Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Skravletråd for Lindbergerne

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-10, 22:23   #51
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Nå blir det snart Fedon på meg også! Tenkte å prøve å følge de ukeplanene hans en stund for å se hvordan det fungerer. I tillegg blir det ekstra mye trening. Vil "stramme opp" litt før sommeren!
Er meget spent på Fedon! Tror kanskje det er midt i blinken for meg.

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 23:57   #52
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Fedon er toppen!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 13:34   #53
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

ELSKER LAVKARBO og Fedon!!

Fikk svar på endel blodprøver jeg tok før påske i uken som var og fikk se svart på hvitt hvor bra lavkarbo er. Sammenlignet med da jeg tok prøver første gang mens jeg levde på høykarbo er det en helt utrolig forskjell. Det meste var nå innenfor normalen ( utenom hormonnivåene mine da siden jeg har pcos)
Det artigste var egentlig å se hvor kraftig langtidsblodsukkeret mitt har sunket - jeg har spist meg bort fra å utvikle fullstendig diabetes 2.
(Det morsomste av alt er forøvrig at langtidsblodsukkeret mitt besto av to måneder hvor jeg hadde endel utskeielser, og det var fortsatt fint. )

Men det beste av alt er at jeg har tilnærmet normale sykluser hver måned. Fra å gå 2 år uten mens, får jeg det nå jevnlig og jeg føler meg normal

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 14:10   #54
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Så herlig

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 06:51   #55
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Jeg er altså ny innen feltet og gleder meg til å starte. Eller, jeg har startet så vidt. Jeg kommer ikke til å følge Lindberg slavisk, men blande inn noen elementer fra f.eks ketolysekuren. Jeg må nesten finne ut av hva som passer best for meg.

Uansett, alt sukker er nå erstattet med sukrin, jeg inntar ikke godteri eller andre søte ting foruten lørdager. Jeg kommer nok ikke til å kutte ut lørdagen, ellers blir rett og slett motivasjonen borte. Det viktigste grepet jeg har gjort er derimot at jeg har begynt å trene minst fem dager i uken. Synes jeg er ganske flink.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 12:07   #56
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Opprinnelig lagt inn av Sweet Pink Kitty, her.

Jeg er altså ny innen feltet og gleder meg til å starte. Eller, jeg har startet så vidt. Jeg kommer ikke til å følge Lindberg slavisk, men blande inn noen elementer fra f.eks ketolysekuren. Jeg må nesten finne ut av hva som passer best for meg.

Uansett, alt sukker er nå erstattet med sukrin, jeg inntar ikke godteri eller andre søte ting foruten lørdager. Jeg kommer nok ikke til å kutte ut lørdagen, ellers blir rett og slett motivasjonen borte. Det viktigste grepet jeg har gjort er derimot at jeg har begynt å trene minst fem dager i uken. Synes jeg er ganske flink.


Velkommen.
Trening er bra!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 14:29   #57
Wiki
Juniormedlem
 
Wiki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 31
Wiki er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Så bra å høre: EmilyB!!!!!

Her går det noenlunde greit. Har gått ned litt til, men det går sakte. Påsken var en stoooor flopp med brød, baguetter, pølse med brød (grovt dog, men likevel), kvikk lunsj og marspian i bøttevis.

Men så skal det også sies at jeg har blitt GRAVID!!!
Så det blir noen spennende måneder fremover.

Vet ikke hvor mye jeg kommer til å være her, men skal prøve å stikke innom innimellom.

Klem fra meg.

__________________
Wiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 14:43   #58
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Så koselig å høre. Gratulerer!! Da har du en spennende tid foran deg.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 17:27   #59
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Jeg er i gang med Fedon nå, etter noen uker på spis deg slank.....
Gikk ned med Eurodiett og fedon i fjor, likte veldig godt Fedon kostholdet.
Jeg kommer ikke til å gå noe særlig ned i vekt, skal veldig mye bort framover, men jeg skal holde vekta med dette kostholdet og trening,
Jeg spiser ikke fruktose og litt mer fett enn Fedon anbefaler
jeg spiser 1 frukt om dagen gjerne et eple med mandler til.

__________________
Vær deg selv-alle de andre er opptatt
sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 23:25   #60
Atlantis
Juniormedlem
 
Atlantis sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 32
Atlantis er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Siden jeg er helt fersk her inne (men har holdt på med Lindbergkost noen måneder),henger jeg meg på denne tråden
Har stoppet litt opp nå,så kanskje jeg kan få et spark bak for å komme igang igjen her inne?

Atlantis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 16:49   #61
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Er av Ketolysekuren og tilbake i Fedonverden en stund.
Blir værende her en måneds tid, før jeg igjen skal rykke nedover med ketogent kosthold.
Spiser ikke pasta/ris/potet, spiser en skive Vollkornbrød/døgn, og trener mye, som vanlig.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 00:44   #62
amalia85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 38
Innlegg: 31
amalia85 er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

jeg har nå vært på fedon's livsstil sia begynnelsen ta mars ca. og har klart å gå ned minst 14 kilo så jeg er litt stolt av meg selv. og det er takket være alle deres oppskrifter så jeg må bare si tusen takk

amalia85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 17:11   #63
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

14 kilo er kjempebra!

Gratulerer!!!!!

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 13:05   #64
amalia85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 38
Innlegg: 31
amalia85 er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

tusen takk

amalia85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 19:52   #65
trine32
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold, Moss
Innlegg: 13
trine32 er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

*sparker*

Opprinnelig lagt inn av Atlantis, her.

Siden jeg er helt fersk her inne (men har holdt på med Lindbergkost noen måneder),henger jeg meg på denne tråden
Har stoppet litt opp nå,så kanskje jeg kan få et spark bak for å komme igang igjen her inne?

trine32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 19:58   #66
trine32
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold, Moss
Innlegg: 13
trine32 er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Så bra med en slik tråd.. Virker som de aller fleste trådene er folk som lever i ketose, atkins ol. og da er det ikke alltid lurt å følge alle oppskrifter hvis man lever etter fedon siden jeg selv er jeg opptatt bla.at fettet skal være sunt OG BLA BLA...(og det bryr ikke atkins seg noe om bare det ikke er karbo)
litt dårlig tid nå men jeg kommer sterkere tilbake.. Er ny her inne selv men har levd relativt sunt det siste året men NÅ MÅ de siste kiloene av. Veier 75 og vil ned til 65-68. Startet for 1 uke siden og har tatt av 0,5 kg. Ikke mye men det går sakte men sikkert...
Vi snakkes folkens..

Trine

trine32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 20:00   #67
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Lykke til!!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 20:14   #68
trine32
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold, Moss
Innlegg: 13
trine32 er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

*Hilser på nabo'n nellie*

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Lykke til!!

trine32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 20:17   #69
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Synes det er deilig med litt flere Lindbergere. Blir litt ensomt her

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 15:33   #70
basilikum
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 6
basilikum er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Prøver å komme meg inn i Fedonsporet, men det er vanskelig. Jeg er matlei for tiden og jeg har bare lyst på karbohydrater. Junk, snacks og annet godt

Jeg sliter med å ligge unna brødet. Jeg takler ikke bare egg til et måltid, jeg må ha en tynn skive rugbrød til.

Ikke finner jeg Fedon-bøkene mine heller, jeg lurer på hvor de har tatt veien?

basilikum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 16:17   #71
trine32
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold, Moss
Innlegg: 13
trine32 er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

HERREGUD JEG FØLER MED DEG..... Jeg er drit lei selv og gjør noe galt for jeg går ikke ned. (er ikke slavisk flink heller da,men spiser ikke ris,poteter,pasta eller brød og ikke gjort det på flere mnd.)
Nå vet ikke jeg hvor mange karbo det er i rugbrødet du nevnte, men kan du ikke spise 2 brødmåltider med fedon brødet da bare for en overgang siden du er så avhengig av brød? Er jo bare 5 karbo i en skive, men klart, da må du jo passe så det ikke blir masse karbo til alle det andre måltidene. du har jo litt å gå på da. Jeg melder meg på nytt kurs i oslo i august for å få oppfølging. Ser ikke ut som jeg klarer dette alene. Har du holdt på med fedon kost lenge siden du hadde bøkene?
Liker du knekkebrød da?
Prøblemet mitt er at jeg ikke finner noe pålegg til knekkebrødene. Har jo ost men det skal man jo ikke ha mye av. Salami er godt, men usunt fett. Blir sprø jeg...
Ikke gi opp, vi er her for deg, det er jo defor denne tråden ble laget


Opprinnelig lagt inn av basilikum, her.

Prøver å komme meg inn i Fedonsporet, men det er vanskelig. Jeg er matlei for tiden og jeg har bare lyst på karbohydrater. Junk, snacks og annet godt

Jeg sliter med å ligge unna brødet. Jeg takler ikke bare egg til et måltid, jeg må ha en tynn skive rugbrød til.

Ikke finner jeg Fedon-bøkene mine heller, jeg lurer på hvor de har tatt veien?

__________________




trine32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 16:19   #72
trine32
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold, Moss
Innlegg: 13
trine32 er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

så dere hadde hatt treff i oslo i våres, er det planlagt flere treff som du vet om?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Synes det er deilig med litt flere Lindbergere. Blir litt ensomt her

__________________




trine32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 19:12   #73
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Opprinnelig lagt inn av trine32, her.

så dere hadde hatt treff i oslo i våres, er det planlagt flere treff som du vet om?

Vet ikke Bare til å følge med på forumet, så kommer det sikkert opp noen treff-tråder

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 09:35   #74
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Hei.

Tenkte å prøve meg på fedon jeg også, men blir litt forvirret i forhold til dette med fett og sånn. Er klar over at man burde spise sunt fett og ikke det usunne, men spiser dere ikke ost, melk og sånne ting? Blir litt forvirret siden de på ketolyse ser ut til å spise alt, bare det er fett:-)

Jeg har bøkene og har lest alle oppskriftene der, men synes det hadde vært veldig lærerikt og høre hva dere spiser en typisk dag. Bare for å få en liten oversikt over hvordan men kan sette sammen en typisk dag...

Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 12:16   #75
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Skravletråd for Lindbergerne

Hei!

Tror jammen meg jeg henger meg på her jeg også! South Beach har vært min vei, men på den kanten av forumet er det stille ja.. Så da tenkte jeg, Fedon vs South Beach kan ikke vært store forskjellen, så her kan man plukke opp noen tips. Har ikke lest noen bøker da, så eg får ta meg en tur på butikken etterpå og skaffe noen. Hvilke anbefaler dere??

Og en ting til, jeg spiser dette til frokost
Proteinbrød:
4 egg
1/2 boks kesam
3 ss olivenolje
1 1/2 ss bakepulver
4 ss linfrø
45 gr solsikkefrø
50 gr sesamfrø
60 gr kruskakli
evt urter eller krydder hvis en ønsker

Er det ok for Lindberg'en montro? To skiver med skinke og evt light philadelphia.. eller egg.
Nå gleder jeg meg.. ny start IGJEN! Hehe...

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned 10 kg til jul: uke 43/44 - skravletråd aslaug Ketolysekuren 36 30-10-09 17:46
Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd Vatti Ketolysekuren 91 12-10-09 13:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no