikke er på lavkarbo. Men jeg skal snart begynne å tenke i de baner og da er det greit å innføre noen gode vaner nå.

  Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 22:26   #8
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Mat etter trening

For å opprettholde og evt utvikle muskelmasse trengs protein, kort og greit. Litt karbo sammen øker bare opptaket av proteinet og gjør restitusjonen bedre.
I prioritert rekkefølge etter optimalitet:
Protein og karbo + vann
Protein + vann
Karbo + vann
vann
ingenting....

Det meste av frukt inneholder jo noe med glukose i og da kan man sikkert bruke det som karbo. Fruktosen hjelper egentlig ikke særlig mye her.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 01:59   #9
morten1234
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 11
morten1234 er på en erverdig vei

Sv: Mat etter trening

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Hva med bær?
Nå på vedlikehold tar jeg meg en banan!

Funker jo med banan også, inneholder jo karbo. men for å få god utbytte av karbohydratene etter trening, bør de intas rett etter, og i flytende form. En banan tar lenger tid å komme til "prosessen" enn noe flytende ville gjøre..

__________________


morten1234 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 08:30   #10
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Mat etter trening

Hvis du har sånn shaketing fra tupperware, så kan du lage klar en smoothie og ta med, og bare riste bort evnt klumper etter trening

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 10:32   #11
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Mat etter trening

ProZyme fra Tech Nutrion er god, og faktisk veldig lav i karbo. Den selges blant annet på XXL og på nettbutikk. Fra nettbutikken kan du få prøveposer på sjokosmak og jordbærsmak.

Smaker best med melk, men kan også blandes med vann.

Flink du er til å trene da Albertine.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 11:30   #12
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mat etter trening

Takk for gode tips. Jeg har mest lyst på en shake som jeg bare kan ta rett etter trening. Kanskje jeg skulle prøve den der Tech Nutrition-greia?

  Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 11:37   #13
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mat etter trening

Hm, jeg finner ingen smaksprøver jeg.

  Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 21:21   #14
wegie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 43
Innlegg: 32
wegie er på en erverdig vei

Sv: Mat etter trening

Gå inn på allevo.no og få prøveposer derifra. De smaker kjempegodt Allevo får du kjøpt på apoteket. Både pulvershaker og ferdige drikker.

__________________

wegie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 22:20   #15
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Mat etter trening

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hm, jeg finner ingen smaksprøver jeg.

Send de mail, og de sender i posten.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sydenhotell med trening og sunn mat Marianne Generell diskusjon 8 21-02-07 12:22
Proteiner ikke nyttig rett etter trening ?? Nille Trening 33 21-10-05 12:01
Mat etter sykkelritt Kristian Trening 4 02-06-04 10:55
Lindberg og slanking... Summer Dr Lindbergs 8 17-02-04 10:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no