Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-14, 15:55   #21951
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jepp. Jeg har en ulltrøye som ble sur under armene og den ble sånn at den stinket etter en gangs bruk etterhvert. La den i eddikvann noen timer før jeg slengte den i vaskemaskina og den ble som ny.

Flott! Da skal jeg prøve det. Er så dumt å kaste klær som ikke er slitt.

Spørsmål: Fysioterapauten mener jeg har såkalt snapping hip. Forsøkte å finne info om det på NHI's nettsider, men fikk bare et treff på noe annet. Google ga meg innmari mange treff på forum. Noen som kan guide meg til et sted som gir info om dette fremstilt på omtrent samme måte som på nhi?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 06-01-14, 16:36   #21952
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Flott! Da skal jeg prøve det. Er så dumt å kaste klær som ikke er slitt.

Spørsmål: Fysioterapauten mener jeg har såkalt snapping hip. Forsøkte å finne info om det på NHI's nettsider, men fikk bare et treff på noe annet. Google ga meg innmari mange treff på forum. Noen som kan guide meg til et sted som gir info om dette fremstilt på omtrent samme måte som på nhi?

Nei, ikke akkurat, men jeg har samme greia som deg. Tøying av hofteleddsbøyere hjelper. Og rulling med rumbleroller, eller foamroller.

Ikke akkurat vitenskapelig, men kort forklart. Eller. Fysioterpauter er vel litt vitenskapelige, men du leta kanskje etter mer info..

Jeg tøyer før jeg f.eks skal gå tur, for får vondt, hvis jeg går for langt. Men tøying hjelper som bare det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 06-01-14, 19:29   #21953
wirow_84
Medlem
 
wirow_84 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kyststripa i Agder
Alder: 39
Innlegg: 135
wirow_84 har en fantastisk aura rundt segwirow_84 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nei, ikke akkurat, men jeg har samme greia som deg. Tøying av hofteleddsbøyere hjelper. Og rulling med rumbleroller, eller foamroller.

Ikke akkurat vitenskapelig, men kort forklart. Eller. Fysioterpauter er vel litt vitenskapelige, men du leta kanskje etter mer info..

Jeg tøyer før jeg f.eks skal gå tur, for får vondt, hvis jeg går for langt. Men tøying hjelper som bare det.

Visste ikke at det fantes et navn på dette! Har det sånn selv også... Hjelper å løsne opp på muskulaturen i sete og hofte ja, etter en økt kan jeg bli nesten symptomfri i flere dager:-))

__________________
wirow_84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 06-01-14, 19:36   #21954
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nei, ikke akkurat, men jeg har samme greia som deg. Tøying av hofteleddsbøyere hjelper. Og rulling med rumbleroller, eller foamroller.

Ikke akkurat vitenskapelig, men kort forklart. Eller. Fysioterpauter er vel litt vitenskapelige, men du leta kanskje etter mer info..

Jeg tøyer før jeg f.eks skal gå tur, for får vondt, hvis jeg går for langt. Men tøying hjelper som bare det.

Thanx. Hadde forsåvidt lest akkurat det blogginnlegget, men syns det var litt lite info der. Men nei, trenger jo egentlig ikke å vite så mye mer, det er hva det er Fysioen nevnte ikke noe om tøying (tror jeg, kan godt gått meg hus forbi fordi jeg bar så sliten av treninga), men ga meg noen ekstra styrkeøvelser for det.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 06-01-14, 19:54   #21955
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

noen råd? har et heftig jævlig vondt herpesutbrudd i underlivet, med åpne sår. har vært hos legen, og fikk resept på Valtrex, men er regelrett blakk, får ikke penger før om en uke. og ingen å spørre om å få låne noe akkurat nå heller. :/
er det noe jeg kan gjøre for å dempe smerten og hjelpe det gro fortest mulig. Leste litt om evnt grønnsåpe-bad, men har ikke badekar, eller noen balje jeg får plass i.
Litt desperat akkurat nå :/

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 06-01-14, 20:32   #21956
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

noen råd? har et heftig jævlig vondt herpesutbrudd i underlivet, med åpne sår. har vært hos legen, og fikk resept på Valtrex, men er regelrett blakk, får ikke penger før om en uke. og ingen å spørre om å få låne noe akkurat nå heller. :/
er det noe jeg kan gjøre for å dempe smerten og hjelpe det gro fortest mulig. Leste litt om evnt grønnsåpe-bad, men har ikke badekar, eller noen balje jeg får plass i.
Litt desperat akkurat nå :/

Har ikke noen tips selv, men jeg pleier å google (og så kan det være lurt å google på engelsk: det kommer ofte opp flere resultater da enn om du søker på norsk).

Fant for så vidt denne - kanskje finner du noe der som kan hjelpe?

God bedring!

__________________


Sist redigert av Julie : 06-01-14 kl 21:39.
Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 06-01-14, 21:03   #21957
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Flott! Da skal jeg prøve det. Er så dumt å kaste klær som ikke er slitt.

Spørsmål: Fysioterapauten mener jeg har såkalt snapping hip. Forsøkte å finne info om det på NHI's nettsider, men fikk bare et treff på noe annet. Google ga meg innmari mange treff på forum. Noen som kan guide meg til et sted som gir info om dette fremstilt på omtrent samme måte som på nhi?

Har hatt og har snapping hip på 2.året nå...know about it....

Hos meg hjälp det med MYE tøyning av illiosoas muskeln, samt triggerpunktsmassasje. Enten vha partner eller ved bruk av en slik "foam roller" med skikkelig knudrete pigger.
Akupunktur med nåler rett inn i psoas muskelen ga også god effekt på min diagnostiserte snapping hip.I praksis så fungerte altså denne metoden for meg

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 06-01-14, 21:11   #21958
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

noen råd? har et heftig jævlig vondt herpesutbrudd i underlivet, med åpne sår. har vært hos legen, og fikk resept på Valtrex, men er regelrett blakk, får ikke penger før om en uke. og ingen å spørre om å få låne noe akkurat nå heller. :/
er det noe jeg kan gjøre for å dempe smerten og hjelpe det gro fortest mulig. Leste litt om evnt grønnsåpe-bad, men har ikke badekar, eller noen balje jeg får plass i.
Litt desperat akkurat nå :/

Grønnsåpevann på klut liggende på området hjelper kanskje?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-01-14, 21:52   #21959
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Har hatt og har snapping hip på 2.året nå...know about it....

Hos meg hjälp det med MYE tøyning av illiosoas muskeln, samt triggerpunktsmassasje. Enten vha partner eller ved bruk av en slik "foam roller" med skikkelig knudrete pigger.
Akupunktur med nåler rett inn i psoas muskelen ga også god effekt på min diagnostiserte snapping hip.I praksis så fungerte altså denne metoden for meg

Aha, takk. Jeg har vel hatt det i mer eller mindre 10 år tenker jeg, på og av, men har liksom aldri tenkt så mye over det. Gjør vondt når jeg går lange turer og så er jo den kneppinga litt ubehagelig, men har jo ikke vært så veldig plaget. Men har merket den veldig nå etter at jeg begynte med slyngetrening, når jeg gjør "reka". Men en sånn roller, er det bare å legge hofta oppå og rulle? Ser de har en slik med "pigger" på elixia.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 06-01-14, 22:15   #21960
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Men en sånn roller, er det bare å legge hofta oppå og rulle? Ser de har en slik med "pigger" på elixia.

Ja, det er det. Følger også ofte med en enkel manual med bilder for ulike øvelser. "piggene" skal treffe i lysken for å nå soas muskelen. Denne er forøvrig festet i ryggen og er ofte vanskelig å nå med vanlig tøyning. Men slike rollers med lange pigger når godt inn mot denne muskelen.

Jeg ser dum ut der jeg ligger og delvis ruller, holder trykkpunktet, men det fungerer og er utrolig effektivt.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 06-01-14, 23:52   #21961
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Aha, takk. Jeg har vel hatt det i mer eller mindre 10 år tenker jeg, på og av, men har liksom aldri tenkt så mye over det. Gjør vondt når jeg går lange turer og så er jo den kneppinga litt ubehagelig, men har jo ikke vært så veldig plaget. Men har merket den veldig nå etter at jeg begynte med slyngetrening, når jeg gjør "reka". Men en sånn roller, er det bare å legge hofta oppå og rulle? Ser de har en slik med "pigger" på elixia.

Jeg ville ALDRI I LIVET startet med den med pigger. Mulig jeg er ekstremt pinglete, men. Eller egentlig vet jeg at jeg ikke er det. jeg bruker en foamroller på steder jeg har vondt og rumbleroller (den med pigger) på andre steder. Ville ihvertfall startet med den uten og gått vidre med pigger etterhvert,

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 07-01-14, 00:21   #21962
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg ville ALDRI I LIVET startet med den med pigger. Mulig jeg er ekstremt pinglete, men. Eller egentlig vet jeg at jeg ikke er det. jeg bruker en foamroller på steder jeg har vondt og rumbleroller (den med pigger) på andre steder. Ville ihvertfall startet med den uten og gått vidre med pigger etterhvert,

Nja, skal du nå ha triggerpunktsmassasje på soas muskelen, så nås den ikke med en vanlig foam roller. Et annet alternativ er jo å kjøpe deg en vanlig foam roller og så heller bruke en tennisball som trykkpunkt inn mot soas muskelen som er svært tett knyttet til "snapping hip".

Å kjøre en rumble roller, eller den piggete foam rulleren over resten av kroppen som første gangs bruker kan vel karakteriseres som ren tortur ja. Men for triggerpunktsmassasje, så er den genial. Evt en tennisball, golfball tilsvarende hard liten dings.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 07-01-14, 12:43   #21963
wirow_84
Medlem
 
wirow_84 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kyststripa i Agder
Alder: 39
Innlegg: 135
wirow_84 har en fantastisk aura rundt segwirow_84 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Å, dette må samles og skrives ned! Har vært sterk plaget med hofta de siste fire åra, og siden mr ikke viste noe galt, sa siste lege jeg var hos at tung styrketrening var veien å gå... Har vært hos kiropraktor, 2 fysioterapeuter, fastlege og idrettslege, og Ingen har gjort en klinisk test på om det kunne være snapping hip! (Tok jo to sekunder å teste om kneppelyden var der) hmfr... Har begynte med rulle og tøying mer aktivt de siste ukene, godt å høre at dette er det som er med å gi effekt:-))))

__________________
wirow_84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 07-01-14, 18:54   #21964
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Har ikke noen tips selv, men jeg pleier å google (og så kan det være lurt å google på engelsk: det kommer ofte opp flere resultater da enn om du søker på norsk).

Fant for så vidt denne - kanskje finner du noe der som kan hjelpe?

God bedring!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Grønnsåpevann på klut liggende på området hjelper kanskje?

Takk dere fikk, ved et mirakel eller noe, ut pillene (valtrex) idag, så har fått begynt kuren hvertfall. Med en krone eller noe til overs på konto. planlegging jah >.<
Skal prøve grønnsåpevann og klut nå, håper det kan hjelpe litt.
Takk igjen

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 08-01-14, 00:17   #21965
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av wirow_84, her.

Å, dette må samles og skrives ned! Har vært sterk plaget med hofta de siste fire åra, og siden mr ikke viste noe galt, sa siste lege jeg var hos at tung styrketrening var veien å gå... Har vært hos kiropraktor, 2 fysioterapeuter, fastlege og idrettslege, og Ingen har gjort en klinisk test på om det kunne være snapping hip! (Tok jo to sekunder å teste om kneppelyden var der) hmfr... Har begynte med rulle og tøying mer aktivt de siste ukene, godt å høre at dette er det som er med å gi effekt:-))))

Jøje meg. Hvis kiropraktor, 2 fysioterapeuter, fastlege (ikke noen bombe) eller IDRETTSLEGE i det hele tatt har nevnt snapping hip som årsak, så må jeg si at de må ha hatt en dårlig dag.

Jeg har vært hos 2 fysioterapeuter, 2 leger (hvorav 1 spesialist), akupunktør og kiropraktor og alle kom fram til at snapping hip hadde jeg ihvertfall som "diagnose" (så nærme som mulig uten MR) basert på det jeg fortalte, øvelser som fremprovoserte og enkel undersøkelse av indre/ytre hofteleddsbøyere, samt innfesting i korsrygg av disse.

De kom alle uavhengig av hverandre frem til samme behandlingsmetode med unntak av legene da. De ville selvsagt medisinere med smertestillende og betennelsesdempende i tillegg til tøyningsøvelser.

Men tøyning, triggerpunktsmassasje og aktiv bevegelighetstrening med ulike hjelpemidler var eneste behandling.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 08-01-14, 01:12   #21966
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har vel skrevet en del om det allerede, men her er en hel tråd om fenomenet snapping hip og hvordan det best kan behandles om man vil unngå smertestillende og evt en operasjon:

Snapping hip behandling

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 08-01-14, 02:58   #21967
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har en katt jeg vurderer å selge. Ikke gi bort.

Hvor mye kan man ta for en katt som er kastrert, chippet, vaksinert osv?

Ønsker ikke masse penger, men vil utelukke dem som bare tar en katt og ikke bryr seg. Hvis de må betale 1-200.-kr så vil de tenke seg om to ganger.

Men, hva pris tar man? vanlig huskatt, snill og grei og snart ett år

(sikkert ingen som vil ha en så "gammel" katt heller..)

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 08-01-14, 08:02   #21968
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg har en katt jeg vurderer å selge. Ikke gi bort.

Hvor mye kan man ta for en katt som er kastrert, chippet, vaksinert osv?

Ønsker ikke masse penger, men vil utelukke dem som bare tar en katt og ikke bryr seg. Hvis de må betale 1-200.-kr så vil de tenke seg om to ganger.

Men, hva pris tar man? vanlig huskatt, snill og grei og snart ett år

(sikkert ingen som vil ha en så "gammel" katt heller..)

Ettersom man får gratis katter slengt etter seg så mange man vil ha så tror jeg muligens du skal få problemer med å selge en vanlig huskatt. Men jeg skjønner argumentet ditt altså. Lykke til!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 08-01-14, 08:45   #21969
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kanskje det er mulig å ta det gjennom FOD? (Foreninga for omplassering av dyr). De er veldig nøye på hvem som skal ta over dyr. At den har fått gjort unna alt det "obligatoriske" sparer uansett en ny eier for tusenlapper, selv om chippen jo må omregistreres.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-01-14, 09:24   #21970
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kanskje det er mulig å ta det gjennom FOD? (Foreninga for omplassering av dyr). De er veldig nøye på hvem som skal ta over dyr. At den har fått gjort unna alt det "obligatoriske" sparer uansett en ny eier for tusenlapper, selv om chippen jo må omregistreres.

Ja kanskje det. Det er jo derfor jeg syns jeg kan forsvare å ta ett par hundre for den, fordi den har fått utført en del som mange ikke ville gjort.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 08-01-14, 09:26   #21971
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Ettersom man får gratis katter slengt etter seg så mange man vil ha så tror jeg muligens du skal få problemer med å selge en vanlig huskatt. Men jeg skjønner argumentet ditt altså. Lykke til!

Som Photo sier, så sparer neste eier penger, så jeg syns det er ok å be om noen kroner. Men ellers enig, mange har ikke respekt nok for dyrene.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 08-01-14, 16:02   #21972
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har tips mot tette, vonde bihuler?

Har prøvd nesespray, men det skal man ikke bruke over lang tid.
Skylling med saltvann hjelper veldig lite.

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 08-01-14, 17:04   #21973
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

fenumax hjalp veldig på meg. men den er svindyr da, på helsekosten...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 08-01-14, 17:37   #21974
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

fenumax hjalp veldig på meg. men den er svindyr da, på helsekosten...

Har vært og kjøpt den nå, men syns ikke den hjelper så mye, litt kanskje...
Skal fortsette å bruke den i alle fall, for som du sier så var den svindyr. Det værste er vel egentlig at jeg ikke får sove om natten, håper den hjelper såpas at jeg sover i natt...

Men takk for svar

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 08-01-14, 17:49   #21975
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kennyrgirl: Dette er et kanskje marginalt tips, men ettersom jeg har hatt en del problemer med bihulene, så er dette i alle fall noe som avhjelper litt i starten. Hold for ett nesebor og dra inn pusten gjennom det andre så fort og hardt og dypt du kan, gjenta på andre siden. Det kan lette trykket noe. Men du må ta SKIKKELIG i!

Og hva lurer jeg på? Jo, jeg lurer på om noen kan fortelle meg sin aller beste måte å koke mandelpoteter på! Ikke til meg, men jeg skal ha folk over på rakfisk!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no