Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kurert for lysten på Bounty sjokolade

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-09, 02:24   #1
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Kurert for lysten på Bounty sjokolade

Aldri så gale at det ikke er godt for noe!

Kjøpte Cocosa - grønn og brun. Først brukte jeg den brune til steking, jeg kjente kokso lukt under matlaging, men smaken var ok så det gikk bra. Så tenkte jeg at nå skal jeg forsøke å få i meg den grønne. Leste jo at flere spiste den med skje.

Første kveld tvang jeg inn 2 ts om kvelden, heldigvis sovnet jeg før den kom opp igjen. 2. dag 2 ts til frokosten, og da slet jeg veldig. Konsistens, smak og lukt.

Jeg vet at det du fokuserer på vokser, og det gjorde kokoslukten.

Etter frokosten var jeg hos frisøren, hun hadde balsam i håret mitt og jeg måtte spør... er det kokos i balsamen. Nei, tror ikke det sa hun. Jeg sa det luktet kokos og hun leste på flasken. Riktignok sto det kokos, fordi håret blir blankt av det, antagelig. Kokoslukten fulgte meg i flere timer.

Når jeg skulle handle på Rema litt senere var det noen ved siden av meg som åpnet en Bounty sjokolade. Som jeg tidligere har elsket!!! Kokoslukten var påtagelig. Tror det blir lenge til det frister igjen.

Om kvelden var vi i selskap og fikk en sjokolade suffle til dessert - 86 % sjokolade og selvfølgelig, litt kokos dryss på toppen. Så nå gir jeg bort Cocosaen til en venninne som bruker det.

Har kjøpt meg MCT olje og var veldig spent. Leste at den var lukt og smakfri. Og heldigvis var den det! Nå er jeg på oppkjøring, 2 ts til hvert måltid. Regner med at kroppen gir klar beskjed når jeg når grensen oppad.
Ser at enkelte har skrevet at de er opp i 2 ss til måltidene, men det høres mye ut, når den kommer på toppen av det andre fettet en får i seg i løpet av en dag. Vi for se hvordan det går.

Men er du lei av kokos er MCT oljen grei å bruke.

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 09:02   #2
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Kurert for lysten på Bounty sjokolade...

Hehe... Cocosa som er så godt

Jeg klarer ikk å ta flytende oljer jeg.

Tok lakserolje under et svangerskap en gang, og har aldri spydd og vært mer kvalm noensinne enn jeg ble da. Det er den værste konsistensen og smaken jeg har opplevd. Det er mye annet jeg heller spiser enn å smake på det igjen!

Det som er ille er at jeg har fått helt skrekken for oljer etter dette. Bare jeg SER noen ta en skje med olje så brekker jeg meg. Sliter med å helle Eskimo kids olje i juicen til minstemann. Når jeg ser oljen boble opp til oveflaten blr jeg bare så utrolig kvalm....

Så alle oljer til meg må tas i kapselform....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sluttet med kaffe og mistet fullstendig lysten til søtt! Eva Generell ernæringsdebatt 24 25-02-14 18:46
Kines cocosaboller (bounty) themommy Kake/dessert og snacks 6 16-02-11 16:16
85% sjokolade dingpot Atkins kosthold 24 06-08-08 23:35
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 02:11
70 % sjokolade kontra 85 % sjokolade donjuanwannabe Lavkarbo generelt 1 28-11-04 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no