Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Smerter i lår og oppover mot hoftebein - magnesium-mangel?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-06-08, 21:32   #1
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Smerter i lår og oppover mot hoftebein - magnesium-mangel?

Hei. Jeg har i perioder hatt smerter i lårene, egentlig hele livet, men noe mer de siste månedene på lavkarbomat.
Jeg kaller det for "sittevondt", det gjør så vondt at jeg ikke klarer å sitte, og om jeg sitter mye i ro, kommer smertene og jeg må tøye musklene og bevege meg. Smertene blir verre når jeg ikke er i bevegelse.
Nå de siste ukene har jeg også fått vondt oppover langs sidene av underlivet og opp mot hoftebeina. Den kan også gjøre vondt på setet.

Jeg er også plaget av kribling i leggene, som maur som kryper oppover (det har jeg også hatt så lenge jeg kan huske, men fått en forværring av nå). Derfor hopper jeg av og til rundt i sofaen. Er det for ille, må jeg ty til Ibux.

Jeg har i grunnen aldri tenkt så mye over dette, men leste her en gang at slike smerter kan skyldes magnesium-mangel?
Siden det har økt på nå de siste månedene tenkte jeg å prøve ut om det kan bli bedre. Kan nevne at jeg har tatt prøver hos legen som tydeligvis viser normalt nivå. Men jeg har ikke nevnt dette som et spesifikt ptoblem, siden jeg ikke har koblet dette til noe unormalt.

Kan det stemme at dette er beskrivelse på magnesium-mangel? Noen som kjenner seg igjen?

Takker om noen kan fortelle om sine erfaringer med dette.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 21:47   #2
Kiera
Medlem
 
Kiera sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Drøbak
Alder: 58
Innlegg: 186
Kiera er ny på veien

Sv: smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Jeg var utrolig plaget med dette når jeg startet med lavkarbo. Jeg fikk tips om magnesium og kalium. Kjøpte begge deler på heleskost butikk og tar 2 av hver om dagen. Smertene forsvant etter 2 dager og jeg har ikke hatt de siden. Tar forsatt pillene også.

__________________
Les mer i min dagbok..
Kiera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 21:55   #3
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Takk Kiera - jeg må sjekke det ut og prøve ja. Kalium også?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 21:57   #4
Kiera
Medlem
 
Kiera sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Drøbak
Alder: 58
Innlegg: 186
Kiera er ny på veien

Sv: smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Ja.. det var faktisk noen på ketolyse kuren som tipset meg om det med kalium og faktisk så hadde jeg hatt lavt kalium en gang tidligere og kjente igjen smertene.

Det er viktig at du ikke tar mer enn det som er anbefalt for det er ikke bra med for høye kalium verdier heller. Tror mine tabletter har 100 mg pr kapsel. Jeg tar som sagt to stk og det går fint.

__________________
Les mer i min dagbok..
Kiera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 22:04   #5
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Ok - tusen takk for tips!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 23:57   #6
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Du er ikke plaga med ryggen og? Høres jo nesten ut som prolapssmerter du beskriver.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 01:56   #7
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Opprinnelig lagt inn av raptor, her.

Du er ikke plaga med ryggen og? Høres jo nesten ut som prolapssmerter du beskriver.

Tenkte på noe av det samme. Men mindre alvorlig at du har stramme muskler i sete og hofteregionen så kan man få vondt nedover i låra. Her hjelper litt styrketrening og god gammeldags masasje, spesielt av muskelfester rundt hoftekammen (fra halebeinet helt ut til hoftekulen)

Litt stiv korsrygg og muskler gir fort litt sånne "nervesmerter" i låra eller setet.

Kribling i leggene ? holder du deg aktiv og mosjonerer litt ?

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 02:21   #8
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Jo, har en gammel ryggskade - bukning (miniprolaps) fra -97.
Stiv i ryggen, korsryggen, og smertene i ryggen, foran og nedover lårene øker ofte ved mens, som jeg tolker som at det er press på nerved ved hevelser.
Jeg trener og er i bevegelse hver dag, og hvis jeg ikke trener får jeg smerter, eller ikke smerter, men jeg får vondt og stivner.

Saken er at detter har økt etter lavkarbo, derfor lurte jeg på om jeg manglet noe.

Men dette skriver seg jo langt tilbake, husker første gangen da jeg var ni år...

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 11:15   #9
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

magnesium er super mot muskelsmerter. Funker nesten umiddelbart.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 11:28   #10
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Takk Raptor.
Jeg tror jeg tester det ut, for tenk om det hjelper! Det kan jo hende jeg har hatt mangel på magnesium nesten hele livet.... Også kan det vel ikke skade, selv om man jo må være påpasselig at man ikke putter i seg masse man ikke trenger!

Jeg husket forresten den prolapssmerten dere lurte på om jeg hadde, jeg kalte den for "beltesmerten" da jeg hadde den. Det var som et stramt og ømt belte fra korsryggen og fram mot hoftekammen.
Dette er noe annet, som har økt på de siste månedene.

På mandag kjøper jeg magnesium og kalium, også skal jeg rapportere framover om det hjelper.

Man lærer virkelig mye av dette forumet!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 07:40   #11
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Har også slitt med mye maur i bena siden jeg starta med lavkarbolivsstil, spesielt om jeg våkner om natta er det nesten umulig å sovne igjen, jeg bare vrir meg og snur meg.

Har begynt å ta magnesiumtabletter om morgenen, og før jeg legger meg, og problemet er nesten borte. Vurderer å øke dosen om kvelden for å se om det forsvinner helt

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 09:30   #12
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Har også slitt med mye maur i bena siden jeg starta med lavkarbolivsstil, spesielt om jeg våkner om natta er det nesten umulig å sovne igjen, jeg bare vrir meg og snur meg.

Har begynt å ta magnesiumtabletter om morgenen, og før jeg legger meg, og problemet er nesten borte. Vurderer å øke dosen om kvelden for å se om det forsvinner helt

Ai - dette er gode tilbakemeldinger! Ganske sært i grunnen.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 09:38   #13
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Heisann.

Det høres veldig magnesium-mangel ut. Men det er ikke bra å få i seg for mye magnesium hvis du egentlig ikke mangler noe, og siden du også har en gammel ryggskade som kan være årsaken ville jeg tatt en tur til legen og tatt noen prøver først. De ser om du mangler magnesium på en enkel blodprøve.

Hørtes ikke godt ut - håper det er så enkelt som magnesium

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 12:23   #14
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Sitat:

en det er ikke bra å få i seg for mye magnesium hvis du egentlig ikke mangler noe

Lindberglegen min sier det ikke er noe problem, at man bare tisser ut igjen det som blir til overs. Noen som vet om dette stemmer?

Håper det hjelper med magnesium, Vibeke!

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 13:37   #15
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

hei og takk!

Sitat:

Håper det hjelper med magnesium, Vibeke!

Sjekket verdiene fra forrige blodprøve, både kalium og magnesium er midt på treet. har ikke vondt i dag etter yoga i går.
Men jeg gir det ett forsøk alikevel. I en kort periode.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 17:07   #16
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

En helt annen grunn: Trange bukselinninger av low-rise typen.
Strammer jeans over hoftekammen når du sitter kan du oppleve nettopp dette!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 17:31   #17
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Sitat:

The fashion trend of stretch, tight and low rise jeans has had its enemies. In 2003, Dr. Malvinder S. Parmar's study revealed that wearing tight lowrise jeans puts unnecessasary pressure on a sensory nerve, which can cause pain and paresthesia in the nerve's area of distribution. This condition is known as Meralgia paresthetica and shows symptoms of a tingling or a burning sensation some of the thigh muscles. The problem with previously examined patients was resolved when they avoided wearing tight, low-rise jeans, and recovery took about 4 to 6 weeks.

http://ezinearticles.com/?Low-rise-Jeans&id=410729

Jupp, jeg er et oppkomme av useless information...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 22:11   #18
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Sitat:

En helt annen grunn: Trange bukselinninger av low-rise typen.
Strammer jeans over hoftekammen når du sitter kan du oppleve nettopp dette!

Alt du vet - Megvel! Men det er nok neppe tilfelle her... hater trange bukselinninger. Jeg har irritabel tarm etter denne kjekke giardiaepedemien vi hadde her i bergen, Det betyr mye fleks i magestørrelse i løpet uken, altså strikk eller vid bukselinning.
Men takk for tips!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 23:12   #19
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Jeg har slitt en del med muskelsmerter på lavkarbokosthold. Tok derfor høye doser magnesium og b-vitaminer, som hjalp litt.

Blodprøvene mine derimot, viste at jeg manglet calcium. Magnesiumverdien var for høy. Etter at jeg startet med tilskudd av calcium, forsvant også smertene. Så flere blodprøver kan kanskje være en løsning.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 07:53   #20
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Lindberglegen min sier det ikke er noe problem, at man bare tisser ut igjen det som blir til overs. Noen som vet om dette stemmer?

Håper det hjelper med magnesium, Vibeke!

Kan ikke si for sikkert, men jeg leste et eller annet sted at det er bortimot umulig å ta en 'overdose', ettersom kroppen tar opp det den trenger og utskiller resten (som B vitamin gjør når man tisser selvlysende gulgrønt )

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 11:47   #21
Frelst
Juniormedlem
 
Frelst sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 45
Innlegg: 32
Frelst er ny på veien
Smile

Sv: Smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Hei
Jeg tar selv magnesium og kalium tilskudd for å motvirke de plagene du beskriver. Dessverre så var det først når jeg begynte på lavkarbo at de virkelig forsvant. Overskudd av magnesium er ikke farlig, men overskudd av kalium kan faktisk være dødelig (du skal riktignok få i deg mye kalium). Dersom du tar kalium tilskudd er det imidlertid viktig å passe på at du får i deg nok natrium, da disse mineralene virker mot hverandre.

Frelst, med respekt for de eldre

__________________
At det skal værra så ille vanskelig à

Startvekt: 103 kg Vekt nå: 99,4 kg Mål: 90 kg
Livvidde start: 103 cm Livvidde nå: 100 cm
Mage start: 108 cm Mage nå: 102 cm
Frelst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat... Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 11:55   #22
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Tusen takk for mange nyttige tilbakemeldinger. I morgen skal jeg innom apoteket og kjøpe det jeg trenger. Får høre med de der, om hva de kan anbefale meg. Vil jo ikke gjøre noe feil!
Dette er et problem hos meg når jeg ikke holder meg i bevegelse. Da kjenner jeg det bare litt. Men av og til, på seminarer og konferanser og slikt MÅ man jo holde seg i ro gjerne hele dagen, og da kommer smertene. Så det er muskulært, og dette har blitt værre nå da, disse månedene.
Blir spennende å se om om tilskuddene hjelper! Da vil faktisk livskvaliteten hoppe opp noen hakk

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 14:21   #23
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

For meg har det absolutt hjulpet med magnesium. Jeg tar fast dobbel dose av Torkil sine. Forresten god ide det der å sjekke nivået med en blodprøve. Skal følge det. Jeg sliter med en del smerter pga prolaps i nakken. Når jeg har smerter spenner jeg musklene og da blir det en ond sirkel med mer smerter. Får også kramper i beina når jeg ikke tar magnesium. Godt å få litt hjelp til å spenne av muskelen igjen.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 15:14   #24
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Nå har jeg prøvd med magnesium i en ukes tid. Jeg kan ikke si at jeg har hatt denne pang-effekten som flere beskriver her, men det har faktisk en effekt. Jeg har sittet mye i ro på seminar og reise, og får ikke vondt på samme måte som før. Samtidig kommer det litt om kveldene, det er akkurat som om det ligger litt på lur der et sted.....
Jeg prøver det ut en stund til og ser. Skader jo ikke.
men en annen ting, prøvde ut ingefærkapsler pga reisesyke- og det hadde kjempeeffekt! ikke bare på kvalmen jeg pleier å få, men på mykheten i kroppen!
Kroppen min reagerte faktisk bedre på det enn magnesium! Har noen erfaring med det?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 15:22   #25
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Tok et kjapt google-søk. Ser ut som ingefær er berømt for å fikse stive ledd og ømme muskler.

Jeg lurer på om jeg må forske litt mer på krydder jeg... Kanel er heltgenialt på meg - det fjerne søtsug på null komme svisj. Kanskje man kan bruke kardemomme til noe bra også....

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smerter Smultsmurfen Spørsmål og svar 4 06-01-09 11:13
Vekta går oppover Minus Induksjonen 2 10-10-07 15:00
Smerter i mellomgulvet dittdattdott Ketolysekuren 5 12-09-06 01:30
Det går oppover og oppover og oppover og.... Georgine Ketolysekuren 38 12-04-06 00:59
Mangel på søvn Kristian Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 52 22-01-05 19:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no