Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Gi/gb?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-04-13, 17:03   #1
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Gi/gb?

Hei hopp folkens!

Jeg har tidligere gått ned rundt 20 kilo på ketolyse og har forsøkt å holde meg der i ettertid. Det har gått greit nå i noen år, men det begynner å sige på merker jeg. Jeg vil gjerne legge om for godt til et fedonbasert kosthold. Det ser greit ut og innebærer ikke store forandringen fra det jeg har spist de siste årene. Men en ting funderer jeg på... Hva er "for høy" GB? Det står jo mange fine tabeller med GI og GB, men jeg er litt usikker på hva som er for høyt? Jeg har sett den tabellen med hva fedon regner som Høy GI altså. Men stusser litt lell. Ser greit ut å følge lista over GB, men som sagt.. hvor høyt skal man tillate seg å gå?
Når jeg gikk på ketolyse så hadde jeg etterhvert en regel om at mat som inneholdt mindre enn 5 gram karb pr. hundre gram gikk fint. Håpet å få til en makan regel på GB..

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 02:36   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Gi/gb?

Min erfaring er at GB ikke viser reelt hvordan maten oppfører seg hos den enkelte.
Jeg kan for eksempel ikke spise en ren kiwi selv om GB er på 3 og "lovlig" for da flyr blodsukkeret mitt kjapt opp. Spiser jeg kiwien sammen med 6-7 paranøtter, går det derimot helt supert. Ergo så betyr det at GB alene ikke er ok.
Hva med og fremdeles velge mat med lite karbo fremover? Det blir jo noe ala slik du har levd bare med mer karbohydrater enn du har hatt.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no