Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Vivil drops

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-10, 17:22   #1
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Vivil drops

På Mega har de en serie med drops fra Vivil som er sykt gode.....
Er disse lovlige? Eller - vil det stoffet disse er søtet med bli oppfattet som sukker av kroppen?

Jeg vet at et liv uten sukkererstatninger er det beste - men hvis jeg vil spise noe søtt av og til - er dette et OK alternativ???

http://www.germandeli.com/vierzuscasu1.html
http://www.germandeli.com/vipfp14.html




__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 03:37   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Vivil drops

Maltitolsirup har en GI på 52! Så jeg ville nok styrt unna.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 11:40   #3
Akeleie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 23
Akeleie er på en erverdig vei

Sv: Vivil drops

litt forvirra her.. står jo at alle karbsene i disse dropsene kommer fra sukkeralkoholer? Jeg trodde de kunne trekkes fra, slik at dropsene da stårmed 0 karb?

Akeleie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 13:05   #4
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Vivil drops

Opprinnelig lagt inn av Akeleie, her.

litt forvirra her.. står jo at alle karbsene i disse dropsene kommer fra sukkeralkoholer? Jeg trodde de kunne trekkes fra, slik at dropsene da stårmed 0 karb?

Nope. Sukkeralkohol er ikke sukkeralkohol. Maltitolsirup er av de verre som påvirker blodsukkeret nesten like mye som sukker. Les denne.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 14:03   #5
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vivil drops

ja, ikke bland sammen maltitol og maltitolsirup, vennen

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 09:20   #6
Akeleie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 23
Akeleie er på en erverdig vei

Sv: Vivil drops

Hmm.. Kan jeg forstå det slik at det er delte meninger om dette? Og me det mener jeg på ingen måte at dere tar feil, det bare kan være vanskelig å orientere seg på forumet hvor det ofte er ulike meninger om ting. Har så langt holdt meg til hva Gerd og Nille har å si om likt og ulikt.

Akeleie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 10:46   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vivil drops

Man kan trekke fra visse sukkeralkoholer, men ikke maltitolsirup.Det det er delte meninger om er at noen vil regne med halvparten av karbohydratinnholdet i maltitol, andre ikke. Det er nemlig mulig at noe opptaes i kroppen.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 14:31   #8
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Vivil drops

Opprinnelig lagt inn av Akeleie, her.

Hmm.. Kan jeg forstå det slik at det er delte meninger om dette? Og me det mener jeg på ingen måte at dere tar feil, det bare kan være vanskelig å orientere seg på forumet hvor det ofte er ulike meninger om ting. Har så langt holdt meg til hva Gerd og Nille har å si om likt og ulikt.

Det er egentlig ikke delte meninger om det, men noen forenkler det litt vel mye. Og så mistenker jeg at ikke alle egentlig er klar over hva som er sukkeralkoholer og hva som ikke er. Stevia er ikke sukkeralkohol. Aspartam er ikke sukkeralkohol.

Så det er vel heller en misforståelse. Det er en grei nok forenkling hvis det eneste sukkeralkoholet man bruker er sukrin. Men å dra alle sukkeralkoholer under en kam og si at de ikke påvirker blodsukkeret er feil. De fleste sukkeralkoholer påvirker blodsukkeret litt og maltitolsirup er en versting innen sukkeralkoholer.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drops med 0 karber! xeena82 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 26 09-09-09 21:27
Karbofrie drops? grlo Generell diskusjon 2 16-07-09 12:51
Salmiakk drops Carbokiller Lavkarbo generelt 14 30-05-04 10:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no