Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-10, 16:53   #976
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Lykke til!! Du har jo vært borti dette før, så dette skal du få til!

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 00:38   #977
Fisken
Medlem
 
Fisken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 52
Innlegg: 168
Fisken er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei! Jeg er 38 år, mamma til tre og har en lang slankehistorie bak meg.
Korte trekk:
Slank som barn/ungdom, la på meg av P-pillestart i beynnelsen av 20- årene.
La på meg sakte men sikkert 15 kg frem til jeg var 28 og tok 3 Grete Roede kurs. Gikk ned 14 kg ved hjelp av nitidig kaloritelling, fettfattig kost og mye trening. Gikk ned ytterlige 10 kg etter siste kurs, men møtte mannen i mitt liv og gikk i kjærestefellen (sofakos + godis) og gikk opp 10 kg på et år. Deretter 3 svangerskap med litt opp og ned imellom. Oppdaget lavkarbo (Atkins) etter fødsel nr. 2, men fikk ikke helt taket på det. Prøvde både Grete Roede og ketolyse da vekta nådde nye høyder 2006/2007, men klarte ikke å fullføre hverken det ene eller andre. Nådde min aller høyeste vekt, 107 kg, sommeren 2008 og ble gravid for 3. gang. I dette svangerskapet la jeg på meg én kg og kom meg under 100 kg etter et par uker. Dette varte ikke særlig lenge, og gjennom sommeren og høsten 2009 gikk jeg ned noe og opp noe og kunne november samme år se at vekten nådde 105 kg..... Jeg startet kaloritelling og trening (det hadde jo fungert tidligere), og jeg gikk ned noen kilo - men det varte ikke. Da vekten nok en gang passerte 100 kg kom jeg tilbake hit til lavkarbo.no. Og denne gangen er jeg dedikert. Foreløpig går det veldig bra. Jeg er inspirert og kiloene går faktisk av.

Totalt skal jeg ned til 70-72 kg.

Oj, det ble ikke så kort - men så kort jeg klarte.

__________________


Fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 16:42   #978
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Tante Bob-Bob, her.

Da jeg hadde ledt høyt og lenge og begynte å se for meg late dager på stranden i sola og meg valsende i sjøen: kom jeg plutselig på: "HJELP JEG ER JO TJUKK!"
De kiloene jeg har er fra halsen og ned til hofta og jeg har store pupper, så det er IKKE pent, nei.
Jeg akter heller ikke å ha 350 par øyne på ryggflesket mitt hahaha!

Eg syns det som er deilig med å reise så langt bort er at ingen kjenne meg der, så da gir eg faen i flesket og blotta mine snøkvite bulende kroppsdeler. Dei kan no bare tru ka dei vil. Eg kjenne dei ikkje og dei kjenne ikkje meg :P

Kanskje eg skal presentere meg her. Har vel egentlig ikkje presentert meg før..
Eg er 25 år og student. Har vært overvektig sida eg var lita. Gikk på Grete Roede når eg var 16 og gikk ned 15 kilo på et års tid. Og holdt den vekta til eg var 18. Fra eg var 18 og til 2009 har eg lagt på meg dei 15 kiloane pluss 12 til og befant meg en morning på badet en time der eg satt på komoden og hulka for eg hadde passert 100 kg (hadde vel lova meg sjøl at det skulle eg aldri passere). Endte opp på 102 kg før jul og bestemte meg for at nåke skulle skje etter jul. Fikk magesyke i romjula som tok knekken på dei første to kiloane.

Og så begynte eg på Grete Roede. Mest bortkasta 2000,- eg har brukt i mitt liv! Etter 8 veke hadde eg gått ned imponerande 1 kg. Så prøvde eg å leve etter den engelske slankeguruen Gillian Mckeith og gikk kanskje ned en kilo der og. Men da hadde mamma begynt med Skaldemankosthold og prøvde å overtale meg om at det var det rette. Eg var fortsatt en smule indoktrinert av GR-konseptet og syns alt fettet hørtes skummelt ut. Så spurte venninna mi (fridr her på forumet) meg om eg ville være med på et foredrag om lavkarbokost 23.mars (stiftelsesmøte for KOS Troms). Og eg blei frelst der og da og tenkte. Viss det e mulig å slanke seg med så masse god mat, så skal eg prøve det! Og det funka. Har gått ned 7 kilo på 8 veke og føle meg fantastisk!

No må eg vel skrive ferdig heimeeksamenen min som ska inn i morra (min 15 min pause e visst over for ti min sia :O)
Lykke til alle sammen. Det her klara vi!

Ha en flott dag!

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 09:45   #979
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Heia alle saman!
Kanskje på tide å presentere meg sjølv. Ikkje flink til å skrive kort så kor "liten" den blir, det får vi sjå.

Kven: Zillah, 36 år
Kva: Ufør, mor til 4
Kor: Rosenes by
Kvifor: Kvifor gå ned i vekt? For ein gongs skuld ikkje berre "bli tynn for at alt skal bli bra", for det blir det ikkje. Men eg vil gjerne at dei skal klare å bere ut kista når eg dauer. Alternativt å faktisk ikkje daue riktig enda... Det kunne også vere kjekt å få ein kropp som fungerer slik han er meint å gjere, å klare å gjere ting saman med ungane mine, finne klede i butikken, og så vidare og så vidare.
Korleis: Gikk ned fra 130 til 106 mars-november 2009 ved å starte på eit Fedon-aktig opplegg, gjorde eigentleg ikkje noko spesielt for det anna enn å kutte på brød, potet, ris o.l mens eg auka på med grønsaker og frukt med lågare GI, blei flinkare til å drikke vatn og bli bittelitt meire aktiv. Ingen veldig stor innsats, faktisk, det berre gikk av seg sjølv og eg kjente meg ganske så bra også. Men i november begynte det å gå ganske trått, og vekta gikk oppover igjen i løpet av vinterhalvåret til 114,6 kg - og det kjendes mykje verre enn da eg var 114 på veg ned! Vinteren er ei tung tid, hadde ein kunna gått i hi til dagane vart lyse og gode igjen ja da hadde eg gjort det.

Men eg prøver igjen. Som motivasjon og "gulrot" for planen min (ikkje berre slanking, men endringar på fleire område i livet) som eg jobba med frå mars i fjor til påske i år, var reise til Island. Så no jobbar eg fram mot å bli i god form til tur neste vår! Er eg ikkje i god nok form, vil eg ikkje få godt utbytte av turen, så det er berre å jobbe på Og eg lot meg lure av Vektklubb, meldte meg inn 1.mai og betalte for eitt års medlemskap ettersom dei meir eller mindre lovte at eg kunne gå ned femti kilo på eitt år. Det tok eit par dagar og det stod rimeleg klart for meg at eg overhodet ikkje trivdes med opplegget, kaloritellinga gjorde rare ting med hovudet mitt, slik det ofte gjer med folk som har levd med spiseforstyrringar i store delar av livet, nei slik vil eg ikkje ha det, verken i ein periode eller for heile livet. Lavkarbo derimot, det kjendes godt og naturleg.

Det tok veldig mykje tenking før eg bestemte meg for å prøve ketolysekur, ettersom eg eigentleg er litt "allergisk" mot "kurar". Men eg håpar det kan gi meg ein god start på vegen, så no ventar eg på startpakka i posten. Og så skal eg finne ut korleis lavkarboretning eg vil følge når eg har gått ei stund. Trivdes godt med Fedon, så vi får sjå - må jo også helst finne eit kosthald som er godt, sunt og gjennomførbart for heile familien, både vaksne og barn

Ok, der ser dykk, det vart langt.

Klem,
Zillah

__________________


Sist redigert av Zillah : 30-05-10 kl 09:50. Årsak: typo
Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 14:07   #980
littmindre.blogg.no
Nytt Medlem
 
littmindre.blogg.no sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 8
littmindre.blogg.no er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei.

Jeg er en ung mann på 24 der vekten de siste årene sakte men sikkert har krøpet oppover, ikke mer enn 3-6 kg hvert år. Men siden det startet etter vgs har det blitt endel, det hele toppet seg i vinter da jeg nådde 130kg. Da bestemte jeg meg for at jeg skulle ned. Kuttet mye brus, snop, chips ol. i starten og la ikke på meg mer. Startet hos Klinikk Aktiv i midten av April, men kom ikke i gang med endringen i kostholdet før ut i Mai. På måling hos Klinikk Aktiv stoppet vekten på 129,85 kg, jeg veide meg hjemme fredag 28. mai og da viste vekten 124,8 kg! Første målet mitt er ned 30 kg, under 100 kg. Del mål er under 110 kg til studiestarti uke 33, da blir det fredag 20. august som er dagen. Det er et stort mål, men jeg tror det er mulig for meg. Jeg legger mye vekt på trening ved siden av kostholdet mitt.

Les også bloggen min: www.littmindre.blogg.no

__________________
Les gjerne min blogg her.


littmindre.blogg.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 18:53   #981
IreneP
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 10
IreneP er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Heisann

Nå har jeg virret rundt her noen dager uten å si noe, og nå er det vel på tide å presentere seg

Jeg heter altså Irene, er 33 år og bor i Bergen.
Har såvidt vært borti Lindberg for noen år siden, men av en eller annen grunn kokte det opplegget bort i kålen...
Min overvektshistorie startet for alvor da jeg ble gravid første gang, og nå har jeg 60-70 kg som skal bort... Jeg står på venteliste for operasjon på Voss, med fristdato i desember, men jeg må gjøre noe nå. Har begynt å lese meg opp på lavkarbo (leser nå Dr. Hexeberg kombinert med Dr. Lindberg, og venter Skaldeman i posten når som helst) Har faktisk også nettopp bestilt en time hos Dr. Hexeberg i slutten av juni, og er veldig spent på det.

Jeg har altså ikke landet på noen konkret filosofi, og tar det foreløbig litt som det kommer. Tenkte å ta en gradvis overgang, rett og slett ved å bruke opp maten jeg allerede har, samtidig som jeg forandrer på handlevaner underveis

IreneP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no