Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Sara Bernhardt!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-12-06, 20:24   #1
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sara Bernhardt!

Dette er en julekake som jeg bare må ha. De to siste årene har jeg bakt med fruktose, men i år skal jeg prøve med Natreen eller Splenda. Husker ikke hvor mange denne oppskriften gir, men hvert år tenker jeg at neste år skal de (størrelsen) bli litt mindre, for de er mektige - tror nok rundt 30 stk.

3 eggehv.
20-30 g splenda/natreen (må nok smake meg til)
250 g finmalte mandler

Stivpisk egehv. og tilsett søtt deretter mandler. Sett på bakepappir med ts (trykk de litt ned men det kan være en liten topp på). Stek på 160 gr. i ca. 10 min. Avkjøl

200 g smør - mykt
20-25 g splenda/natreen
3 eggepl.
1 pl. reven kokesjokolade (sukkerfri/70%)

Pisk/rør sammen smør, søtt og eggepl til en smidig krem, tilsett sjokoladen og bland/pisk litt til.

Ta en god ts med smørkrem på undersiden av bunnene, form til en liten topp - avkjøl.

Glasur:
2 pl. kokesjokolade+2 ss delfiafett smeltes.


Dypp smørkrem-delen av kakene i glasuren (dette kan være litt klissete, men det er vert det) og avkjøl . Jeg fryser mine ned i isbokser med matpapir mellom laga - og det er bare til å ta opp det du skal ha noen t i forvegen - eller oppbevar dem i kjøleskap. De skal serveres kalde (men sef. ikke frosne, de sklir jammenmeg ned da også gitt )

Skal bake disse til uken og kommer tilbake med hvordan resultatet ble.

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 21:08   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Sara Bernhardt!

Åh, så gode ut! Tusen takk for oppskriften!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 21:38   #3
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Sara Bernhardt!

Opprinnelig lagt inn av Nett, her.

Dette er en julekake som jeg bare må ha. De to siste årene har jeg bakt med fruktose, men i år skal jeg prøve med Natreen eller Splenda. Husker ikke hvor mange denne oppskriften gir, men hvert år tenker jeg at neste år skal de (størrelsen) bli litt mindre, for de er mektige - tror nok rundt 30 stk.

3 eggehv.
20-30 g splenda/natreen (må nok smake meg til)
250 g finmalte mandler

Stivpisk egehv. og tilsett søtt deretter mandler. Sett på bakepappir med ts (trykk de litt ned men det kan være en liten topp på). Stek på 160 gr. i ca. 10 min. Avkjøl

200 g smør - mykt
20-25 g splenda/natreen
3 eggepl.
1 pl. reven kokesjokolade (sukkerfri/70%)

Pisk/rør sammen smør, søtt og eggepl til en smidig krem, tilsett sjokoladen og bland/pisk litt til.

Ta en god ts med smørkrem på undersiden av bunnene, form til en liten topp - avkjøl.

Glasur:
2 pl. kokesjokolade+2 ss delfiafett smeltes.


Dypp smørkrem-delen av kakene i glasuren (dette kan være litt klissete, men det er vert det) og avkjøl . Jeg fryser mine ned i isbokser med matpapir mellom laga - og det er bare til å ta opp det du skal ha noen t i forvegen - eller oppbevar dem i kjøleskap. De skal serveres kalde (men sef. ikke frosne, de sklir jammenmeg ned da også gitt )

Skal bake disse til uken og kommer tilbake med hvordan resultatet ble.

Disse baker jeg å hvert eneste år, det er min favoritt, et tips er å lage de i liten muffensform, da blir det perfekt størrelse
i smørkremen har jeg vanligvis hatt kakao, men tror jeg skal prøve med sjokolade i år.....

og når jeg tar de i muffinsformene bruker jeg sprøytepose....til både bunnen og smørkremen....

Gleder meg til jeg skal lage de, men må nok vente litt for ellers blir de spist opp....

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 21:53   #4
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Sara Bernhardt!

Har du prøvd med kunstig søtning??

Egentlig veldig lurt med de formene, men blir de ikke veldig små i de muffinsformene (for det er de som er beregnet på karamell og knekk du mener, må skjekke i butikken imorgen )?? - men sprøytepose var jo genialt .
Tar du kakene ut av muffins-formene før du har på smørkremen og glasuren?

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 21:57   #5
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Sara Bernhardt!

Opprinnelig lagt inn av Nett, her.

Har du prøvd med kunstig søtning??

Egentlig veldig lurt med de formene, men blir de ikke veldig små i de muffinsformene (for det er de som er beregnet på karamell og knekk du mener, må skjekke i butikken imorgen )?? - men sprøytepose var jo genialt .
Tar du kakene ut av muffins-formene før du har på smørkremen og glasuren?

Nei ikke prøvd med kunstig søtning, så jeg er spend på åssen det blir..
jeg tenkte på vanloige muffinsformen som man lager muffens i, finnes jo store og små, hvis du synes de små er for små så tar du de store, de små blir en god munnfull Synes det er perfekt jeg for da kan jeg ta en ekstra Kakene blir i formen heile tia, serverer de i formen også,så blir det ikke så mye gris.......
Glasuren pleier jeg å bruke en teskje å helle over....snadder altså.....

men gleder meg til tebakemeldig anngå. søtnings.

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 23:06   #6
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Sara Bernhardt!



Herregud, det er min favoritt-kake!
Kan man lage den lavkarbo altså
Å herregud, tilbakemelding asap

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 23:08   #7
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Sara Bernhardt!

Opprinnelig lagt inn av Titti32, her.



Herregud, det er min favoritt-kake!
Kan man lage den lavkarbo altså
Å herregud, tilbakemelding asap




vet den er bare dødsgod.....farlig god..

ler her.......

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 23:11   #8
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Sara Bernhardt!

He he, jeg ble litt ivrig.

Jeg er skikkelig kakemons! Eller er det kakemoms det heter??

Men det er jo helt utrolig hvor mye lavkarbo man kan lage. Nå tenker jeg spes på jul og bursdag og slikt da, skjønner at man ikke kan spise dette til hverdag

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 23:14   #9
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Sara Bernhardt!

Opprinnelig lagt inn av Titti32, her.

He he, jeg ble litt ivrig.

Jeg er skikkelig kakemons! Eller er det kakemoms det heter??

Men det er jo helt utrolig hvor mye lavkarbo man kan lage. Nå tenker jeg spes på jul og bursdag og slikt da, skjønner at man ikke kan spise dette til hverdag

hehe, vet.....masse masse godt, og det er jo kjempe bra for da er det lettere å følge

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 22:33   #10
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Sara Bernhardt!

Da er kakene i fryser'n - og de ble perrrrrfekte - anbefales til alle som liker søte, seige konfektkaker.

Fulgte oppskriften, men smakte meg frem med søtstoff (ikke godt når det blir for mye):
*Begynte med å piske eggehv. helt stiv (ca 5 min) før jeg tilsatte natreen-pulver (tror det var ca 2 dl. - nateen fordi jeg ikke hadde mer splenda), pisket litt til og rørte inn malte mandler med slikkepott. Deigen ble så fast at jeg kunne rulle kuler som jeg satt på platen - egentlig veldig greit (størrelse:litt mindre enn en 5'er tenker jeg)! Var litt usikker på om de kom til å ese/flate ut men det gjorde de ikke, så på det siste brettet trykket jeg kulene litt mer ned. Steket dem i ca. 10 min på 175 g - tok brettet med kakene rett fra ovnen og ut på et veldig kaldt rom (har fått tips om det for å få kakene seige) og de sto der til de var kalde - ble seige og fine!

*Fyllet lagde jeg som beskrevet: pisket plumme+smør+splenda-melis, tilsatte finrevet sukkerfri sjokolade. Tok alt i en sprøytepose og vips så var det gjort; skviset en god klatt på undersiden av hver bunn! Avkjøl helt til fyllet er stivt!!

*Til glasuren bukte jeg litt sukkerfri mørk sjoko og litt 70% (rester) samt 2 ss delfiafett. Holder i bunnen og dypper fyllet kjapt i blandingen og sett kjølig.

Har kost meg med 2 stk i dag og de var virkelig gode, så denne oppskriften blir nok en gjenganger her i huset (min mor smakte også og hun syntes faktisk de var bedre enn de med sukker )

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 22:47   #11
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Sara Bernhardt!

Nå får jeg siklesjokk her altså

Disse mååååå jeg lage, gleder meg

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 23:10   #12
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Sara Bernhardt!

jeg har også lagd disse i dag

men jeg brukte splenda... kanskje en ss eller noe.

og jeg hadde ikke delfiafett, så det ble litt smør i steden

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 23:18   #13
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Sara Bernhardt!

Ble de gode med mindre søtning?? De er jo utrolig mektige så jeg var også forsiktig med søtninge - men det ble nok en god del mer enn 2 ss!!

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 23:22   #14
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Sara Bernhardt!

Syntes de ble gode jeg. Den "kremen" i midten er jo så søt også, så deter greit at ikke det underste laget er så søtt

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 23:29   #15
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Sara Bernhardt!

og her er resultatet... Det var vanskelig å dyppe de i smelta sjokolade, så jeg bare lot det renne over... og jeg er ikke noe konditor, så de ble ikke så fine...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg sara bernhard.JPG (61,3 KB, 254 visninger)
__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 23:37   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Sara Bernhardt!

Smaken er viktigst ! De smakte vel godt vel ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 23:50   #17
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Sara Bernhardt!

Synes de så perfekt ut jeg

Gleder meg til jeg skal laga, bare jeg får tilbake steikeovnen snart (på reprasjon )

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 23:51   #18
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Sara Bernhardt!

Opprinnelig lagt inn av Nett, her.

Da er kakene i fryser'n - og de ble perrrrrfekte - anbefales til alle som liker søte, seige konfektkaker.

Fulgte oppskriften, men smakte meg frem med søtstoff (ikke godt når det blir for mye):
*Begynte med å piske eggehv. helt stiv (ca 5 min) før jeg tilsatte natreen-pulver (tror det var ca 2 dl. - nateen fordi jeg ikke hadde mer splenda), pisket litt til og rørte inn malte mandler med slikkepott. Deigen ble så fast at jeg kunne rulle kuler som jeg satt på platen - egentlig veldig greit (størrelse:litt mindre enn en 5'er tenker jeg)! Var litt usikker på om de kom til å ese/flate ut men det gjorde de ikke, så på det siste brettet trykket jeg kulene litt mer ned. Steket dem i ca. 10 min på 175 g - tok brettet med kakene rett fra ovnen og ut på et veldig kaldt rom (har fått tips om det for å få kakene seige) og de sto der til de var kalde - ble seige og fine!

*Fyllet lagde jeg som beskrevet: pisket plumme+smør+splenda-melis, tilsatte finrevet sukkerfri sjokolade. Tok alt i en sprøytepose og vips så var det gjort; skviset en god klatt på undersiden av hver bunn! Avkjøl helt til fyllet er stivt!!

*Til glasuren bukte jeg litt sukkerfri mørk sjoko og litt 70% (rester) samt 2 ss delfiafett. Holder i bunnen og dypper fyllet kjapt i blandingen og sett kjølig.

Har kost meg med 2 stk i dag og de var virkelig gode, så denne oppskriften blir nok en gjenganger her i huset (min mor smakte også og hun syntes faktisk de var bedre enn de med sukker )



Høres fantastisk ut

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 23:53   #19
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Sara Bernhardt!

smaken var grei nok... litt for mye søtt og sjokolade for meg da, men jeg skal servere de, og veninnene mine er veldig glade i sjokolade, så jeg vil tro de faller i smak...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 00:12   #20
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Sara Bernhardt!

Dersom du har delfiafett i glasuren så blir den tynnere - det er enklere å dyppe og blir kunn et tynt lag med sjoko på kaken - akkurat passe (bare pass på fingertuppene)!!

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 00:15   #21
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Sara Bernhardt!

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

og her er resultatet... Det var vanskelig å dyppe de i smelta sjokolade, så jeg bare lot det renne over... og jeg er ikke noe konditor, så de ble ikke så fine...

De så nydelige ut - passelig store "munnfuller"!!

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 00:23   #22
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Sara Bernhardt!

Opprinnelig lagt inn av Nett, her.

Dersom du har delfiafett i glasuren så blir den tynnere - det er enklere å dyppe og blir kunn et tynt lag med sjoko på kaken - akkurat passe (bare pass på fingertuppene)!!

Jeg hadde ikke delfiafett, og tenkte det var litt unødvendig å kjøpe bare for to ss... men jeg hadde i meierismør i steden da...

blir sikkert fine å servere...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 11:28   #23
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Sara Bernhardt!

De var jo kjempefine Jeef!!og så knallgode ut..*sikle*..
Spørs om jeg ikke lager disse og tar med meg til jul jah!!...Hohooo...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 12:50   #24
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Sara Bernhardt!

Jeg har forresten pleid å lage det som en rund kake også. Sikkert mulig med denne oppskriften også

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 13:03   #25
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Sara Bernhardt!

Opprinnelig lagt inn av Titti32, her.

Jeg har forresten pleid å lage det som en rund kake også. Sikkert mulig med denne oppskriften også


hmm......går heilt sikkert ann, bare fantasien som setter grenser...
personlig liker jeg best små munnfulle

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no