Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Mine første lavkarbosmoothies

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-11-09, 00:11   #26
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Mine første lavkarbosmoothies ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ok! Nå har jeg prøvd! Kjempegodt og friskt!
Tok bare det jeg hadde liggende. Dette er hva jeg brukte:
En boks kokosmelk (vanlig, ikke fettredusert)
En neve blåbær
En neve frosne bringebær
Ett egg
En ts kanel

Kanskje mer bær neste gang, men den ble altså helt milkshaketykk og veldig frisk på smak. Og mettende!

Et spørsmål til om denne
Lagde den i sta, men så at det står jo 8, et eller annet kh pr 100ml, og det er 400ml i en boks. Eller varierer det i kokosmelk også?
Drikker du alt på en gang? Og er det lov liksom...?

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 11:16   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mine første lavkarbosmoothies ...

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

det står jo 8, et eller annet kh pr 100ml, og det er 400ml i en boks. Eller varierer det i kokosmelk også?

Kokkosmelk varierer veldig! Jeg bruker noen som ligger mellom 2 og 3 som regel, husker ikke merke.
Du som ikke er i ketose kan drikke det, men se etter de med lavt innhold neste gang

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 11:35   #28
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Mine første lavkarbosmoothies ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kokkosmelk varierer veldig! Jeg bruker noen som ligger mellom 2 og 3 som regel, husker ikke merke.
Du som ikke er i ketose kan drikke det, men se etter de med lavt innhold neste gang

Takk for svar. Jeg drakk bare 100-150ml av den + bærene i går, og så drakk jeg tilsvarende i dag tidlig til frokost (den holdt seg fint i kjølekapet), datteren min prøvde seg på resten.
Jeg skal se om jeg finner en med mindre kh neste gang

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 21:54   #29
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Mine første lavkarbosmoothies

Fant en i dag med 1g kh pr 100g.
Men hvorfor varierer det fra vare til vare, som egentlig skal være det samme? Og disse kostet omtrent det samme og, kanksje 1kr forskjell.
Er det noen fasit på hva kokosmelk egentlig skal inneholde av kh?

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 09:59   #30
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Mine første lavkarbosmoothies

Noen typer er i tillegg laget av konsentrat istedet for skikkelig kokosnøttekstrakt Men nå holder jeg meg til den lilla santa maria-kartongen, den er mest anvendelig for meg (også hva angår oppbevaring når den først er åpnet...)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 15:09   #31
nyher
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 12
nyher er på en erverdig vei

Sv: Mine første lavkarbosmoothies ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, men det blir mindre mettende. jeg taklet ikke rått egg før, men nå går det helt fint i smoothie. Man merker ikke smaken av det og glemmer at det er der

jeg drikker smoothie hver morgen. Med biola kulturmelk. Har aldri hatt egg i da... men jeg har spirulina, linfrø, cc, nøtter og litt frosene bringebær.

nyher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindeberg Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 21:20   #32
Amereta
Medlem
 
Amereta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
Amereta er på en erverdig vei

Sv: Mine første lavkarbosmoothies

Jeg bare lurte på når du bruker Purely Green i smoothiesen. Får du bort smaken av Purely Green. Jeg er ikke så veldig fan av smaken, men hvis den 'drukner' i alt det andre, er det jo supert

Amereta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 01:03   #33
Sandra35
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 38
Sandra35 er på en erverdig vei

Sv: Mine første lavkarbosmoothies

Opprinnelig lagt inn av Rufus, her.

Den hørtes kjempegod ut!
Hvor får du tak i Purely Green hen?

Hei Rufus,

Purely Green, Spirulina, Aloevera 40 x og cocos olje kjøper jeg hos supernature. Sjekk linken: www.super-nature.no. De vet hvem andre som selger dette. På nettsiden til supernature står det mye om innhold i de ulike produktene også. Jeg elsker oljen Happy Delight. Den inneholder 3,6,7,9 og linfrø osv... fantastisk god.

Sandra35 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 01:05   #34
Sandra35
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 38
Sandra35 er på en erverdig vei

Sv: Mine første lavkarbosmoothies

Opprinnelig lagt inn av Amereta, her.

Jeg bare lurte på når du bruker Purely Green i smoothiesen. Får du bort smaken av Purely Green. Jeg er ikke så veldig fan av smaken, men hvis den 'drukner' i alt det andre, er det jo supert

Hei,

Jeg tar oppi litt ekstra usukret bær i. Deler det i to slik at jeg har det til to måltider og da kan jeg ta ekstra bær. Er vant med smaken til Purely Green jeg så jeg tenker vel egentlig ikke så mye over det. Spirulina lager smak også.

Nå har jeg begynt å ha i hempfrø, linfrø og rå sjokolade også. Det er sinnnnsykt godt.

Sandra35 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 02:05   #35
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Mine første lavkarbosmoothies ...

Jeg lagde tidligere smoothie som falt i smak hos flere, og man kjenner ikke eggesmaken!

1-2 egg
litt olje
fløte
en neve frosne bringebær
vaniljestang/kanel/søtstoff etter smak og behag
Vann til det blir passe konsistens

Kjørte først bærene i foodprocessor, hadde så i resten.

Kan bli vel fett på smak for mange, men derfor kan man vanne ut så den blir litt mer flytende.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 08:26   #36
sellah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 21
sellah er på en erverdig vei

Sv: Mine første lavkarbosmoothies ...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

det hadde kanskje vært en ide. Pleier ikke kokosmelk å være ganske tynn, når den er flytende?

Nei, den er som fløte, kanskje tom tykkere.

sellah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 17:44   #37
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: Mine første lavkarbosmoothies

Helt ny...(?) Igjen.... Laget smoothies i stad,ikke så veldig fancy! frosne skogsbær og 1/2 boks vaniljekesam med litt mandler. Vet ikke om det er fullverdig som lavkarb, men det var godt!


Sist redigert av trude.lutt : 09-07-10 kl 14:19.
trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 13:53   #38
Twoflower
Juniormedlem
 
Twoflower sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 21
Twoflower er på en erverdig vei

Sv: Mine første lavkarbosmoothies

Jeg ser at endel er skeptiske til å bruke rå egg i smoothies. Det bruker man vel for å få proteiner i seg, men hva med å bruke proteinpulver istedet? Jeg har lest endel av en dame kalt Dana Carpender, og hun har mange oppskrifter med proteinpulver. Dette kan man få enten med nøytral smak, eller med forskjellige smaker, alt etter som hva man liker.
Og så er det et par ting jeg lurer på. Er det noen sted i Norges land man kan få tak i tørrmelk av skummet melk?? Har lett høyt og lavt, men finner kun med helmelk.Og den blir fortere dårlig visstnok, så ikke så bra å ha stående for lenge.
Og en ting til Finnes det andre sukkerfrie varianter av kaffesirup å finne enn hasselnøtt og karamell? Jeg vet at DaVinci har ørten forskjellige varianter, men jeg finner ingen i Norge som har disse Og å bestille på nett fra utlandet vil nok bli utrolig dyrt. Jeg prøvde meg på en dansk nettbutikk som har varer fra Walden Farms. Men der ble frakten for tre flasker med sirup (til under 200kr) nesten 300kr!!
Dette er og noe jeg kan tenke meg å bruke i smoothies, for variasjon. Smoothies er jo veldig kjapt og enkelt..så lenge man får tak i de ingrediensene man ønsker

Twoflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mine første erfaringer tommygutt Trening 21 02-06-08 00:08
Mine Måltider hildabakk Åpne dagbøker 26 24-05-06 19:59
Mine favorittlinker Siljevanilje Generell diskusjon 11 31-01-06 22:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no