Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Min første uke på ketolyse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-11-08, 11:03   #1
tudelideisann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10
tudelideisann er på en erverdig vei
Smile

Min første uke på ketolyse

Startet på ketolyse sist lørdag og kom i ketose allerede søndags kvelden.
Jeg har ikke kjøpt bok-pakken ennå, har litt stram økonomi akkurat nå men satser på å kjøpe den over nyttår. Har Fedon-boken da og bruker GI listene der ofte.
De første to dagene var jeg litt svimmel og uggen, og jeg hadde en del kramper i leggene om kvelden. Tar gerimax ginseng vitaminer og får da i meg nok magnesium, mem krampene tok meg likavel gitt...
Men svimmelheten og krampene ga seg litt utover i uken.
De kommende dagene følte jeg meg helt fantastisk, nesten
rødvins-brisen! Gikk bare rundt å gliste og var i kjempehumør!
Kjente det "dirret" i kroppen på en måte!
Maten har vært litt problematisk, spesielt alt fettet....
Jeg har ikke veid og telt karber, bare grovt sett sånn ca 15 karber.
En typisk dag for meg er:

Frokost:
omelett med squash og sjampinjonger
el
to tynne skiver med protein-brød med makrell i tomat (skraper av tomatsausen) og majones
el
reker,avocado, egg med litt rømme på

Lunsj:
som regel salat med enten kylling, reker el ost&skinke
litt vinaigrette over

Middag: Har spist mye rent kjøtt og stekte grønnsaker denne uken

Snacks : bacon gull (bare litt ikke en hel pose altså! )
Sukkerfri sjokkis i går kveld...
Oppdaget til min store sorg at kunstige søtninger har høy GI, iallefall den som var i min sjokkis...
Men gjort er gjort og spist er spist!
Kommer ikke til å spise mer av den, og jeg er heldigvis fremdeles godt i ketose!
Drikker uhorvelige mengder vann og farris. Unte meg to glass tab-xtra til maten i går. Det blir kun på lørdager ellers vann/farris.
Jeg har ikke begynt med noe hardtrening ennå, men har gått litt turer bla... Vekten gikk raskt ned 1 kilo, men det vil jeg tro var vann....
Var litt frustrert og dårlig humør her en dag iogmed vekten faktisk gikk OPP! Men vet jo at tante rød er rundt hjørnet da....
Vil bare bli ferdig med henne og få kontroll over syklusen min igjen...
Har PCO, så syklusen min har levd sitt eget liv i mange år nå spesielt etter fødselen for 5 år siden....
Har merka at jeg har vært mye mer energisk, trenger mindre søvn og faktisk at musklene mine tåler mere!
Går ofte tur her og det er en bratt bakke som jeg alltid måtte stoppe opp i for en liten pust når det "glefset" i leggene mine...
Nå labber jeg opp som en gaselle!
Vel kanskje noe overdrevet ennå, men det FØLES iallefall slik.....
Jeg føler meg rett og slett i BALANSE! Merkelig følelse i grunn...
Før handlet det kun om å fylle på med blodsukker hele tiden, og
det var en evig kamp jeg var dømt til å tape!
Nå er jeg ikke noe særlig sulten ved måltidene, men spiser til jeg er mett.
Oi, nå ble dette litt langt men det var godt å skrive ned!
Om noen som har giddet å lese ser jeg gjør noe galt så må de gjerne korrigere meg! Hører gjerne på dere som er drevne i dette!
fra meg!

__________________


tudelideisann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 11:14   #2
Stellamor
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 197
Stellamor er på en erverdig vei

Sv: Min første uke på ketolyse...

Velkommen hit & lykke til!!!

Selv har jeg gått på kuren i 6 uker og er veldig fornøyd!

__________________


Stellamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 11:47   #3
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Min første uke på ketolyse...

Hei Tudeleideisann
Gratulerer med vel overstått første uke! Det ser ut til at du gjør det mye riktig, men det er synd at du ikke har boken.
Kan du ikke ta en tur på biblioteket? De har den der - og da kan du lese den gratis
For det er svært viktig at du kjenner teorien bak kuren. Boken lesee av de som lykkes - opp til flere ganger (ref Gerd) , den er vår "bibel".
Der får du svar på alt som måtte dukke opp underveis - sammen med forumet her inne som et supplement.

Boken - og vi som har gått på kuren en stund (jeg har holdt på siden 20.september) anbefaler at du følger kuren slavisk de første 4 ukene.
Jeg for min del spiste ikke sjokolade, alkohol, brød eller eksprimenterte med noe i den tiden. Slik får du en god start.

Og jeg er enig med deg - dette er en flott kur! Opplevde det samme som deg når det gjleder humør og energi og mange andre ting

Lykke til - dette klarer du!
Og vi er mange her inne som kommer til å støtte deg

__________________
Mål - ned 20 kilo


Sist redigert av LilleM0r : 23-11-08 kl 13:45.
LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 13:44   #4
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Min første uke på ketolyse...

Det er en flott kur ja! Jeg skal ikke ned så altfor mange kg, men alikevel gikk jeg ned veldig fort den første uka, også ble det bare små forandringer. Har bare vært på kuren i tre uker, men er ganske så fornøyd. Merker det godt på humøret. Og jeg drikker brus og spiser sukkerfri sjokolade og A-PLUS drops på lørdag og mulig litt på fredag, ellers er det bare mat og vann de andre dagene Og det er mye lettere å avstå fra slike ting selv om sambo spiser det og har det i skap og hyller

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 16:46   #5
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Min første uke på ketolyse...

Masse lykke til. Kan ikke uttale meg, for jeg har ikke fulgt opplegget selv. Har lyst, men ammer, ammer, ammer. Lillegutt på 10 mnd ammes selvregulert og er fornøyd med smaksprøver fortsatt. Får vurdere en Fedon i stedet evt.... Er ganske lei av å ikke komme inn i klærne jeg hadde før siste graviditet, selv om det ikke er snakk om mange kilo.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 22:25   #6
Nybegynneren
Juniormedlem
 
Nybegynneren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 20
Nybegynneren er på en erverdig vei

Sv: Min første uke på ketolyse

Heisann og velkommen til "keto-mekka"

Her får du svar på alt det du lurer på og det du ikke visste at du lurte på

Gå gjerne på bibloteket og lån boka nå i begynnelsen og les den gjerne flere ganger. Jeg lærer noe nytt hver gang jeg åpner boka igjen

__________________


Nybegynneren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Ketosekuren. Start 5 november 2008. Ny start 9 november 2009. Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 22:52   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Min første uke på ketolyse...

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Masse lykke til. Kan ikke uttale meg, for jeg har ikke fulgt opplegget selv. Har lyst, men ammer, ammer, ammer. Lillegutt på 10 mnd ammes selvregulert og er fornøyd med smaksprøver fortsatt. Får vurdere en Fedon i stedet evt.... Er ganske lei av å ikke komme inn i klærne jeg hadde før siste graviditet, selv om det ikke er snakk om mange kilo.

Du kan gå på ketolyse så lenge du ikke fullammer og det gjør du vel ikke når han er 10 måneder og bare vil ha en smaksprøve innimellom!

Jeg ammet snuppa til hun var 22 måneder. Ante ikke at lavkarbo fantes på den tiden, desverre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 08:14   #8
paula2angeles
Medlem
 
paula2angeles sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Frogner, Sørum
Alder: 44
Innlegg: 80
paula2angeles er ny på veien

Sv: Min første uke på ketolyse

Jeg begynte på Ketolyse dietten fordi den var den tryggeste slankekuren for meg og barnet mitt. Lille gutten er 19 mnd og jeg ammer fortsatt på morgenen og litt på kvelden. Hørte at melken forsvinner etterhvert pga av for lite karbs. Jeg orker ikke avvenne ham, jeg tror at jeg kommer til å bare fortsette til han blir lei eller til melken forsvinner helt :-). Orker ikke stresse med det.. Han har begynt å merke at det ikke er så mye melk lenger, han pleier å spørre om vann rett etter puppen.

__________________
paula2angeles er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig med ketolyse....over til lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Første råd når du starter på ny diett, Ketolyse/Atkins/skaldeman, osv Distrea Lavkarbo generelt 6 21-08-08 17:10
Første uka på ketolyse quebec Ketolysekuren 1 09-06-08 13:26
Første dag på Ketolyse!!Kor mange karbiser pr dag for damer? Happy H Ketolysekuren 3 01-04-08 12:03
Første dag på ketolyse... Lil@ Ketolysekuren 7 29-06-07 22:57
Første virkelige dag på KETOLYSE hegekat Ketolysekuren 5 28-06-07 21:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no