Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2016
![]() |
Flere som skal ned 30 kg+?På seks år, en barnefødsel og div div annet så gikk jeg ut av fødestua 60 kilo tyngre enn jeg pleide å være. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() |
Sv: Flere som skal ned 30 kg+?Nå ble jeg glad! Jeg tenkte akkurat på at jeg skulle skrive et lignende innlegg, og så ser jeg ditt!
![]() |
![]() |
#3 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Aug 2015
![]() |
Sv: Flere som skal ned 30 kg+?Jeg vil ned ca 30 kg |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ingen akkurat nå
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Flere som skal ned 30 kg+?
En slik forandring i livet kan for noen være positiv, andre negativ. Jeg håper hvertfall at du har det bra uansett
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
9 kg er jo helt fantastisk! Så flink du er! :-D
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Flere som skal ned 30 kg+?Hvordan spiser dere da? Følger dere et spesielt opplegg? Og er dere fornøyde med det opplegget?
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
![]() |
Sv: Flere som skal ned 30 kg+?En blanding av ketolyse og LCHF føler eg. Ammer så ligger på 20-50 g karbs/dagen. Går mye i eggerøre med ost, brie, kjøttpålegg o.l. til frokost, kylling eller karbonadedeig i div former til middag og masse salat eller grønnsaker. Og my guilty pleasure - en kopp kaffe med kremfløte og Walden caramel syrup til frokost, hver dag hehe. Prøvd for første gang denne uke å lage både muffinsboller, hjemmelaget iskrem og marshmallows og det ble ikke verst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Flere som skal ned 30 kg+?Det er ikke lenge siden jeg begynte på lavkarbo igjen, da jeg hadde en pause på 1,5 måneder nettopp. Nå er jeg heldigvis tilbake igjen :-)
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
![]() |
Sv: Flere som skal ned 30 kg+?Leste GI null av SSS for noen uker siden, liker greia hans men må ha litt mer karbs uten å tippe helt over på smartkarbo. Mn veien blir jo til mens man går, bare greit å sjekke at kart g terreng stemmer |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Flere som skal ned 30 kg+?GI-null er også en god bok ja. Jeg liker Skaldeman generelt. Det var blandt andre han som inspirerte meg gjennom min første vektnedgang på 43 kg. Det er så ukomplisert å følge. Når en først har satt seg inn i maten, som dog kan være veldig kjedelig, kan man fokusere mindre på mat og mer på andre ting. I perioder syntes jeg dette er herlig. Andre ganger liker jeg godt å eksprimentere med å gjøre om oppskrifter og prøve nye ting.
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere som skal ned 30 kg+?Jeg har også mange kilo som skal av, henger meg på tråden her hos dere |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
![]() |
Sv: Flere som skal ned 30 kg+?Ang GI null - glemte si jeg ammer, derfor må ha litt mer Karbs. Ellers er jo greia hans bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Flere som skal ned 30 kg+?Velkommen skal du være Bæærgen!
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem
![]() |
Sv: Flere som skal ned 30 kg+?Det der men salt er tricky, jeg og kjenner det godt i fingre ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Flere som skal ned 30 kg+?Ja det er viktig å alltid ha noe å spise i hus. Om ikke er hvertfall jeg dømt til å misslykkes.
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere som skal ned 30 kg+?Enig i at det er viktig å alltid ha noe i hus... Og noe av dette må være kjapt og enkelt å tilberede. Jeg har stadig planer om å lage ferdige retter som jeg kan putte i fryseren, sånn at jeg har noe kjapt å varme dersom jeg trenger de. Foreløpig har det blitt med planene, men en dag... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Flere som skal ned 30 kg+?Jeg har funnet ut at det som passer meg bra er å alltid ha et stykke kjøtt liggende.
![]() |
![]() |
#20 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere som skal ned 30 kg+?Egg og bacon må jeg alltid ha i hus, det er kjapt laget til og metter godt. Har også alltid avokado, sellerirot og blomkål/brokkoli, slik at jeg har noe til kjøttet/fisken til middag. Har som oftest litt baconfull og peanøtter liggende i tilfelle jeg skulle bli fysen. Men er ikke så veldig glad i bacongull og de peanøttene med liten karber er ikke mine favoritter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Jeg kunne ikke vært mer enig. Altså, det er helt greit å lage en "sunn", sukkerfri kake til selskap. Det kan jo hjelpe på unngå utskeielser for mange, i stedet for å "bare smake litt" på vanlige kaker. Litt vanlig kake, fører fort til et stort kakestykke. Og et stort kakestykke kan for noen føre til en liten sprekk. Og en liten sprekk kan også føre til en stor sprekk!
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
![]() |
Sv: Flere som skal ned 30 kg+?Selv om jeg skrøt av å ha laget is og marsmallows lenger opp (forøvrig første gang jeg har laget søtsaker) så må jeg si meg eni med ren mat er best. Jeg syns at hvis jeg spiser nok fett så er jeg ikke fysen. Spiser ikke svin men har både fenalår og fårepølse som er digg med litt majones og for ikke å snakke om avocado - omg. Nå det er kosemat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Flere som skal ned 30 kg+?Jeg bruker ikke søtning i hverken kaffe eller te. Det er det to grunner til: Jeg liker kaffe med god kaffesmak, tilsatt fløte. Teen jeg drikker blir ikke god uansett hvor mye søtingsmidler jeg tilsetter. Jeg drikker den ikke for kos, men for å hjelpe fordøyelsen, derfor gjør det ikke noe om den ikke smaker godt.
![]() |
![]() |
#24 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2016
![]() ![]() |
Sv: Flere som skal ned 30 kg+?Jeg ønsker å gå ned 30 kg og trenger så sårt å "være sammen med noen" for å holde motivasjonen oppe. Forumet her var veldig aktivt for 10 år siden, og da syns jeg det var "lett". Men jo mer alene jeg er, jo vanskeligere er det. Om noen heier, motiverer, kommer med tips, trøst osv (og jeg gir tilbake) syns jeg det er lettere å ikke falle av. Så denne gruppen virker helt super!
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
![]() |
Sv: Flere som skal ned 30 kg+?Jeg bruker sukett i kaffe, men det er en uvane jeg har lagt meg til pga kaffen på sykehuset jeg jobber ikke akkurat er ferskbrente etiopiske bønner |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Flere som skal begynne 1. mai? | cola | Ketolysekuren | 740 | 25-10-11 21:08 |
Flere som skal ned 30 kg? | avokado | Mer enn 30 kg overvekt | 285 | 15-05-11 23:15 |
Flere i 20-årene som skal ned 15 kg? | Elanessë | Spørsmål og svar | 47 | 13-02-11 23:16 |