Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Hvem er aktive SB'ere pr 02.02.09

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-09, 22:20   #1
yreyr
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2
yreyr er på en erverdig vei

Hvem er aktive SB'ere pr 02.02.09

Hei
Jeg startet på SB fase 1 5.januar 2009 og gikk i den fasen i tre uker (var ikke helt fornøyd etter to uker så jeg tok en til) . Nå sist uke gikk jeg ikke etter noe spesielt opplegg, bare at jeg på en måte har fortsatt som i fase 1 (er livredd for å endre på "suksessen"). Gikk ned 8 kg de første tre ukene og gikk denne uken opp 1 kg . I all verden??

Men nå er jeg liksom redd for at jeg ikke skal fortsette å gå ned, samtidig som jeg er livredd for å bli lei omelett, ost, salater, kjøtt osv. (spiser pr nå ikke noe frukt eller annen meieri produkter enn ost).

Så jeg er litt på søken nå etter min greie, kanskje spise mer fett siden jeg trener endel??
men hvor mange aktive SB'ere er det her inne? Jeg er pr nå veldig usikker på hvor veien min videre nedover mot målet er... kan noen hjelpe en forvirret lavkarbo-søkende-sjel ? Ned vil jeg med lavkarbo, men jeg er usikker på hva jeg skal spise... eller om jeg kan vingle meg fremover på lavkarbo-veien selv....(litt skummet, for jeg er ikke helt inni sånn regne ut GI på alt mulig)

Jeg klarer ikke helt å se om jeg forblir en SB'er eller om jeg skal sli over i en annen kostholdretning. En ting er hvertfall sikkert : LAVKARBO er tingen for min kropp !! for da har den det TOPP

yreyr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere South Beach, nå søkende Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 22:57   #2
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Hvem er aktive SB'ere pr 02.02.09

Jeg er her...
Og har vært her siden jeg registrerte meg her.

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 21:35   #3
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er aktive SB'ere pr 02.02.09

Jeg begynte her, men har kanskje beveget meg ut på lavkarbo mer, vet ikke helt hva jeg spiser utenom, men spiser nok mer fett nå enn p bare south beach. Holdt meg foresten bare til fase 1, våget meg ikke tilbake på brødprodukter

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 19:19   #4
yreyr
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2
yreyr er på en erverdig vei

Sv: Hvem er aktive SB'ere pr 02.02.09

Så det er noen her. :-)
Jeg kan jo ikke egentlig si selv at jeg driver SB lengre, eller jo det gjør jeg jo, (herregu kor forvirrende) men kanskje som Mellom med mer fett.....er relativt fersk på lavkarbo og prøver å finne min greie for å gå nedover i vekt videre, har som mål 15 kg til.

yreyr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere South Beach, nå søkende Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 21:05   #5
Linna
Nytt Medlem
 
Linna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 7
Linna er på en erverdig vei

Sv: Hvem er aktive SB'ere pr 02.02.09

Jeg er også her altså Jeg begynte på ketolyse, men har ikke så veldig mye vekt og miste. Rundt 5 kilo. Tenkte litt mindre fett derfor var riktig for meg. For de som har mer enn 10 kg å miste virker det som at ketolyse/atkins også er topp. Jeg gikk ned rundt 1,5 kg på bare noen dager med SB. Men så hadde jeg lyst på ost da vettu, og da var det opp igjen. Men er på vei ned igjen altså. Går masse i egg og mye skinke og kyllingbryst her. magert kjøtt. Brokkoli, blomkål, all grønn salat, mye cottage cheese. men står jo at vi kan spise ubegrenset av egg. Så jeg spiser mange i løpet av dagen. Håper virkerlig ikke jeg blir lei!!! Men har ikke lest boken. Vil gjerne, men da må jeg isåfall bestille boka... lest den dere? noen tips?

Linna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 15:11   #6
Kråka
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 4
Kråka er på en erverdig vei

Sv: Hvem er aktive SB'ere pr 02.02.09

Hei - er du igang med fase 1? Jeg starter opp idag og håper å finne "artsfrender" på nettet. Går det bra med dietten???

Kråka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 15:13   #7
Kråka
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 4
Kråka er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Hvem er aktive SB'ere pr 02.02.09

Opprinnelig lagt inn av Linna, her.

Jeg er også her altså Jeg begynte på ketolyse, men har ikke så veldig mye vekt og miste. Rundt 5 kilo. Tenkte litt mindre fett derfor var riktig for meg. For de som har mer enn 10 kg å miste virker det som at ketolyse/atkins også er topp. Jeg gikk ned rundt 1,5 kg på bare noen dager med SB. Men så hadde jeg lyst på ost da vettu, og da var det opp igjen. Men er på vei ned igjen altså. Går masse i egg og mye skinke og kyllingbryst her. magert kjøtt. Brokkoli, blomkål, all grønn salat, mye cottage cheese. men står jo at vi kan spise ubegrenset av egg. Så jeg spiser mange i løpet av dagen. Håper virkerlig ikke jeg blir lei!!! Men har ikke lest boken. Vil gjerne, men da må jeg isåfall bestille boka... lest den dere? noen tips?

Hei - jeg har lånt boken på biblioteket. Prøv der. ellers hadde de den ikke på Norli, måtte bestilles, men det er også en mulighet. Boken forteller om hvorfor det er akkurat DET vi får lov å spise...

Kråka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 23:58   #8
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er aktive SB'ere pr 02.02.09

Heisann!

Jeg har gått bort fra SB (det betyr ikke at det ikke er et bra opplegg!). Jeg valgte å gjøre andre ting fordi jeg ikke er så god til å tilpasse livet etter dietten - jeg må gjøre det omvendt. Derfor har jeg endt på noe som nok ligner mest på Lindberg, men som jo har mange likheter med SB. (Det går sånn ca: Grønnsaker - Ja, Fisk - Ja, Kjøtt - Ja, Raffinerte kornprodukter - Nei, Helkorn - Ja, Vin - Jatakk, litt, Ferdigmat - Nei, Sukker - Nei, Transfett - Nei, Egg - Ja osv osv. Kanskje jeg kan skrive en bok: "Ja/Nei-dietten")

Men over til spørsmålet ditt: Jeg var ganske aktiv på SB for noen år siden og skrev en del her om det. De fleste opplever at man står stille eller faktisk går opp i vekt på fase 1 dersom man holder på lengre enn det som er meningen. Fase 1 er kun ment som en "sjokkur" for å få kroppens insulinnivå ned raskt, spesielt dersom man lider av insulinresistens. Husk at de første strenge fasene av lavkarbodiettene som regel er ment for de som lider av (begynnende) insulinresistens eller diabetes II, ikke alltid for de som kun er interessert i å leve "sunt" eller gå ned de 5 overflødige kiloene.

Det er meningen og anbefalt at man skal gå over på fase 2 etter 2 uker. Følg dette rådet! Fase 2 er ment som en forberedelse til et livslangt endret kosthold. Statistisk sett er fler som faller av eller sprekker av de som fortsetter på fase 1 for lenge, enn de som går over til fase 2, og dette har nok kanskje mest å gjøre med at et såpass strengt opplegg som fase 1 gir større sjanse for sprekk. Men viktigst av alt for deg nå, er kanskje at jeg kan bekrefte at å følge fase 1 lengre enn 2 uker ikke nødvendigvis gir en fortsatt rask vekttapskurve. Smør deg med litt tålmodighet og godta at vekttapet går litt saktere på fase 2, men i allefall er det kontinuerlig

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Svar

Emneord
south beach lavkarbo ny


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvem er aktive? Sweetflower Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 22 16-02-08 23:43
aktive - tilgang - og sånt mofe Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 19-01-05 20:07
"Hvem er aktive" Fedonisten Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 29-10-04 11:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no