Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvorfor spiser dere Bacongull?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-10, 03:12   #1
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Hvorfor spiser dere Bacongull?

Hm... Jeg undrer meg litt over all denne forherligelsen av Bacongull her inne. Det er selvfølgelig riktig at det kun er 2.5g kh/100g. Men. Hva er egentlig bacon gull. Grisehud fritert til det ugjenkjennelige, spedd med fargestoffer, kunstig aroma og ikke minst en hel bondegård av transfett. Dersom man legger over til et lavkarbokosthold så er det vel (forhåpentlig) fordi man ønsker å leve et sunnere liv og bevare eller forbedre helsen. Eller?

Bacongull er vel noe av det mest meningsløse man kan putte i seg, og helsemessig er det i hvert fall betenkelig. Jeg synes det kunne være interessant å høre litt mer om hvorfor dette produktet er så hyppig markedsført her på forumet.

I fare for å bli helt pepet ut, lurer jeg også på hvordan storkonsumet av typer baconsnacks passer inn med den varige livsstilsendringen det legges opp til i alle disse filosofiene. Forum for kostholdsomlegging er vel ment til at man skal hjelpe hverandre til å legge om kostholdet, ikke å finne smutthull som gjør at man kan holde på de gamle, dårlige vanene bare med et annet og lignende produkt? Tenk om man kunne nøye seg med et par-tre flak med potetgull dersom det er dette som blir servert, alternativt den gode gamle gulroten med litt dipp eller noe lignende. Næringsinnholdet i bacongull åpner selvfølgelig for at man skal kunne konsumere ett hundre gram av det eller så, men seriøst folkens... Var det ikke snakk om en livsstilsendring? Om man beholder gamle (u)vaner, så spiller det vel liten rolle om potetgullet er laget av poteter eller grisehud.

Hva mener dere?

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 04:54   #2
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Jeg spiser bacon gull fordi det er godt! Jeg spiser bacon gull fordi, av og til vil
jeg ha kos til f.eks kino, filmkveld etc. bacon gull er bedre en chips.
Det er viktig å ha noe godt å snackse seg til, slik at du ikke føler at du er på kur. Dessuten tar jeg ikke en spurlock og spiser
bacon gull tre ganger til dagen. Men bare sånn av og til. For noen her så legger de opp til at de skal leve
på lavkarbo for resten av livet, skal de være så
strikse på matveien og ikke unne seg noe godt i livet?

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 06:38   #3
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Signerer denne over her! Jeg har også opplevd å være kjempesulten og ikke funnet noe som ligner lavkarbomat, men har hatt med meg bacongull i baggasjen i tilfelle krise. Da har jeg tatt 50-100 gr og berget... hadde det vært bedre at jeg skeiet ut med lys baguett ?Eller noe verre?
Storkonsum... det er vel de færreste her inne som storkonsumerer det...

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 07:01   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Skjønner godt at folk vil spise det innimellom, men skjønner heller ikke hvorfor det "markesføres" som om det skulle vært rent gull. Er vel noe med at det er det eneste "normale" snacket som er lavkarbovennlig da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 09:01   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Jeg spiser kun bacongull når jeg er fyllesyk, ellers smaker det fis synes jeg . Men når jeg er fyllesyk er det perfekt, samt at det også hjelper å få opp væskenivået i kroppen ganske raskt, ettersom det er så inni h****te salt! Men jeg spiser fullstendig rent ellers, da. Jeg drikker ikke lettbrus, og bruker aldri margarin eller ødelagte oljer.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 09:04   #6
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Jeg spiser ikke Bacongull, jeg spiser Maarud sin Baconsvor eller Øffer sin. Mye fordi dette ikke er "fritert til døde" som Bacongull. Og det metter faktisk!

For mange så er det, meg inkludert, greit å ha et kosealternativ fordi det er vaner som er grodd inn igjennom mange mange år.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 09:15   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Jeg spiser ikke Bacongull, jeg spiser Maarud sin Baconsvor eller Øffer sin.

Ja, stemmer, det gjør jo jeg også. Den gullposen, det er den jeg pleier å grabbe med meg på 7/11 når livet er hardt på en søndag .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 09:18   #8
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Jeg reagerer også på at en del her inne glemmer hva som er sunt, det handler kun om å gå ned i vekt. Man er ikke nødvendigvis sunn selv om man ikke legger på seg.

Det snakkes om å spise smør rett fra pakka som et flott mellommåltid, og produkter som bacongull forherliges til de grader.

Det synes jeg er rart!

Jeg ser derimot ikke problemet med å spise bacongull en sjelden gang. Det er noe med det å kunne unne seg noe sånt en sjelden gang hvos man virkelig har cravings for det. Jeg orker ikke å leve helt rigid, selv om jeg gjør mitt beste for å spise sunt og naturlig i hverdagen. Selv spiser jeg ca en halv pose baconsvor (den lille posen) hvis jeg har veldig lyst på en sånn type snacks, men det er sjelden. Da spiser jeg fordi jeg synes det smaker godt og er "saltsyk". Men som regel velger jeg sunt og naturlig, f.eks. bær og nøtter og er veldig fornøyd med det.

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 09:40   #9
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Jeg spiser det fordi jeg synes det er godt! Greit å ha et alternativ når de andre i familien koser seg med chips en lørdagskveld
Men jeg spiser det skjeldent, da...Er ikke noe chipsmenneske lenger!
(Spiste en neve chips for første gang i år, i gårkveld da.... )

Opprinnelig lagt inn av R0SA, her.

Jeg reagerer også på at en del her inne glemmer hva som er sunt, det handler kun om å gå ned i vekt. Man er ikke nødvendigvis sunn selv om man ikke legger på seg.

Det snakkes om å spise smør rett fra pakka som et flott mellommåltid, og produkter som bacongull forherliges til de grader.

Det synes jeg er rart!

Jeg har inntrykk av at de fleste her inne er opptatt av et sunt kosthold OG gå ned i vekt, jeg
Man går ned i vekt pga et sunt kosthold

Og de færreste spiser vel smør rett fra pakken som et mellommåltid.....
(Ja, jeg har fått med meg den tråden....)

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 09:42   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Jeg ville aldri spist smør rett ut fra pakka som et mellommåltid, men det er IKKE fordi det er usunt, for det er det faktisk ikke. Jeg tror det bare hadde blitt litt OD for meg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 09:59   #11
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Sitat:

Jeg reagerer også på at en del her inne glemmer hva som er sunt, det handler kun om å gå ned i vekt. Man er ikke nødvendigvis sunn selv om man ikke legger på seg.

Det snakkes om å spise smør rett fra pakka som et flott mellommåltid, og produkter som bacongull forherliges til de grader.


Det er mange brukere her inne, og vi har tildels forskjellige mål. For mange er det akkurat det å gå ned i vekt som er fokuset, og det er bare slik det er. Ikke dermed sagt at jeg synes det er optimalt
Det er også mange som etterhvert kommer inn på helse og sunnhet, fordi de merker at de blir friskere. Det er en flott bieffekt av å skulle slanke seg

Selv tror jeg smør er sunt, det er et naturlig produkt. Jeg er enig med Imse som i den "smør-mellomåltid"tråden sa at det er bedre å få i seg proteiner også, men synes ikke at det er ille med litt smør i farten. Tror jo det er begrenset hvor mye man orker spise av rent smør, og det metter.



Som barn spiste jeg smør med skje om jeg fikk. Tror kanskje jeg trengte det da? Jeg tar gjerne og høvler en skive smør eller to og spiser rent - om jeg høvler smør til matlaging. Eller jeg "beriker" et par osteskiver med smør fordi jeg liker det og det metter og jeg tror som sagt det er sunt.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 10:21   #12
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Jeg spiser baconsvor fordi det er godt, det er ypperlig nødmat, og fordi det metter akkurat passe til et ørlite måltid hvis jeg er sulten rett før jeg skal legge meg.....
Aldri store mengder - jeg spiser aldri en hel pose om gangen......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 10:39   #13
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Jeg synes ikke smør er usunt i den forstand. Bruker det selv i matlagingen, da det er et naturlig produkt. Men, etter min mening, er det ikke sunt å gå og gafle i seg smør som et mellommåltid.

Men det er samme for meg hva andre gjør, selvsagt. Jeg bare synes det er rart at man ikke ønsker sunne matvaner for seg og sin familie, det er kun vektnedgang som er fokus. Folk er forskjellige.

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 11:03   #14
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Opprinnelig lagt inn av smosje, her.

Hva er egentlig bacon gull. Grisehud fritert til det ugjenkjennelige, spedd med fargestoffer, kunstig aroma og ikke minst en hel bondegård av transfett.

Hahaha, uff. Takk. Jeg kommer aldri til å spise bacongull igjen

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 11:19   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Ang transfettsyrer så er det vel ikke så veldig mye, i og med at fettet er mettet, da tåler det de høye frityr-temperaturene

Den vegetabilske oljen de bruker er palmeolje. Palmeolje inneholder 90% mettet fett og dermed så dannes det ikke transfettsyrer under steking og den holder seg lenge.

Mye av det andre vil jeg rett og slett ikke kommentere! Hva som passer for meg, passer kanskje ikke for alle, men det er MITT valg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 11:40   #16
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.


Mye av det andre vil jeg rett og slett ikke kommentere! Hva som passer for meg, passer kanskje ikke for alle, men det er MITT valg!

Word!

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 12:36   #17
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Jeg spiser veldig sjelden bacongull eller baconsvor. Dvs bacongullet bruker jeg til å panere i, kjører i hurtigmikser til mel, dypper kylling i majones og siden i knust bacongull.

Baconsvor, sånn god gammeldags fra maarud hender det at gubben og jeg deler på lørdagskvelden, sjelden jeg orker en hel sånn.

Jeg spiser vel sånt sjeldenere enn en gang i måneden, ostechips med guacamole er bedre synes jeg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 12:49   #18
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Opprinnelig lagt inn av R0SA, her.

Det snakkes om å spise smør rett fra pakka som et flott mellommåltid


Oj! Hvem har sagt at det er et flott mellommåltid? I en diskusjon her på forumet eller?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 12:51   #19
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Jeg spiser 3-4 små poser med baconsvor i løpet av et år. Det gjør jeg fordi jeg syns det er godt en sjelden gang.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 12:52   #20
Fantasma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 21
Fantasma er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Det smaker fis, så det spiser jeg aldri "rent". Bruker det som panering av og til, da får jeg ikke den fis-smaken :-P

Fantasma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-inspirert Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 13:25   #21
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Oj! Hvem har sagt at det er et flott mellommåltid? I en diskusjon her på forumet eller?


-

Det var vel denne tråden det er snakk om, men at det er så mange som syns det er flott?????????
Syns det var mest usj og æsj og fysj, jeg da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 13:56   #22
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Nei, det har nok ikke rot i virkeligheten at noen påsto at det var et flott mellommåltid.

Men, fri fantasi er jo ikke å forakte det heller!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 14:37   #23
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Nei, det har nok ikke rot i virkeligheten at noen påsto at det var et flott mellommåltid.

Men, fri fantasi er jo ikke å forakte det heller!


-

Eller at noen leser andre ting ut av det som står svart på hvitt enn det jeg gjør! Eller omvendt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 15:33   #24
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Er det så rart at folk har meninger om hva andre spiser egentlig? Høres litt sånn ut her om dagen. Man skal liksom ikke si noenting om det. (da snakker jeg ikke om å si det direkte til en person, men å kommentere at folk spiser litt rare greier innimellom)

Men å si at folk som spiser karbohydrater er helt på styr og "stakars dem som ikke vet bedre" det er liksom greit F.eks: "Tenk å spise lettrømme da?? DET er ille det!! HUFFHUFF!! Må ikke finne på det!" Eller "HAVREGRYN????? Spiser du virkelig det?"

Merkelig dobbeltmoral ute og går.

__________________

Sist redigert av nellie : 22-05-10 kl 15:39. Årsak: Jai skrive bra norsk.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 15:42   #25
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor spiser dere Bacongull?

Fryktelig dårlige eksempler jeg kom på over her, men noen skjønner sikkert poenget

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor spiser DU akkurat som du gjør? Summer Lavkarbo generelt 36 14-08-11 19:30
Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett? MiniMe74 Lavkarbo generelt 39 04-06-11 21:00
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Lavkarbo generelt 13 28-02-10 19:06
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08
Hvorfor spiser dere rein cocosa olje? annabanana Ketolysekuren 2 01-04-08 12:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no