Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Går ikke ned i vekt?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-11, 11:35   #1
Stinemoor
Juniormedlem
 
Stinemoor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: På det blide sørland
Innlegg: 33
Stinemoor er på en erverdig vei

Går ikke ned i vekt?

Jeg lurte på hvor mye det er normalt å gå ned i vekt i uken med lavkarbo? alle skryter va at de går ned så mye på bare få uker. Hørte b.la om ei just som hadde gått ned 8 kg på en måned, dvs at hun må gå ned 2 kg i uka ca (?)

Jeg har nå holdt på med lavkarbo i en uke og har vel mistet et par g. Vanligvis går jeg fort ned i vekt når jeg slanker meg. Så jeg er litt redd for at jeg endten gjør noe galt eller om lavkarbo ikke er for min kropp? (selvom jeg regner så klart ikke med at jeg raser ned flere kg i uka, men tenker bare litt på resultater som alle andre skryter så av)

Jeg ligger på under 15 karbs om dagen og ifølge ketostix så er jeg i ketose.
Eneste jeg kansje gjør feil er at jeg ikke har spist så mange måltider til dagen, men har prøvd å ligge på 3-4 hvertfall. Dette har noe med at jeg har hatt dårlig tid og sovet litt lenge o.l.Men hvor mange måltider anbealer dere å spise på lavkarbo om dagen?

__________________

Stinemoor!



Stinemoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 13:14   #2
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Går ikke ned i vekt?

Hvis su scroller helt ned her på siden, så finner du flere poster der andre har spurt om det samme. Forhåpentligvis finner du et svar der? XD

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 13:38   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Går ikke ned i vekt?

Hei,
Neida, alle raser ikke ned i vekt… det bare virker sånn. Det er veldig lett å lese seg blind på alle suksess historiene her inne, husk at vi som ikke raser ned i vekt ikke legger inn skryteinnlegg!
Hvor mye og hvor fort man går ned i vekt er avhengig av mange sammensatte faktorer. Det er klart at de som skal ned veldig mye ofte går ned mer i begynnelsen enn de som ikke har så mye overvekt. Hvilket kosthold man hadde før man la om til lavkarbo. Har man vært notorisk jojoslanker. Våre kropper er forskjellige og noen kropper trenger tid til å omstikke seg fra karbo til fettforbrenning. Vil også minne om at sykdom, skader, stress og medisiner kan være medvikende årsaker til at ting går litt sakte i riktig retning.
Du sier ingenting om hva du spiser og drikker er du ny på lavkarbo så kan det hende at det er noe du får i deg som du ikke burde… mye å lære og lavkarbo prinsippene strider jo mye imot hva vi har blitt indoktrinert med over årene så det tar ofte litt tid før man oppnår ett optimalt kosthold.
Så dersom du ønsker noen konkrete råd på ditt kosthold så legg ut hva og hvor mye du spiser drikker, gjerne også høyde og vekt. Ser at filosofien din er Ketolyse og herbalife noe som i utgangspunktet ikke er en forenelig kombinasjon, så en litt mer konkretisering av hva du tenker ditt lavkarbokosthold er viktig da lavkarbo spenner over ett vidt spekter og har ulike tilnærminger til sammensetning av kostholdet.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 15:50   #4
Stinemoor
Juniormedlem
 
Stinemoor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: På det blide sørland
Innlegg: 33
Stinemoor er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Du sier ingenting om hva du spiser og drikker er du ny på lavkarbo så kan det hende at det er noe du får i deg som du ikke burde… mye å lære og lavkarbo prinsippene strider jo mye imot hva vi har blitt indoktrinert med over årene så det tar ofte litt tid før man oppnår ett optimalt kosthold.
Så dersom du ønsker noen konkrete råd på ditt kosthold så legg ut hva og hvor mye du spiser drikker, gjerne også høyde og vekt. Ser at filosofien din er Ketolyse og herbalife noe som i utgangspunktet ikke er en forenelig kombinasjon, så en litt mer konkretisering av hva du tenker ditt lavkarbokosthold er viktig da lavkarbo spenner over ett vidt spekter og har ulike tilnærminger til sammensetning av kostholdet.

Ja, jeg bruker ikke herbalife nå som jeg bruker ketolyse. Ellers så spiser jeg ulike eggeretter, bacon, kjøtt( Kylling, svin) salat, og prøver å teste ut ulike oppskrifter som jeg finner sånn etterhvert. Spiser også mye jordbær.

Et typisk måltid kan f.eks bestå av to egg, to strimler med bacon og salat.
Jeg veien 98 kg og er 173 høy. Har stort sett alltid vært en jojoslanker. Men når jeg slanker meg riktig så pleier jeg å gå fort ned i vekt, Ellers så ligger jeg også endel under 15 karbs til dagen....

__________________

Stinemoor!



Stinemoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 16:00   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Stinemoor, her.

Ja, jeg bruker ikke herbalife nå som jeg bruker ketolyse. Ellers så spiser jeg ulike eggeretter, bacon, kjøtt( Kylling, svin) salat, og prøver å teste ut ulike oppskrifter som jeg finner sånn etterhvert. Spiser også mye jordbær.

Et typisk måltid kan f.eks bestå av to egg, to strimler med bacon og salat.
Jeg veien 98 kg og er 173 høy. Har stort sett alltid vært en jojoslanker. Men når jeg slanker meg riktig så pleier jeg å gå fort ned i vekt, Ellers så ligger jeg også endel under 15 karbs til dagen....

Jeg antar du vet at jordbær har nesten 7 gram karbo pr 100 gram - og at 100 gram jordbær ikke er mye? Tenker på utsagnet ditt om at du spiser mye jordbær Jeg ville også sett om det å erstatte salat med grønnsaker i en periode kan gi litt utslag, siden grønnsaker inneholder fine næringsstoffer Er du flink til å spise fett sammen med proteinet?

Spiser du NOK mat? Altså kalorimessig? Bruk feks www.diett.no til å legge inn alt over et par dager så ser du hvordan du ligger an

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 18:40   #6
Stinemoor
Juniormedlem
 
Stinemoor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: På det blide sørland
Innlegg: 33
Stinemoor er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg antar du vet at jordbær har nesten 7 gram karbo pr 100 gram - og at 100 gram jordbær ikke er mye? Tenker på utsagnet ditt om at du spiser mye jordbær Jeg ville også sett om det å erstatte salat med grønnsaker i en periode kan gi litt utslag, siden grønnsaker inneholder fine næringsstoffer Er du flink til å spise fett sammen med proteinet?

Spiser du NOK mat? Altså kalorimessig? Bruk feks www.diett.no til å legge inn alt over et par dager så ser du hvordan du ligger an

Nei det viste jeg faktisk ikke;P har lest mange steder at man fint kan spise jordbær på lavkarbo. Jeg spiser så klart i moderate mengder. Men om jeg ligger under 15 karbs til dagen så har vel ikke det så mye å si?

Ja, må prøve å få i meg noe grønnsaker, er bare ikke så glad i det så må bare venne meg til det litt etter litt

Jeg har brukt diett.no og i følge den så skal det være nok det jeg spiser. Ja spiser mye fett til proteinene

__________________

Stinemoor!



Stinemoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 19:37   #7
Stinemoor
Juniormedlem
 
Stinemoor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: På det blide sørland
Innlegg: 33
Stinemoor er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Spiser du NOK mat? Altså kalorimessig? Bruk feks www.diett.no til å legge inn alt over et par dager så ser du hvordan du ligger an

Kikket igjenn nå, kansje jeg har litt lit kalorier. Men hvor mange kalorier burde jeg ligge på ca? Og hva slags mat kan jeg spise for å få i nok av dette i tilegg til å ikke få i så mye karbs? Trodde egentlig ikke jeg måtte telle kalorier også?

__________________

Stinemoor!



Stinemoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 20:24   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Stinemoor, her.

Nei det viste jeg faktisk ikke;P har lest mange steder at man fint kan spise jordbær på lavkarbo. Jeg spiser så klart i moderate mengder. Men om jeg ligger under 15 karbs til dagen så har vel ikke det så mye å si?

Ja, må prøve å få i meg noe grønnsaker, er bare ikke så glad i det så må bare venne meg til det litt etter litt

Jeg har brukt diett.no og i følge den så skal det være nok det jeg spiser. Ja spiser mye fett til proteinene

Du kan spise bær om du holder deg til planlagt karbomengde hver dag Du sa bare "mye jordbær" og av erfaring skal det få bær til før man overskrider karbomengden

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 20:33   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Stinemoor, her.

Kikket igjenn nå, kansje jeg har litt lit kalorier. Men hvor mange kalorier burde jeg ligge på ca? Og hva slags mat kan jeg spise for å få i nok av dette i tilegg til å ikke få i så mye karbs? Trodde egentlig ikke jeg måtte telle kalorier også?

Noen må telle kalorier i tillegg til karbo - jeg aner ikke hvorfor, jeg er troende av at kalorier oppfører seg annerledes i kroppen når de kommer fra fett og proteiner (jfr Gary Taubes "Bad calories, good calories" - men vet jo av egen erfaring at jeg må redusere inntaket betydelig selv for å gå ned. Noen spiser for lite mat generelt og kjører kroppen i sparemodus - så vi er så forskjellige... det skal ikke være enkelt

Litt avhengig av høyde og vekt - er det også individuelt hvor mange kalorier som må til for å gi vektnedgang. Minimum mener jeg personlig at 13-1400 kalorier er nedre grense for å unngå at kroppen går i sparemodus - men du må nesten prøve deg fram selv! Mange må opp i nesten 2000 for å få vektnedgang mens andre må ligge helt i nedre grense. Jeg har ingen forklaring på hvorfor det er slik....jeg bare vet at vi er flere her inne som må følge med kaloriene også

Nå har du også bare holdt på en ukes tid - så jeg ville egentlig avvente og gjøre de store endringene foreløpig. Følger du boka, og gjerne Gerds sine oppskrifter/ukesmeny ihvertfall en mnds tid bør du da se om det gir noe resultat. Kommer du fra en lavkalori-periode kan det også være årsaken til at det står stille - da kroppen har "sultet" over lengre tid og trenger litt tid før den "tror på" at den nå får nok mat til å slippe fett

Jeg ville startet med litt tålmodighet. Forsikre deg om at du spiser etter ketolyse-prinsippene, drikk nok vann, spis NOK mat! Det anbefales gjerne at man spiser større mengder mat spesielt fett de første par ukene for å få i gang fettforbrenningen.
Det er av og til blodig urettferdig og lese om alle som "raser" ned i vekt - vit at vi er også ganske mange som IKKE gjør det - og som må justere etter egen kropp for å få resultat
Bruk tiden på å bli komfortabel med kostholdet, variasjonen og litt mer grønnsaker - så ser du etter de neste 3 ukene hvordan det går

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 22:24   #10
Stinemoor
Juniormedlem
 
Stinemoor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: På det blide sørland
Innlegg: 33
Stinemoor er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Noen må telle kalorier i tillegg til karbo - jeg aner ikke hvorfor, jeg er troende av at kalorier oppfører seg annerledes i kroppen når de kommer fra fett og proteiner (jfr Gary Taubes "Bad calories, good calories" - men vet jo av egen erfaring at jeg må redusere inntaket betydelig selv for å gå ned. Noen spiser for lite mat generelt og kjører kroppen i sparemodus - så vi er så forskjellige... det skal ikke være enkelt

Litt avhengig av høyde og vekt - er det også individuelt hvor mange kalorier som må til for å gi vektnedgang. Minimum mener jeg personlig at 13-1400 kalorier er nedre grense for å unngå at kroppen går i sparemodus - men du må nesten prøve deg fram selv! Mange må opp i nesten 2000 for å få vektnedgang mens andre må ligge helt i nedre grense. Jeg har ingen forklaring på hvorfor det er slik....jeg bare vet at vi er flere her inne som må følge med kaloriene også

Nå har du også bare holdt på en ukes tid - så jeg ville egentlig avvente og gjøre de store endringene foreløpig. Følger du boka, og gjerne Gerds sine oppskrifter/ukesmeny ihvertfall en mnds tid bør du da se om det gir noe resultat. Kommer du fra en lavkalori-periode kan det også være årsaken til at det står stille - da kroppen har "sultet" over lengre tid og trenger litt tid før den "tror på" at den nå får nok mat til å slippe fett

Jeg ville startet med litt tålmodighet. Forsikre deg om at du spiser etter ketolyse-prinsippene, drikk nok vann, spis NOK mat! Det anbefales gjerne at man spiser større mengder mat spesielt fett de første par ukene for å få i gang fettforbrenningen.
Det er av og til blodig urettferdig og lese om alle som "raser" ned i vekt - vit at vi er også ganske mange som IKKE gjør det - og som må justere etter egen kropp for å få resultat
Bruk tiden på å bli komfortabel med kostholdet, variasjonen og litt mer grønnsaker - så ser du etter de neste 3 ukene hvordan det går

Takk for flott svar Ja, så klart så må jeg nok ha litt tolmodighet. Syns bare det var litt rart da jeg vanligvis går fort ned i vekt når jeg har slanket meg, pluss at jeg bare har vært redd for at jeg gjør noe feil. Men jeg overskrider som sagt ikke karbo inntaket som er anbefalt og prøver så godt jeg kan å spise variert og drikker mye vann! Så får nok vente å se litt ja!

__________________

Stinemoor!



Stinemoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 22:24   #11
Stinemoor
Juniormedlem
 
Stinemoor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: På det blide sørland
Innlegg: 33
Stinemoor er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du kan spise bær om du holder deg til planlagt karbomengde hver dag Du sa bare "mye jordbær" og av erfaring skal det få bær til før man overskrider karbomengden

Ja, litt feil ordvalg, men har spist litt i noen dager. Spiser ikke en stor mengde hver dag liksoM

__________________

Stinemoor!



Stinemoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 22:49   #12
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Går ikke ned i vekt?

For noen, meg inkludert, så kan jordbær være en partystopper og det skal ikke store mengder til liksom…
I tillegg glemte jeg å nevne at dersom du spiste lavkalori før du gikk over til lavkarbo så er det ikke uvanlig at kroppen bruker lengre tid på omstillingsprosessen

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 00:24   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt?

Drikker du lettbrus? Prøv en uke eller to uten og se hva som skjer - det skal jeg også gjøre

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 08:45   #14
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Går ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Stinemoor, her.

Nei det viste jeg faktisk ikke;P har lest mange steder at man fint kan spise jordbær på lavkarbo. Jeg spiser så klart i moderate mengder. Men om jeg ligger under 15 karbs til dagen så har vel ikke det så mye å si?

Ja, må prøve å få i meg noe grønnsaker, er bare ikke så glad i det så må bare venne meg til det litt etter litt

Jeg har brukt diett.no og i følge den så skal det være nok det jeg spiser. Ja spiser mye fett til proteinene

Hvordan vet du at du ligger under 15 karbs daglig når du ikke har oversikt over hvor mange karbohydrater det er i jordbær

100 gram jordbær er ikke mye altså, så om du spiser mye jordbær som du sier, så ligger du nok over 15 karbo om dagen.

Ville holdt meg unna jordbær jeg, iallefall i hverdagen

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 09:14   #15
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt?

Bær (inkl tomater) kan være partystopper for mange, dessuten skriver Torkil i Ketolyseboka at for lite variasjon i grønnsaker også medfører stopp hos mange og når de endrer på det så går vekta nedover igjen. Mange har en tendens til å bare spise salatblader, som jo egentlig er ganske så næringsfattig.

Kunstig søtning er også stopper for mange. Jeg kunne ha det i begynnelsen og gå ned i vekt, men nå går ikke det. Etter at jeg kuttet cola zero har vekta begynt så smått og rikke seg nedover etter over ett år i stillstand (samt intens trening).

Tålmodighet er også en fin ting, det er ikke nødvendigvis slik (som mange andre også nevner) at man raser ned i vekt for det om man er i ketose. Det er så mange faktorer som spiller inn.

Har du lest Ketolyseboka forresten? Det kan jo også være en fordel slik at du får forklart hva du kan spise ikke spise. Joda Torkil tillater jordbær i små mengder av og til siden det bruker opp så stor mengde av kh-kvoten.

Det er mange måter og lure seg selv på og "tro" at man spiser riktig. Diett.no er en fin måte og holde oversikten på hva man spiser også er det viktig å ha kunnskap om lavkarbo/ketogendiett.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 09:21   #16
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Går ikke ned i vekt?

Og det er heller ikke noe poeng i å ligge under 15 g karbo om dagen.
Spiser du mindre enn 15 g så kan det være at du spiser for lite og at kroppen settes i sparemodus.
Men du har altså bare holdt på en ukes tid, stress ned, kom deg på biblioteket og lån ketolyseboka (Slank med ketolysekuren av Torkil Andersen).
Hvis du har tenkt å gå på ketolysekuren og ikke er klar over karboinnholdet i jordbær, så du få i deg fagkunnskap for å lykkes med dette. Dessuten er alt mye enklere når du skjønner HVORFOR man skal spise som man gjør på dette kostholdet.
Mye står her inne, les de trådene som er klistret først, men et forum kan ikke erstatte bokkunnskap.
Lykke til

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 09:25   #17
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt?

Fant forøvrig dette innlegget her fra Torkil,siden du spurte om kalorimengde:

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei

Du KAN legge inn kosten din i en nett-kalkulator og sjekke kaloriinnholdet. Ca 21 kalorier (Kcal) pr kilo kroppsvekt er passe og se om du spiser for mye. Gjør du det, skal du redusere matmengden og ikke fettinnholdet i kosten.
Litt mer mosjon kan også lønse problemet.
Spiser du for lite varierte grønnsaker og balndet salat, da bør det endres.
Lykke til
Torkil

Men når det er sagt så ville jeg konsentrert meg om å få kostholdet riktig i første omgang. kutt bær og kunstig søtning og pass på få i deg nok fett (ca 75%). Du har ikke holdt på mer enn 2 (??) uker og du bør nok gi det mer tid enn det. Dersom du etter ca 6 uker ikke opplever noen endring (husk også å måle med målbånd, mange som mister cm og ikke kg) kan du begynne å gjøre tiltak, i mellomtiden les boka.

Lykke til

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 09:31   #18
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Går ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Bær (inkl tomater) kan være partystopper for mange, dessuten skriver Torkil i Ketolyseboka at for lite variasjon i grønnsaker også medfører stopp hos mange og når de endrer på det så går vekta nedover igjen. Mange har en tendens til å bare spise salatblader, som jo egentlig er ganske så næringsfattig.

Kunstig søtning er også stopper for mange. Jeg kunne ha det i begynnelsen og gå ned i vekt, men nå går ikke det. Etter at jeg kuttet cola zero har vekta begynt så smått og rikke seg nedover etter over ett år i stillstand (samt intens trening).

Tålmodighet er også en fin ting, det er ikke nødvendigvis slik (som mange andre også nevner) at man raser ned i vekt for det om man er i ketose. Det er så mange faktorer som spiller inn.

Har du lest Ketolyseboka forresten? Det kan jo også være en fordel slik at du får forklart hva du kan spise ikke spise. Joda Torkil tillater jordbær i små mengder av og til siden det bruker opp så stor mengde av kh-kvoten.

Det er mange måter og lure seg selv på og "tro" at man spiser riktig. Diett.no er en fin måte og holde oversikten på hva man spiser også er det viktig å ha kunnskap om lavkarbo/ketogendiett.

Obs, var ikke klar over at tomat kan være partystopper altså.
Spiste i går 5-6 cherrytomater på jobb og en halv grillet tomat på Egon i går.
Falt ut av ketose i går, kan jo ha noe med tomaten å gjøre da.
Har visst mye å lære her

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 02:45   #19
Stinemoor
Juniormedlem
 
Stinemoor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: På det blide sørland
Innlegg: 33
Stinemoor er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Drikker du lettbrus? Prøv en uke eller to uten og se hva som skjer - det skal jeg også gjøre

Ja, gjør det og tenkte jeg skulle prøve å ikke drikke det. Men ser ut som jeg bare har vært litt "paranoid" og hengt meg opp i at folk går ned i vekt så fort aat jeg har veid meg vær dag bare for å sjekke og blitt litt skuffet og redd når ikke det har skjedd noe.

Vanligvis når jeg er på diett så spiser jeg ikke sånn som jeg gjør nå, for jeg legger veldig fort på meg, og er derfor redd for at jeg gjør noe galt slik at jeg går opp i vekt. Men har faktisk gått ned en kg nå så vekta går den rette veien og roen har senket seg over meg!:P tusen takk for gode tips hvertfall

__________________

Stinemoor!



Stinemoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 02:46   #20
Stinemoor
Juniormedlem
 
Stinemoor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: På det blide sørland
Innlegg: 33
Stinemoor er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Hvordan vet du at du ligger under 15 karbs daglig når du ikke har oversikt over hvor mange karbohydrater det er i jordbær

100 gram jordbær er ikke mye altså, så om du spiser mye jordbær som du sier, så ligger du nok over 15 karbo om dagen.

Ville holdt meg unna jordbær jeg, iallefall i hverdagen

Jeg har brukt diett.no og lagt inn alt jeg har spist der derfor har jeg oversikt over det. Jeg spiser ikke mange jordbær om dagen, jeg har spist litt jordbær vær dag. Jeg ordlagg meg litt feil når jeg skrev at jeg spiser mye!

__________________

Stinemoor!



Stinemoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 02:48   #21
Stinemoor
Juniormedlem
 
Stinemoor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: På det blide sørland
Innlegg: 33
Stinemoor er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Bær (inkl tomater) kan være partystopper for mange, dessuten skriver Torkil i Ketolyseboka at for lite variasjon i grønnsaker også medfører stopp hos mange og når de endrer på det så går vekta nedover igjen. Mange har en tendens til å bare spise salatblader, som jo egentlig er ganske så næringsfattig.

Kunstig søtning er også stopper for mange. Jeg kunne ha det i begynnelsen og gå ned i vekt, men nå går ikke det. Etter at jeg kuttet cola zero har vekta begynt så smått og rikke seg nedover etter over ett år i stillstand (samt intens trening).

Tålmodighet er også en fin ting, det er ikke nødvendigvis slik (som mange andre også nevner) at man raser ned i vekt for det om man er i ketose. Det er så mange faktorer som spiller inn.

Har du lest Ketolyseboka forresten? Det kan jo også være en fordel slik at du får forklart hva du kan spise ikke spise. Joda Torkil tillater jordbær i små mengder av og til siden det bruker opp så stor mengde av kh-kvoten.

Det er mange måter og lure seg selv på og "tro" at man spiser riktig. Diett.no er en fin måte og holde oversikten på hva man spiser også er det viktig å ha kunnskap om lavkarbo/ketogendiett.

Ja, jeg er ganske ny, derfor jeg bruker forumet her flittig til å spør og finne ut av ting, eller så har jeg lest veldig mye om det og leser å lærer hele tiden for å sette meg inn i det!

__________________

Stinemoor!



Stinemoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 02:52   #22
Stinemoor
Juniormedlem
 
Stinemoor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: På det blide sørland
Innlegg: 33
Stinemoor er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Og det er heller ikke noe poeng i å ligge under 15 g karbo om dagen.
Spiser du mindre enn 15 g så kan det være at du spiser for lite og at kroppen settes i sparemodus.
Men du har altså bare holdt på en ukes tid, stress ned, kom deg på biblioteket og lån ketolyseboka (Slank med ketolysekuren av Torkil Andersen).
Hvis du har tenkt å gå på ketolysekuren og ikke er klar over karboinnholdet i jordbær, så du få i deg fagkunnskap for å lykkes med dette. Dessuten er alt mye enklere når du skjønner HVORFOR man skal spise som man gjør på dette kostholdet.
Mye står her inne, les de trådene som er klistret først, men et forum kan ikke erstatte bokkunnskap.
Lykke til

Jeg visste ikke dette da jeg har fått høre flere steder at jeg kan spise jordbær uten dårlig samvittighet. Men dere legger litt mye i det jeg skrev ang disse bæra, det er ikke slik at jeg stapper i meg flere kurver til dagen:P

Det at jeg spiser under 15 karbs gjør jeg ikke med vilje, men i forhold til det jeg spiser og sulfølelsen min så har det blitt slik. Jeg leser og lærer å har tenkt å skaffe meg den boken, har forstått at man trenger kunskap

__________________

Stinemoor!



Stinemoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 02:55   #23
Stinemoor
Juniormedlem
 
Stinemoor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: På det blide sørland
Innlegg: 33
Stinemoor er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Fant forøvrig dette innlegget her fra Torkil,siden du spurte om kalorimengde:



Men når det er sagt så ville jeg konsentrert meg om å få kostholdet riktig i første omgang. kutt bær og kunstig søtning og pass på få i deg nok fett (ca 75%). Du har ikke holdt på mer enn 2 (??) uker og du bør nok gi det mer tid enn det. Dersom du etter ca 6 uker ikke opplever noen endring (husk også å måle med målbånd, mange som mister cm og ikke kg) kan du begynne å gjøre tiltak, i mellomtiden les boka.

Lykke til

Takk takk Jeg spiser mye blandet salat, men har enda ikke fått i meg så altfor mye av grønnsaker, noe jeg så klart skal gjøre noe med, har også begynt å trene nå, så det vil jo så klart også gjøre susen.

__________________

Stinemoor!



Stinemoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 03:21   #24
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Går ikke ned i vekt?

Ikke vei deg hver dag, da kan du få mange skuffelser :P
Lag deg en veiedag i uka der du samtidig måler deg med målband, humøret blir
så mye bedre av det

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går ikke ned i vekt? Anos Lavkarbo generelt 3 02-04-11 15:26
Går ikke ned i vekt ...? bojo Spørsmål og svar 10 15-03-10 00:15
Help! (Går ikke ned i vekt) Lil G Generell diskusjon 23 10-03-10 14:41
Går ikke ned i vekt RoNoHa Spørsmål og svar 9 09-02-10 23:51
Jeg går ikke ned i vekt ... Almyrida Ketolysekuren 14 15-02-08 19:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no