Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Forvirra ang kalorier

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-12, 21:14   #1
milja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 68
milja er på en erverdig vei

Forvirra ang kalorier

Noen her sier man ikke skal tenke på kalorier og bare telle karbo. Andre sier man må det for å klare å gå ned i vekt. Jeg skal ned 10 kg, er 163 cm og veier 72 kg. Kan noen hjelpe?

milja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helsemeny1. Lav karbo, lav kalori, mye protein Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 21:53   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Forvirra ang kalorier

Du stiller en del basic spørsmål over de siste dagene - jeg anbefaler deg å lese grundig gjennom nybegynnertråden jeg linker til i min signatur, som jeg har anbefalt før

Det første og eneste du skal bekymre deg for de første 3-4 ukene er å spise riktig mat, variert, drikke nok vann, nok grønnsaker, og velge gode og rene råvarer.
Når det så har gått en måneds tid, kan du ta en liten sjekk på vekt OG målebåndet! for å se om det har skjedd noe spennende i kroppen din

De første par ukene anbefaler jeg uansett at du ikke tenker på noe annet enn å spise deg mett på ordentlig mat, da du kan få abstinenser som gir sug etter karbohydrater.

Bakgrunnen for at noen må fokusere på kalorier, er at disse - som gjerne har spist lavkarbo i månedsvis uten vektnedgang - ikke har den naturlige stoppen i mengdeinntak på et lavkarbokosthold. Dette vet du ikke om du har før du har holdt på en stund, så spis god og variert mat, bli komfortabel med kostholdet, og ikke bekymre deg så mye, DET kan nemlig like gjerne stanse en vektnedgang...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 09:08   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Forvirra ang kalorier

Enig med Nerthus her. Venn deg til maten først, og spis deg god og mett. Om du så etter en måned eller to ikke har gått ned noe, eller om vektapet stopper helt opp, da kan du vurdere å begynne å telle. Jeg for min del har gått ned over 19 kg sidan august uten å telle en eneste kalori, og håper å slippe å tenke kalorier i fremtiden også. I praksis så metter lavkarbokostholdet såpass mye bedre at antallet kalorier blir lavere helt automatisk...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 22:31   #4
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Forvirra ang kalorier

Jeg gikk ned 14 kg uten å telle, det er først de siste 4 jeg har fulgt med på kcal og bare ca. Jeg har imidlertid mange forhold som påvirker metthetsfølelse og spising.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forvirra? Stam Ketolysekuren 3 02-06-10 20:17
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier Sommerglad Spørsmål og svar 12 22-02-10 15:07
Kalorier og ikke kalorier smilefjes Lavkarbo generelt 15 19-09-08 22:27
Forvirra ... Sense Ketolysekuren 2 17-07-08 22:09
Forvirra! Tusta85 Ketolysekuren 25 30-06-07 01:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no