Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

ADHD - Uten melk, gluten og sukker

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-11, 14:13   #1
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

ADHD - Uten melk, gluten og sukker

Vi er kort fortalt en familie, som skal forsøke å legge om kosten i håp om at det kan hjelpe eldstemann som har ADHD. Vi er på lavkarbo nå.
MEN det jeg lurer på er, det med melk. tar man bort kun drikkingen av melk da, den har vi jo ikke på lavkarbo likevel,eller skal alle melkeprodukter, samt mysepuler, valle,å alt det andre det kan kalles i produkter også bort?

Jeg hadde egentlig tenkt å ta bort gluten og sukker, og melk, men tenkte at vi skulle ha melkeproduktene som er lov på lavkarbo, altså ost, creme fraiche, rømme osv
Er det helt feil det da?

jeg har 2 som ikke tåler melk (ikke han med ADHD), så melk, kakao, grøt osv bruker i ikke, men de får tyrkisk yoghurt, og andre ting som er lov på lavkarbo, som nevnt ovenfor...

Noen som innspill på dette, så hadde jeg satt pris på det

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:56   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: ADHD - Uten melk, gluten og sukker

Det er nok alt med melkeprotein som må bort for å få noen effekt - slik jeg har forstått det er det kaseinet som er problemet i denne sammenheng.

Vet ikke om du har sett disse bloggene, men de kan kanskje være hjelpsomme:

Når mat gjør deg frisk...
Saras verden

Begge skriver mye om gluten-, melke- og sukkerfritt kosthold, med litt ymse helse/forskningsnytt.

I tillegg er kanskje "Kjernesunn familie"-bøkene verd en titt? De omtaler samme type kosthold, og familien inkluderer barn som visstnok ble helt "nye" med nytt kosthold.

Utenglutenogmelk.info er kanskje også relevant.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 15:35   #3
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: ADHD - Uten melk, gluten og sukker

Tusen tusen takk

jeg har lest opp og ned i mente på nettet idag, å spurt på et x antall blogger/forum, å kommet frem til at vi forsøker først bare uten gluten og sukker, å melk som drikke, så derfor holde i oss på lavkarbo, jeg syns det blir litt vel ekstremt å ta bort alt, å da kan det slå motsatt at vi ikke klarer å holde oss på det,å det er ikke det vi ønsker, det skal være noe vi kan leve med, håper han får noen fordeler ved å miste gluten og sukker også

men skal lese litt til for sikkerhets skyld, før jeg gjør meg opp den endelige meningen, men er nokså sikker

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
God kake, uten melk, sukker, gluten, egg og hvetestivelse Pinnekjøtt Kake/dessert og snacks 2 20-10-10 09:44
Gluten og melk misstoril Lavkarbo generelt 0 09-04-10 11:01
Oppskrifter uten sukker, melk og gluten Summer Oppskrifter 2 04-11-09 09:49
Eplekake uten sukker, melk og gluten Heidilla Kake/dessert og snacks 6 20-10-09 07:24
Kutter melk og gluten i angst for allergi Rottis Nyheter / media 14 19-10-09 21:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no