Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-04-07, 10:15   #26
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Du kan nok ikke forvente å gå ned det samme som på Atkins, nei.

I den nyeste Fedon-boka står det at det normale er å gå ned 1/2 -1 1/2 kg pr uke, avhengig av hvor mye du skal ned, hvordan du spiser, osv.

Men hvorfor vil du gå over på Fedon??

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 20:48   #27
jojo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 20
jojo er ny på veien

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Opprinnelig lagt inn av Nett, her.

Du kan nok ikke forvente å gå ned det samme som på Atkins, nei.

I den nyeste Fedon-boka står det at det normale er å gå ned 1/2 -1 1/2 kg pr uke, avhengig av hvor mye du skal ned, hvordan du spiser, osv.

Men hvorfor vil du gå over på Fedon??

Jeg synes det er tungvint å følge Atkins, fordi det er så strengt. Da er det typisk meg at jeg plutselig er i en situasjon hvor jeg ikke greier å følge det, og går på en kjempesprekk. Da er det vanskelig å komme i gang igjen siden det er så lite variert det en kan spise. Jeg synes også at det er vanskelig på jobb og i helgene når en er sammen med andre.
Det er jo så mye mer variert mat en kan spise på Fedon. Jeg tror det er lettere å følge det over lengre tid, fordi en ikke blir så lei.
Jeg trenger å ned 10 kilo til så jeg har ikke lyst til å sprekke før målet er nådd.

jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 20:58   #28
jojo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 20
jojo er ny på veien

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Opprinnelig lagt inn av Nett, her.

Du kan nok ikke forvente å gå ned det samme som på Atkins, nei.

I den nyeste Fedon-boka står det at det normale er å gå ned 1/2 -1 1/2 kg pr uke, avhengig av hvor mye du skal ned, hvordan du spiser, osv.

Men hvorfor vil du gå over på Fedon??

Jeg ser nå at du også vil ned 10 kilo før sommeren og du følger Fedon.
Hvordan er en typisk dag for deg? Må du trene mye for å nå målet ditt?
Har jeg forstått det riktig med at fedon tillater mer korboh. men en må passe på at det ikke er høy GI i det en spiser? En kan også spise litt frukt og bær. Har han sakt noe om hva som er maks karboh. i løpet av en dag?

jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 23:51   #29
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Jeg trives veldig med Fedon og det er riktig at du kan tillate deg mer variert mat enn på f.eks. Atkins. Du skal passe på GI, det er ingen max karbo i løpet av en dag. Du behøver nok ikke å trene noe spes, men det kan nok hende du går fortere ned dersom du f.eks går noen turer i uka.

En typisk dag for meg kan være sånn:
F: frokostpannekake (3 egg+100 g cc+søtstoff) med kanel eller havregrøt
M: 0,1% yoghurt/frukt+10 mandler eller bioladrikk
L: 3 rugsprø/OE-lapper med 1 boks makrell-i-tomat/annet pålegg eller en salat eller egge-muffins
M: kjøtt/fisk/kylling og grønnsaker
K: frukt og cc + litt nøtter eller frø

Det kan være lurt å titte litt i andres dagbøker for å få tips i forhold til menyer. Det er også mye nyttig info i starten av denne tråden!!

Lykke til

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 00:04   #30
jojo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 20
jojo er ny på veien

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Opprinnelig lagt inn av Nett, her.

Jeg trives veldig med Fedon og det er riktig at du kan tillate deg mer variert mat enn på f.eks. Atkins. Du skal passe på GI, det er ingen max karbo i løpet av en dag. Du behøver nok ikke å trene noe spes, men det kan nok hende du går fortere ned dersom du f.eks går noen turer i uka.

En typisk dag for meg kan være sånn:
F: frokostpannekake (3 egg+100 g cc+søtstoff) med kanel eller havregrøt
M: 0,1% yoghurt/frukt+10 mandler eller bioladrikk
L: 3 rugsprø/OE-lapper med 1 boks makrell-i-tomat/annet pålegg eller en salat eller egge-muffins
M: kjøtt/fisk/kylling og grønnsaker
K: frukt og cc + litt nøtter eller frø

Det kan være lurt å titte litt i andres dagbøker for å få tips i forhold til menyer. Det er også mye nyttig info i starten av denne tråden!!

Lykke til

Den frokostpannekaken skal jeg prøve. Tenker du også litt på å ikke spise for mye kalorier eller er ikke det så nøye? Er det lurt å bli litt sulten før en spiser eller kan en nesten spise så ofte en føler for.
Den menyen din så kjempe fin ut
Hvis en hadde spist det hver dag i en uke(med litt variasjoner da) og trimmet, tror du en kunne gå ned 1 kilo i uken da?

__________________
jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 14:58   #31
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Opprinnelig lagt inn av jojo, her.

Den frokostpannekaken skal jeg prøve. Tenker du også litt på å ikke spise for mye kalorier eller er ikke det så nøye? Er det lurt å bli litt sulten før en spiser eller kan en nesten spise så ofte en føler for.
Den menyen din så kjempe fin ut
Hvis en hadde spist det hver dag i en uke(med litt variasjoner da) og trimmet, tror du en kunne gå ned 1 kilo i uken da?

Kalorier teller du ikke på noen lavkarbo/GI livsstil. Men fedon sier man skal velge de letteste variantene, f.eks naturell youghurt eller kesam framfor rømme og creme fraiche, rapsolje fremfor smør osv.
Men jeg må advare mot at det er like viktig å planlegge dagene når man spiser etter fedon-metoden for selv om man tror det er lettere å finne mat man kan spise er det ofte ikke det. Så det lønner seg, hvis man vet man kan komme i en situasjon man må velge en kjapp løsning, å ha f.eks et par lindberg brødskiver i veska.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 13:02   #32
TattyTeddy
Medlem
 
TattyTeddy sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 43
Innlegg: 65
TattyTeddy er ny på veien

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

for en fin liste.. skal printe den ut!

Har lånt bort boka mi, må vel snart spørre om jeg får den tilbake..

__________________



TattyTeddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 19:54   #33
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Dette minner meg på at jeg burde begynne å lese den nye boka jeg fikk i posten her om dagen. Fedons Metode.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 20:32   #34
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Ha ha ha ha eller huff.. akkurat sånn som de der, føler jeg meg.



Opprinnelig lagt inn av Doris, her.

Takk for at du minte meg på det


I går spiste jeg MASSE GODTERI fra Svinesund - jeg var helt gal! - jeg VET at jeg nå må holde meg helt unna den slags -og jeg VET at jeg da ikke vil savne det heller, -men det er så tøft! jeg kan rett og slett ikke ha sånt i huset....så i dag skal jeg spise opp resten

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 20:08   #35
LilleT
Juniormedlem
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 18
LilleT har en fantastisk aura rundt segLilleT har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Fin liste!

Jeg er veldig fersk på dette her ... Er det virkelig helt greit å spise 2-3 egg daglig?

Det står at man kan spise begrensede mengder av store havregryn. Er det sånn at man bør holde seg helt unna f.eks havrekli? Jeg spiser en tykk velling/ tynn grøt bestående av 2 ss av en blanding av store havregryn, havrekli, linfrø og solsikkekjerner blendet med 2 dl. melk til frokost. Jeg har i tillegg spist 3 rugsprø til kveldsmat. Bør jeg la være å spise begge deler i løpet av en dag?

LilleT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavere-karbo Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 19:39   #36
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

bump

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 20:45   #37
Petronella
Medlem
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 150
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Denne var kjempekjekk og informativ

__________________
Petronella

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 11:38   #38
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

dytte litt til, selvom den er blitt dyttet på i det siste
Veldig kjekk og fin for oss som skal kaste oss over han Fedon

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 16:44   #39
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Jeg pusher litt på denne tråden , jeg også....

'Og supplerer med et spørsmål vedrørende karbohydratmengde:

Minnes vagt at noen mente Lindberg definerte lavkarb-kost som kosthold med mindre enn 150 kh/daglig.....-husker jeg rett?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 12:16   #40
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

har også hørt det ja. Men du trenger ikke telle like strengt da. Og det er vel mange som opplever at ett måltid med enten rugsprø, fiberrik eller grøt eller pannekake er nok pr dag ja. Variasjoenr her og..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 15:52   #41
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Jeg starter på "Mosepjusk Lindberg-dietten" om én uke, så denne må jeg lese ordentlig når jeg kommer hjem fra jobb.

Takk til de som har dytta!

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 01:31   #42
pysekatten
Nytt Medlem
 
pysekatten sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 46
Innlegg: 2
pysekatten er på en erverdig vei

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Kjempebra info:-) Fulgt Fedon i 1 1/2 år. Gått ned 25 kg. Står stille og vil nå skjerpe meg og ned 13 til. Fikk bra piff av dette innlegget:-)

pysekatten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 16:43   #43
Trøbbel
Nytt Medlem
 
Trøbbel sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Finnmark
Alder: 51
Innlegg: 2
Trøbbel er på en erverdig vei

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Tusen takk for dette innlegget! Jeg er helt ny med dette, og du store himmel så mye feil jeg gjør!
Kan jeg spise f.eks havregrøt til ett måltid, og knekkebrød (rugsprø, ryvita)
til et annet på en og samme dag?

Trøbbel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 00:38   #44
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Opprinnelig lagt inn av Trøbbel, her.

Tusen takk for dette innlegget! Jeg er helt ny med dette, og du store himmel så mye feil jeg gjør!
Kan jeg spise f.eks havregrøt til ett måltid, og knekkebrød (rugsprø, ryvita)
til et annet på en og samme dag?

Har ikke lest alt av Lindberg, men har og kan snart utenatt "kost i ballanse"

Hele ideen er 5-6 måltid/døgn
Hvert måltid skal innholde en håndflate (størelse og tykkelse) av en proteinkilde og 2 håndflater grønnfor. Man kan regne bønner/linser / erter som grønnfor.

Pasta/ris/poteter/mat av korn (brød,knekkebrød,havregrøt etc) er belønningsdelen i ET av dagens måltider, og skal ikke utgjøre større del enn 1/2 håndflate.

Dette er rimelig små mengder med stivelsesholdig mat.
Jeg er stor takk skyldig til Hr Lindberg. Kostholdet hans er fantastisk for min type2 Diabetes.

Mosjon:
I Kost i ballanse, anbefaler han minimum 20 minutters rask gange, 7 dager i uka.
Dette fungerer fint. Jeg tenker sånn: 20 minutter morsjon er minsteinnsatsen, alt over er et pluss.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 10:56   #45
Frodige former
Juniormedlem
 
Frodige former sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 16
Frodige former er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Kjempeflott liste jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid så da må jeg forlate ketolysekuren men fedon virker til å være et flott alternativ for meg. Ser at det er flere måltider med Fedon, klarer man virkelig å spise så ofte? Og er det lett å omstille seg? Leste et sted at det ikke er lett å omstille seg til Fedon, ikke når man har blitt gravid i alle fall for da har man nok av andre ting å tenke på. Jeg trenger oppmuntring, for jeg vil ikke gå opp alle de kg igjen som jeg gjorde med forrigemann. Har nesten klart å gå de ned kg jeg fikk på meg etter den fødselen.

__________________
Min blogg: http://krolltoppenslille.blogspot.com/


Frodige former er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra ketolyse til Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 13:13   #46
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Opprinnelig lagt inn av Nett, her.

Jeg trives veldig med Fedon og det er riktig at du kan tillate deg mer variert mat enn på f.eks. Atkins. Du skal passe på GI, det er ingen max karbo i løpet av en dag. Du behøver nok ikke å trene noe spes, men det kan nok hende du går fortere ned dersom du f.eks går noen turer i uka.

En typisk dag for meg kan være sånn:
F: frokostpannekake (3 egg+100 g cc+søtstoff) med kanel eller havregrøt
M: 0,1% yoghurt/frukt+10 mandler eller bioladrikk
L: 3 rugsprø/OE-lapper med 1 boks makrell-i-tomat/annet pålegg eller en salat eller egge-muffins
M: kjøtt/fisk/kylling og grønnsaker
K: frukt og cc + litt nøtter eller frø

Det kan være lurt å titte litt i andres dagbøker for å få tips i forhold til menyer. Det er også mye nyttig info i starten av denne tråden!!

Lykke til


Må bare kommentere denne:

Har man problemer med å gå ned med denne menyen, prøv å snu den.
Ikke start med masse karbo til frokost.
Han skriver at man bør starte med blodsukker under kontroll, og det får ihvertfall ikke jeg med havregrøt til forkost.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 13:23   #47
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Ja, det er vel samme fingerregelen som i alle andre kostholdsfilosofier; Den feteste maten først, den mest karboholdige utover dagen.

Men, jeg lurer nå da, det står at man skal spise rå nøtter. Jeg er en sucker for ovnsristede mandler, og ristede nøtter i det hele tatt. Og nå følte jeg meg med ett litt grønn (rart, fra å ha hatt skikkelig peiling på eget kosthold så lenge, til å atter igjen surre rundt i en litt ukjent jungel ) så jeg lurer på om det er en spesiell grunn til at de rå nøttene er å foretrekke? Gjelder det også peanøtter, selv om det egentlig er en blegefrukt?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 14:35   #48
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

jeg lurer på om det er en spesiell grunn til at de rå nøttene er å foretrekke? Gjelder det også peanøtter, selv om det egentlig er en blegefrukt?

De ristede nøttene er varmebehandlet, og fettet er derfor ødelagt. Så at de helst skal spises rå handler ikke om at det er nøtter eller belgfrukter - men at de inneholder store mengder gunstig fett, som ved oppvarming ikke er gunstig lengre.

*litt få ord i dag merker jeg*

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 15:04   #49
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten, her.

De ristede nøttene er varmebehandlet, og fettet er derfor ødelagt. Så at de helst skal spises rå handler ikke om at det er nøtter eller belgfrukter - men at de inneholder store mengder gunstig fett, som ved oppvarming ikke er gunstig lengre.

*litt få ord i dag merker jeg*

Tenkte meg det Håpet så inderlig på at oljen i nøttene tålte fem minutter i 180 grader. Vel vel.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 16:50   #50
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Startråd for dr. Lindbergs kosthold

Bedre med egenproduserte nøtter, enn Polly :-)

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nye dr. Lindbergs produkter MHM Dr Lindbergs 4 20-05-04 17:43
Vårt kosthold ser ut til å bli mer anerkjent Skorpia Lavkarbo generelt 3 23-02-04 22:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no