Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Røde linser

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-13, 16:15   #1
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Røde linser

Ser at Fedon bruker mye røde linser i sine oppskrifter.
Er Røde linser spesielt lavkarbo? Eller er det bare at det er såkalt langsomme karbohydrater i det?
Hvor får man kjøpt røde linser?

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 16:34   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Røde linser

Det er vel at de inneholder såkalte sene karber tenker jeg, synes ikke de røde er så gode jeg da, fortrekker grønne. De grønne holder konsistensen mye bedre etter koking, de røde blir så fort til graut.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 18:01   #3
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Røde linser

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det er vel at de inneholder såkalte sene karber tenker jeg, synes ikke de røde er så gode jeg da, fortrekker grønne. De grønne holder konsistensen mye bedre etter koking, de røde blir så fort til graut.

Så man kan bruke grønne linser på samme måte som røde?
Ser jo at man ikke får kjøpt de røde på vanlige butikker mens jeg så både grønne og brune linser på Bunnpris i går.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 19:06   #4
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Røde linser

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Så man kan bruke grønne linser på samme måte som røde?
Ser jo at man ikke får kjøpt de røde på vanlige butikker mens jeg så både grønne og brune linser på Bunnpris i går.

Du kan kjøpe røde linser i innvandrererbutikkene
Jeg liker best røde men det er smak og behag

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 19:47   #5
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Røde linser

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Du kan kjøpe røde linser i innvandrererbutikkene
Jeg liker best røde men det er smak og behag

Jeg har bare smakt røde linser jeg. Da i linsepure og en gang i suppe. Husker at det smakte godt med linsepure iallefall

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 22:45   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Røde linser

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Så man kan bruke grønne linser på samme måte som røde?
Ser jo at man ikke får kjøpt de røde på vanlige butikker mens jeg så både grønne og brune linser på Bunnpris i går.

Joda, jeg har kjøpt både røde, gule og grønne på Mega. Foretrekker de grønne som sagt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 00:21   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Røde linser

De brune og grønne inneholder 14 g karbo pr 100 g etter koking i saltet vann. http://www.matoppskrift.no/sider/karbo.asp?ID=L

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 00:33   #8
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Røde linser

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

De brune og grønne inneholder 14 g karbo pr 100 g etter koking i saltet vann. http://www.matoppskrift.no/sider/karbo.asp?ID=L

Det skulle ikke være kjempe forskjell Tusen takk Yrla

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 11:53   #9
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Røde linser

Jeg har kjøpt ferdig kokte, hermetiske,røde linser på Mega.De kommer i en "pappboks" liten firkant,alternativ til blikkboks. Jeg bruker dem i en salat med cherrytomat,bladpersille,limebåter,olivenolje og husk salt og pepper på.Linser trenger salt.
Vet ikke hvor mange karbo dette er....Lager det ofte sammen med litt tapas aktig mat,pølser,spekemat,ost ol.
Denne er veldig dekorativ hvis du ikke blander alt sammen,men legger det i striper i feks. en ildfast form.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 01:08   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Røde linser

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Det skulle ikke være kjempe forskjell Tusen takk Yrla

Jeg skrev det ikke for å vise en forskjell, men kun for å opplyse om karbo-innholdet

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 15:34   #11
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Røde linser

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg skrev det ikke for å vise en forskjell, men kun for å opplyse om karbo-innholdet

Jeg vet men kjekt å vite karbo innholdet Takk,takk

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 17:13   #12
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Røde linser

Opprinnelig lagt inn av Lich, her.

Jeg har kjøpt ferdig kokte, hermetiske,røde linser på Mega.De kommer i en "pappboks" liten firkant,alternativ til blikkboks. Jeg bruker dem i en salat med cherrytomat,bladpersille,limebåter,olivenolje og husk salt og pepper på.Linser trenger salt.
Vet ikke hvor mange karbo dette er....Lager det ofte sammen med litt tapas aktig mat,pølser,spekemat,ost ol.
Denne er veldig dekorativ hvis du ikke blander alt sammen,men legger det i striper i feks. en ildfast form.

Har 4 pakker i skapet. Kjøpte på Rema. Skal prøve dem sammen med koteletter i morgen.

I dag ble det hjemlaget kremet tomatsuppe med kyllingfilet. Jeg syntes det var utrolig godt og mettende, men junior likte ikke konsistensen på den, så da ble det egg og bacon på han i dag

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Røde prikker på overkropp Larsie Fysisk og mental helse 81 25-04-14 14:33
Kikerter og røde linser cilemora Dr Lindbergs 8 09-01-12 22:15
Røde gelefisk Soul Lavkarbo generelt 2 21-08-07 17:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no