Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold ...?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-07, 14:48   #1
rulletrollet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 48
Innlegg: 14
rulletrollet er på en erverdig vei

Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold ...?

Jeg prøver å bli gravid, noen her som har gått på denne dietten og blitt gravid? Leste at flere som led av barnløshet lettere ble gravid på ketolysekuren.....men hva om jeg blir gravid.. da kan jeg ikke fortsette på kuren ?

rulletrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 15:00   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold....?

Jeg er overbevist om at man blir mer fruktbar på lavkarbo ja. Men det gjelder jo ikke kun ketose-filosofier. Bare man luker ut de raske karbohydratene er mye gjort, mener jeg.
Blir du gravid skal du helst ikke være i ketose, men da er det bare å spise litt mer frukt, grove knekkebrød og grønnsaker. Fedon Lindberg sin filosofi (som jo er ganske lik Atkins fase 4, feks) er ypperlig for gravide og forebygger bla. svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning.

Jeg er snart 11 uker på vei og lever tilnærmet etter Lindberg sin filosofi, men med litt mer fett. Må innrømme at jeg ikke helt levde som jeg burde frem til nå nylig, men jeg har vært så kvalm at jeg har måttet spise det lille som fristet. Nå er det bedre, så nå spiser jeg mye sunnere. Mye proteiner og fett, lite raske karbs.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 15:09   #3
rulletrollet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 48
Innlegg: 14
rulletrollet er på en erverdig vei

Sv: Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold....?

kanskje det er vanskeligere å bli gravid om man er i ketose??

rulletrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 15:13   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold....?

Nei, det er nok heller omvendt. Mange kan fortelle at de har strevd i mange år og har blitt gravide nettopp da de kom i ketose. Et av medlemmene her inne lever på Lindberg kost, men må i ketose om hun vil bli gravid. det har funket to ganger !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 15:15   #5
rulletrollet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 48
Innlegg: 14
rulletrollet er på en erverdig vei

Sv: Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold....?

det var bra å høre tusen takk for svar!!!

rulletrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 15:30   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold....?

Ble gravid med lavkarbo

Spis deg gravid

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 20:34   #7
cilemora
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 42
Innlegg: 373
cilemora er ny på veien

Sv: Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold....?

kunne ikke bli gravid eg, har det sort på hvitt fra sykehuset...
har ikke eggløsning...
begynte tilfeldig med lavkarbo, prøvde å holde meg under 20
karbo pr dag, 3mnd etterpå var eg gravid... å det var IKKE
planlagt, hehe, men er det beste som har hendt meg...
så nå har eg et levende bevis på 1år at man blir mere fruktbar
i ketose vet om flere som har vært nesten nøyaktig 3mnd
i ketose og blitt gravide

cilemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon/lavkarbo/sunn fornuft... Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 21:20   #8
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold....?

Uff skrekk og gru, blir man mer fruktbar på ketolyse?

Jeg er superfruktbar og kan bare ikke bli gravid igjen grunnet sykdom. Og jeg blir gravid med prevansjon og. Da får vi nok bruke kondom, sikre perioder og hoppe av i svingen fram til jeg blir sterilisert.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 18:01   #9
rulletrollet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 48
Innlegg: 14
rulletrollet er på en erverdig vei

Sv: Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold....?

dette høres bra ut, jeg har vært i ketose i 5 uker nå, så da får vi se om det skjer noe her....

rulletrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 18:08   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold....?

Opprinnelig lagt inn av rulletrollet, her.

dette høres bra ut, jeg har vært i ketose i 5 uker nå, så da får vi se om det skjer noe her....


Nytter ikke bare å være i ketose, trengs en mann også

Æhhh kunne ikke dy meg

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 18:11   #11
rulletrollet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 48
Innlegg: 14
rulletrollet er på en erverdig vei

Sv: Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold....?

rulletrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 18:20   #12
cilemora
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 42
Innlegg: 373
cilemora er ny på veien

Sv: Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold....?

Opprinnelig lagt inn av Tussi jenta, her.

Uff skrekk og gru, blir man mer fruktbar på ketolyse?

Jeg er superfruktbar og kan bare ikke bli gravid igjen grunnet sykdom. Og jeg blir gravid med prevansjon og. Da får vi nok bruke kondom, sikre perioder og hoppe av i svingen fram til jeg blir sterilisert.


å hoppe av i svingen funke IKKE, hehe...
eg kunne ikke bli gravid, hoppa av i svingen...
men gravid ble eg

__________________
midje: start ca 85cm, mål 70cm eller mindre - nå: 74cm (- 11cm)
mage: start 101cm, mål 80cm eller mindre - nå: 85cm (- 16cm)
hofte: start ca 102cm, mål ca 90cm - nå: 88,5cm (- 13,5cm)
vekttap til nå: - 6,5kg og BMI på 24
cilemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon/lavkarbo/sunn fornuft... Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 18:21   #13
cilemora
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 42
Innlegg: 373
cilemora er ny på veien

Sv: Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold....?

Opprinnelig lagt inn av rulletrollet, her.

dette høres bra ut, jeg har vært i ketose i 5 uker nå, så da får vi se om det skjer noe her....


krysser fingrene for dere

__________________
midje: start ca 85cm, mål 70cm eller mindre - nå: 74cm (- 11cm)
mage: start 101cm, mål 80cm eller mindre - nå: 85cm (- 16cm)
hofte: start ca 102cm, mål ca 90cm - nå: 88,5cm (- 13,5cm)
vekttap til nå: - 6,5kg og BMI på 24
cilemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon/lavkarbo/sunn fornuft... Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 18:24   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold....?

Hoppe av i svingen er vel den mest idiotiske formen for prevensjon man kan tenke seg. Jeg kjenner faktisk hele 3 små nydelige barn som er blitt til på den måten.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 18:24   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold....?

Krysser fingra jeg også. Jeg ble gravid med en gang vi bestemte oss for å ha barn så jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å ikke bli gravid. Men jeg kan tenke meg at det må være meget frustrerende. Ønsker alt godt

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 19:16   #16
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold....?

Skal ikke bruke hoppe av i svingen som prevansjon alene da, skal brukes i kombinasjon med kondom og sikre perioder.

Har blitt gravid på p-piller og av en mann som vistnok har så lite og dårlig sperm at han vil ha store problemer med og gjøre en kvinne gravid.

Men til dere som ønsker og bli gravide, ønsker dere masse lykke til og håper det skjer snart.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 20:02   #17
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold....?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nytter ikke bare å være i ketose, trengs en mann også
Æhhh kunne ikke dy meg

Tenke på det samme selv da jeg så teksten "ble gravid med lavkarbo" .

Godt det ikke er bare lavkarbo som gjør kvinner gravide, ellers hadde det vært litt skummelt for meg som er ei innbarka peppermøy uten nevneverdig nærkontakt med menn.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 20:22   #18
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold....?

Opprinnelig lagt inn av Valeriana, her.

Tenke på det samme selv da jeg så teksten "ble gravid med lavkarbo" .

Godt det ikke er bare lavkarbo som gjør kvinner gravide, ellers hadde det vært litt skummelt for meg som er ei innbarka peppermøy uten nevneverdig nærkontakt med menn.

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 18:06   #19
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold ...?

Jeg fikk en annen assosiasjon da jeg så trådtittelen. Jeg tenkte man kan da ikke være lettere gravid, enten er man gravid eller så er man det ikke. . .

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:01   #20
rulletrollet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 48
Innlegg: 14
rulletrollet er på en erverdig vei

Sv: Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold ...?

enig at det var en dårlig formulering, skal tenke litt lengre neste gang... men jeg fikk iallefall masse svar jeg ble glad for!!!!

rulletrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysedietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid på lavkarbo Trille Spørsmål og svar 7 13-04-07 10:22
Spis deg gravid! Iset Stoffskifte / hormonproblemer 1 19-08-06 00:49
Gravid, er Atkins vedlikehold det riktige? Imse Vedlikeholdsdietten 1 23-06-06 12:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no