Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Mat som kan lages 2-3 dager i forveien

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-06-15, 11:43   #1
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Mat som kan lages 2-3 dager i forveien

Noen som har tips til mat som kan stå i 2-3 dager i kjøleskapet når det er ferdig laget?

Tunfisk salat og eggesalat kan stå vet jeg men er det noen som har andre tips?

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 11:49   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mat som kan lages 2-3 dager i forveien

Alt kan vel stå i kjøleskapet i 2-3 dager. Jeg pleier steke opp masse kylling, koke egg, omeletter, eggerøre, blomkålpizza, tacokjøttdeig osv

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 13:13   #3
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Mat som kan lages 2-3 dager i forveien

Alt kan stå men det er ikke alt som er så godt etter noen dager i kjøleskapet

Tacokjøttdeig var veldig lurt. Syns det er så godt å ha i salat.

Vi skal ha hjemmelaget kjøttboller til middag i dag .
Lager dobbel porsjon og skal ha de til lunch i morgen og på tur i overimorgen.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 13:23   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mat som kan lages 2-3 dager i forveien

Spørs hvor kresen man er sikkert. Jeg er ikke særlig kresen, så merker ikke forskjell på dag 3 eller 6, for den sakens skyld.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 13:31   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mat som kan lages 2-3 dager i forveien

Gryteretter og gratenger (f.eks ostelasagne, mousaka o.l) blir ofte bedre etter et par dager.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 13:33   #6
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Mat som kan lages 2-3 dager i forveien

Vafler eller lapper holder flere dager

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 16:24   #7
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Mat som kan lages 2-3 dager i forveien

Gratenger var lurt. Må finne noen som ikke inneholder melk siden datteren ikke tåler det.

Lapper skal jeg prøver. Tenkt å lage cottage-chees lapper til frokost i morgen så da skal jeg lage noen ekstra å se om de er gode etter et par dager.


Takk for at dere var innom med tips Nellie , carisma og kamp.
Hodet er helt tomt om dagen så det er godt å ha noen å droodle litt med.
Kjenner at det kommer litt i gang nå.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-15, 01:35   #8
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Mat som kan lages 2-3 dager i forveien

Det meste holder seg i 2-3 dager, ja. Salater blir fort vasne, men man kan lage dem på dette viset:


Dressing i bunnen, salatblader på toppet og resten i midten. Legg de tyngste tingene i bunnen, og de tingene som tåler å bli bløte i bunnen. Så heller du det bare ut i en skål når du skal spise det og blander det samen.

Ellers er det lett å lage stor porsjon av suppe/gryterett for eksempel.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 10:46   #9
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Mat som kan lages 2-3 dager i forveien

Å det så bare lekkert ut Supera.

Akkurat det jeg trengte i dag siden jeg er litt frustrert.

Skal jammen skjære opp salat, paprika.løk osv å legge i ulike boller så er det bare å blande sammen når jeg skal spise.

Thank you

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gambas al ajillo (Reker i hvitløk) med "lavkabo-bruchetta" -kan også lages på grillen Mi9en Middag 1 27-05-14 23:03
Min hittil beste lavkarbokake, lages i mikro Lynslank Kake/dessert og snacks 0 06-11-13 22:33
Skal legges inn på sykehus et par dager dager, trenger tips til mat jeg kan ta med Saphire Lavkarbo generelt 29 06-05-11 21:36
Bokmerke - kan det lages i tråder? Karbosara Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 9 18-11-07 15:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no