Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
25-11-10, 20:14 | #1 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
|
Mål for 2011 - sunnere kosthold for ungene mineJepp! Jeg pleier aldri å ha nyttårsforsetter, men ved dette årsskiftet skal jeg ha ett - nemlig å gi ungene mine et sunnere kosthold i 2011! Guttungen på 12 år er ikke så ille, han er villig til å smake på nye ting og spiser egentlig ganske variert om han får muligheten til det. Men jentungen på 10 år derimot...
25-11-10, 20:29 | #2 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2010
|
Sv: Mål for 2011 - sunnere kosthold for ungene mineTidlig ute med nyttårsforsetter! |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg |
25-11-10, 20:38 | #3 |
Seniormedlem
|
Sv: Mål for 2011 - sunnere kosthold for ungene mine
Har grublet på det en stund, skjønner du, innser jo mer og mer at ungene ikke akkurat har et optimalt kosthold, synd, men sant. Og nå i kveld satt jeg og funderte litt på om det gikk an å lage noe tilbehør av gulrot og røde linser, noe som kan serveres som en slags grønnsak til maten liksom. Gulrot i ganske små biter sammen med røde linser, krydret med noe som ikke er så sterkt f.eks. Må forske litt på det. Fant en gulrot-og-linsesuppe hos Fedon som jeg har tenkt å prøve.
Jeg må også prøve å lage en hjemmelaget tomatsuppe som ungene kan spise fremfor det pose-skvipet til Toro! *Føler seg som en dårlig mor* Ser jo at stavmikseren finmoser mye mer enn det blenderen gjør, så jeg skal prøve den neste gang ja.
25-11-10, 21:13 | #4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
|
Sv: Mål for 2011 - sunnere kosthold for ungene mineI dag har vi hatt hjemmelagede kylling nuggets til middag!
25-11-10, 21:24 | #5 |
Seniormedlem
|
Kylling skal definitivt prøves og nuggets også - jentungen sier hun liker kylling, men det gjenstår nå å se... *hø hø*
25-11-10, 21:26 | #6 |
Seniormedlem
|
Min liker ikke McDonalds nuggets, men ETER mine!
25-11-10, 21:38 | #7 |
Seniormedlem
|
Jeg delte bare kyllingfileten i biter da jeg lagde nuggets til meg selv en gang, blandingsprodukter av kylling (kjøttdeig og pølser) spiser jeg nemlig ikke og det falt meg ikke inn å kverne opp fileten. Men de ble kjempegode!
25-11-10, 21:45 | #8 |
Seniormedlem
|
Gjorde det med hele biter da jeg fulgte Nannahs oppskrift, men i dag hadde jeg bare 2 fileter og var redd det ikke ville holde om jeg ikke spedde dem ut litt! Er jo greit med det man har laget selv!
25-11-10, 21:58 | #9 |
Seniormedlem
|
Det har vi gjort av ribbe også, lagde en slags ribbepostei, ble ganske god, men alt for lite krydret. Må vel kjøpe noe ribbe nå mens det er råbillig og lage postei og hive i fryseren.
25-11-10, 22:28 | #10 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 41
|
Sv: Mål for 2011 - sunnere kosthold for ungene mineMitt nyttårsfortsett blir rett og slett å fortsette med kostholdet som jeg allerede er godt i gang med. Kjernesunn familie boka blir nok flittig brukt her i hus fremover. Så har jeg som mål å komme meg ned i matchvekt før sommeren, så blir jo ett lite fortsett det og Er ikke søtsugen, men 1-2 ganger i måneden skal jeg lage meg noe lavkarbo snadder, kaker etc sånn at jeg ikke får følelsen av å gå glipp av noe :P hehe..
25-11-10, 22:34 | #11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
|
Sv: Mål for 2011 - sunnere kosthold for ungene mineJeg har kun ansvar for mine egne spisevaner - i 2011 håper jeg å nå normalvekt og begynne å stable sammen et kosthold egnet for vedlikehold, og ikke først og fremst vekttap. Det blir kjempeskummelt, tror jeg! Flere ting å velge i, flere ting å snuble i...
barn, kosthold |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Halvmaraton 2011 | wollafruen | Trening | 19 | 20-01-11 14:41 |
Mat for ungene! | Superbolla | Barns kosthold | 33 | 11-08-10 11:39 |
Mine bloggartikler om fett og kosthold | Sisla | Lavkarbo generelt | 3 | 01-03-09 15:08 |
Oppskrift for et sunnere kosthold. | jegeren | Lavkarbo generelt | 1 | 10-02-07 13:24 |