Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Lavkarbobøker

Frisk med lavkarbo, nytt liv med riktig mat - av dr.sofie hexenberg

Lavkarbobøker Bøker som omhandler de ulike lavkarbokostholdene. Enten direkte eller indirekte. Fakta, oppskrifter, lister og personlige erfaringer...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-11-10, 23:27   #1
kari81
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6
kari81 er på en erverdig vei

Frisk med lavkarbo, nytt liv med riktig mat - av dr.sofie hexenberg

Jeg kjøpte denne boka på bokhandelen i dag (329kr) og desverre fant jeg kjapt ut at dette ble feil bok for meg. De første 160 (!) sidene omhandler alle mulige sykdommer som kan ha fordel av et lavkarbo-kosthold, eks: først kommer en presentasjon av diabetes, deretter noe om diabetes-pasienter i Norge, deretter noe om generelt kosthold som denne pasientgruppen tradisjonelt har spist, deretter en ekte suksesspasienthistorie i fra dr.hexenbergs egne referanser hvor også diverse blodprøvesvar blir presentert før og etter omleggingen av kostholdet. Og slik fortsetter det i 160 sider før det kommer noen kjappe sider om ketogent kosthold og hvorfor fett er bra for kroppen osv, og aller sist (det jeg egentlig var på jakt etter da jeg gikk inn i bokhandelen i dag), en detaljert matvaretabell samt noen oppskrifter på lavkarbomat.

For meg var de første 160 sidene unødvendige - jeg er frisk som en fisk, det "eneste" er at jeg er overvektig. Jeg har allerede lest meg opp på hvorfor ketogent kosthold skal funke, så den delen er grei, jeg vet dette med trim, jeg har forlengst fyllt opp kjøkkenet med sunne matvarer. Skulle gjerne heller hatt en bok som i detalj kunne fortelle meg hvordan jeg skal gå frem for å finne rett mengde mat/næringsinnhold per døgn og oppskrifter så jeg kan variere menyen, men holde meg innenfor grensene. Får heller prøve å finne en annen bok rett og slett, hvor fokus er mer på praksis og ikke teori.

kari81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketosekuren Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 23:46   #2
helsefreak
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 85
helsefreak er på en erverdig vei

Sv: Frisk med lavkarbo, nytt liv med riktig mat - av dr.sofie hexenberg

Kanskje du skulle lest Fedon Lindberg's bøker heller? Jeg har kjøpt bøkene "Mat for bedre helse" og "Kokeboken naturlig slank" og synes det var mye nyttig der, men den du leter etter er vel "Naturlig slank og frisk".

Det kan jo være en idè å sjekke om nærmeste bibliotek har disse bøkene slik at du slipper å betale en formue før du finner ut om dette var boka du lette etter?

helsefreak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Fedon :-) Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 01:01   #3
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Frisk med lavkarbo, nytt liv med riktig mat - av dr.sofie hexenberg

Har du lest "Slank med ketolysekuren"?

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 01:14   #4
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Frisk med lavkarbo, nytt liv med riktig mat - av dr.sofie hexenberg

Hvis det er oppskrifter på lavkarbomat du er ute etter, hvorfor kjøper du deg ikke heller et par rene oppskriftbøker? ELler søker her inne? Matvaretabellen er også veldig lett tilgjengelig på nett.

Sånn rent motiverende, må jeg anbefale Fedons Barn i balanse. Samme om du har barn eller ei. Den snudde tankegangen for meg!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 08:59   #5
kari81
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6
kari81 er på en erverdig vei

Sv: Frisk med lavkarbo, nytt liv med riktig mat - av dr.sofie hexenberg

Opprinnelig lagt inn av helsefreak, her.

Kanskje du skulle lest Fedon Lindberg's bøker heller? Jeg har kjøpt bøkene "Mat for bedre helse" og "Kokeboken naturlig slank" og synes det var mye nyttig der, men den du leter etter er vel "Naturlig slank og frisk".

Det kan jo være en idè å sjekke om nærmeste bibliotek har disse bøkene slik at du slipper å betale en formue før du finner ut om dette var boka du lette etter?

Jeg har tre av Lindbergs bøker og det er dette kostholdet jeg har hatt de siste årene etter en vektnedgangsrunde for 6 år siden. Veldig fornøyd med de bøkene :-) Og jeg bor desverre litt langt unna biblioteket til at det blir mange besøk, men takk for tipset!! :-) Jeg har mottatt "slang med ketolysekuren" siden bomkjøpet i bokhandelen, og den boken er jeg veldig fornøyd med. det var ikke oppskrifter jeg først og fremst var på jakt etter, jeg ville ha praktisk informasjon om gjennomføring(f.eks konkrete tiltak hvis det ikke er utslag på sticks'ene) av ketolysekuren ettersom jeg for min del allerede er godt kjent med hverdagskostholdet jeg trenger når jeg har nådd målvekten min.


Sist redigert av kari81 : 29-11-10 kl 09:03. Årsak: glemte å skrive inn noe nederst.
kari81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketosekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frisk med lavkarbo! Ina64 Lavkarbobøker 2 16-07-10 13:36
Dagbladet 13/7-10 - nettmøte med Sofie Hexeberg arnakristin Nyheter / media 3 12-07-10 16:37
Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg Teletubbien Lavkarbobøker 31 16-05-10 19:52
Nytt lavkarbo-øl Kanutten Lavkarbo generelt 7 16-03-07 15:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no