Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Glykemisk belastning

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-14, 18:46   #1
ellhoisv
Nytt Medlem
 
ellhoisv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 1
ellhoisv er på en erverdig vei

Glykemisk belastning

Hei!

Om jeg skulle anbefale en diabetiker (type2) å konsentrere seg om å ha et kosthold der han har fokus på lav glykemisk belastning, hva ville da anbefales i verdier pr. dag?

Hilsen Ellen

__________________
* Den som lever får se *


ellhoisv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke for søtt - ikke for fett - og ihvertfall ikke lettprodukter! Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 19:10   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Glykemisk belastning.

Synes det er unødvendig detaljestyringsopplegg å fokusere på akkurat det. Enklere å bare tenke på å spise matvarer med mindre enn 5-10 gram karbohydrat per 100 gram! f.eks.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 22:33   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Glykemisk belastning.

Jeg er diabetiker og regulerer blodsukkeret med kosten.
GI og GB hjelper ikke meg greit nok, så jeg passer på karbohydratene i stedet.
Fungerer utmerket for meg selv om jeg har type 1 og ikke tåler insulin.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 23:16   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Glykemisk belastning

Den eneste maten jeg opplever at den glykemiske belastningen har noe å si, er belgefrukt. Som diverse bønner, peanøtter og sånn. Ellers har jeg hatt lite utbytte av det, dessverre. Jeg har også en insulinresistens som behandles som en dia2 (noen har vel også ment at det er nettopp dia, og derom strides de lærde, men det er igrunn ett fett for meg, så lenge ting fungerer med mat og meds. )
En ting å tenke på er at den glykemiske belastningen også avhenger noe av hvor mye fett du spiser sammen med en matvare. Fettinntak kan senke GB/Gi en del.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-03-14, 19:09   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Glykemisk belastning

Jeg ville anbefalt personen å lese om lavkarbo, spise lavkarbo, lese om GI og GI-tabeller.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
diabetes2, gb, gi, glykemisk belastning


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Div smerter ved belastning Nordmørsloppa Fysisk og mental helse 3 08-07-12 12:26
Glykemisk indeks for ost Yrla Dr Lindbergs 0 28-07-11 00:12
Lavkarbo blir en belastning ... anonymen Spørsmål og svar 3 05-02-10 21:29
Glykemisk indeks mofe Nyheter / media 0 19-03-05 18:33
Glykemisk belastning - utregning? Marianne Dr Lindbergs 2 08-03-05 13:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no