Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sukkerfritt sjokolade?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-10, 19:27   #1
Mimosaen
Medlem
 
Mimosaen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 60
Mimosaen er på en erverdig vei
Question

Sukkerfritt sjokolade?

Har kommet over en sjokolade på Meny. Produsent er "Sukkerfritt" og de hadde i forskjellige varianter.

På innhold står det;
Protein 6 g,
Karbohydrater 56 g (hvorav 6 g sukkerarter og 49 g sukkeralkoholer)
Fett 33.5 g

Søtstoffet heter Maltitol.

Er denne grei å spise?

Mimosaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 19:41   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Det er den, men maltitol kan gjøre magen din veldig, veldig, veldig rar!

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 19:43   #3
Mimosaen
Medlem
 
Mimosaen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 60
Mimosaen er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Ja, det står at den kan ha en lakserende effekt!

Jeg synes ikke de var fantastisk gode, men det er et alternativ når sjokoladehungeren er for stor!

Mimosaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 15:10   #4
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Æsj! Smakte på de i dag, og det smakte pyton!

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 10:39   #5
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Vi spiser det innimellom. Jeg syns heller ikke de er veldig gode, men det er egentlig greit for da spiser jeg ikke mye og hungrer ikke på mer :-) Får litt luft i magen av de, men går fort over.

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 10:21   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av Mimosaen, her.

Har kommet over en sjokolade på Meny. Produsent er "Sukkerfritt" og de hadde i forskjellige varianter.

På innhold står det;
Protein 6 g,
Karbohydrater 56 g (hvorav 6 g sukkerarter og 49 g sukkeralkoholer)
Fett 33.5 g

Søtstoffet heter Maltitol.

Er denne grei å spise?

Hei
Dette betyr at det er 6 gram KH/100 gram som du må regne med. Og 49 gram maltitol som kan gi mageknip,diarre og luftsmerter (disse regnes ikke med). Hvor det siste gram KH er blitt av vet jeg ikke (49+6 =55)

Jeg anbefaler man benytter ketolysekuren til å kvitte seg med sin sjokoladeavhengighet. Det gjør vektstabiliseringen etter slankekuren lettere om man er kvitt sukkerhunger og sjokomani

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 11:36   #7
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Er bedre å kjøpe de med stevia på helsekost ivertfall De får man ikke like mye luft av. Jeg har nesten ikke behov for sånt nå som jeg går på ketolyse,men hvis jeg føler for litt på en lørdag er det nok med noen ruter med en slik mørk cavalier med stevia
Dessuten lønner det seg ikke for lommeboken å spise store mengder heller,de er steike dyre:P

__________________
I CAN ,AND I WILL!!

http://anjasfitnessfigth.blogg.no/
Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 11:24   #8
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Cloetta melkesjokolade uten sukker smaker som Freia melkesjokolade! Helt sant.

Et par ruter til kaffen går greit.

Men jeg er enig med Torkil her, - KUTT sjokoladen og søtsuget forsvinner. Banna bein !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 18:12   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av Metal_Barbie, her.

Er bedre å kjøpe de med stevia på helsekost ivertfall De får man ikke like mye luft av. Jeg har nesten ikke behov for sånt nå som jeg går på ketolyse,men hvis jeg føler for litt på en lørdag er det nok med noen ruter med en slik mørk cavalier med stevia

Disse har jeg aldri blitt helt klok på! Melkesjokoladene ser jo ut til å være stappfulle av laktose?!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 12:30   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Disse har jeg aldri blitt helt klok på! Melkesjokoladene ser jo ut til å være stappfulle av laktose?!

Hadde vel ikke vært melkesjokolade uten laktose.... Holder meg til mørk sjokolade og bare litt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 12:31   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hadde vel ikke vært melkesjokolade uten laktose.... Holder meg til mørk sjokolade og bare litt.

Men jeg har aldri sett at noen andre sukkerfrie sjokolader har SÅ mye laktose! Da snakker jeg ikke om det som forekommer naturlig melka. Mulig jeg har misforstått noe, men jeg forsøkte så godt det lot seg gjøre å tolke innholdsfortegnelsen og næringsinnholdet, og det ser nesten ut til at laktose har blitt brukt som søtningsmiddel sammen med stevia?!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 12:35   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men jeg har aldri sett at noen andre sukkerfrie sjokolader har SÅ mye laktose! Da snakker jeg ikke om det som forekommer naturlig melka. Mulig jeg har misforstått noe, men jeg forsøkte så godt det lot seg gjøre å tolke innholdsfortegnelsen og næringsinnholdet, og det ser nesten ut til at laktose har blitt brukt som søtningsmiddel sammen med stevia?!

Hm, skjønner. Jeg har ikke studert de så nøye at jeg har sammenlignet. Melkesjokolade=løs mage på meg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 12:41   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hm, skjønner. Jeg har ikke studert de så nøye at jeg har sammenlignet. Melkesjokolade=løs mage på meg.

Ja, sukkerfritt gir konsekvenser uansett for meg også. Men en sjelden gang vil jeg ha melkesjokolade, og da spiser jeg melkesjokolade. Men det må være sukkerfritt for konsekvensene av sukker er langt verre en noen timer med luft i magen, og da er det kjipt om noen skjuler seg bak å være sukkerfri, men likevel har masse melkesukker. Om jeg ikke har misforstått helt, da. Jeg foretrakk de gamle med maltitol, skal jeg være ærlig, da vet jeg i alle fall hva jeg får, og at ikke blodsukkeret mitt reagerer (selv om jeg vet det gjør det hos noen). Og så går jo Cavaliér Sukkerfritt sine sjokolader en høy gang. Det blir som å sammenligne en god whisky med hjemmebrent.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 12:59   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Helt enig at cavalier er best. Sukkerfritt sine smaker ikke kvalitetssjokolade.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 13:40   #15
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Jeg synes de nye stevia-søtede sukkerfrittsjokoladeplatene smaker mye bedre enn de gamle.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 13:45   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Har Sukkerfritt begynt med stevia? Så lenge siden jeg så mye har sett på et produkt fra dem, så dette har jeg ikke fått med meg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 15:05   #17
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Maltitol blir brutt ned til bla glukose i kroppen og vil gi økt blodsukker, dog en del langsommere enn sukker. Så egentlig bør man regne med alle grammene av maltitol i sjokoladen. Og da er det jo ingen fordeler med å spise den. Eneste at maltitol vil ikke gi noe invirkning på tenner da den spaltes ikke i munnen.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 15:09   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Maltitol blir brutt ned til bla glukose i kroppen og vil gi økt blodsukker, dog en del langsommere enn sukker. Så egentlig bør man regne med alle grammene av maltitol i sjokoladen. Og da er det jo ingen fordeler med å spise den. Eneste at maltitol vil ikke gi noe invirkning på tenner da den spaltes ikke i munnen.

Derom strides de lærde. Selv har jeg målt blodsukker over timer etter inntak av sjokolade søtet med maltitol, og det økte ikke nevneverdig. Har aldri hatt noen problemer med maltitol, annet enn at det går utover magen, men det er jo en bivirkning jeg tar høyde for.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 16:01   #19
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Derom strides de lærde. Selv har jeg målt blodsukker over timer etter inntak av sjokolade søtet med maltitol, og det økte ikke nevneverdig. Har aldri hatt noen problemer med maltitol, annet enn at det går utover magen, men det er jo en bivirkning jeg tar høyde for.

Det er jo ikke helt sikkert man klarer å måle effekten, sånn sett. Når det er 56 g på 100 g sjokolade. Tviler på at noen spiser en hel plate. Kanskje 1/4 del? og da får man i seg 14 g med karbo. Ren sukker ville ha gitt noe blodsukkersving ganske raskt, men maltitol brytes langsomt ned slik at kroppen takler glukosen helt fint (som oftest) og blodsukkeret trenger jo ikke å stige til vers noe nevneverdig. Men maltitol blir brudt ned av kroppen i motsetning av f.eks. erytriol. Det var det som var poenget mitt.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 16:07   #20
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Har Sukkerfritt begynt med stevia? Så lenge siden jeg så mye har sett på et produkt fra dem, så dette har jeg ikke fått med meg.

De smaker pjuk.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 18:07   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Det er jo ikke helt sikkert man klarer å måle effekten, sånn sett. Når det er 56 g på 100 g sjokolade. Tviler på at noen spiser en hel plate. Kanskje 1/4 del? og da får man i seg 14 g med karbo. Ren sukker ville ha gitt noe blodsukkersving ganske raskt, men maltitol brytes langsomt ned slik at kroppen takler glukosen helt fint (som oftest) og blodsukkeret trenger jo ikke å stige til vers noe nevneverdig. Men maltitol blir brudt ned av kroppen i motsetning av f.eks. erytriol. Det var det som var poenget mitt.

Tro meg, enkelte (host ... som meg ) kan fint klare å spise en hel plate! Poenget mitt er at folk ser ut til å metablisere en del sukkeralkoholer forskjellig, og jeg reagerer altså knapt nok på maltitol. Jeg er insulinresistent og har innmari følsomt blodsukker. Og jeg har god trening i å måle blodsukkeret.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 23:01   #22
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

De smaker pjuk.

Spiller ingen rolle hva de smaker for min del, det er jo sjokolade.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 23:05   #23
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Spiller ingen rolle hva de smaker for min del, det er jo sjokolade.

Den der gugga fra Sukkerfritt smaker ikke sjokolade i det hele tatt synes jeg, den smaker bare kaldt og ekkelt til tross for at den er søtet med stevia.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 23:08   #24
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Tro meg, enkelte (host ... som meg ) kan fint klare å spise en hel plate! Poenget mitt er at folk ser ut til å metablisere en del sukkeralkoholer forskjellig, og jeg reagerer altså knapt nok på maltitol. Jeg er insulinresistent og har innmari følsomt blodsukker. Og jeg har god trening i å måle blodsukkeret.

100 g sjokolade er ikke noe problem å trøkke nedpå nei...

Hørte en gang om en lege som kom noe bestyrtet ut til sine kvinnelige legesekretærer og utbrøt at en av hans pasienter hadde fortalt at hun hadde spist en 200 grams sjokoladeplate på en gang. Ingen av kvinnene løftet et øyebryn...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 23:28   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfritt sjokolade?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

100 g sjokolade er ikke noe problem å trøkke nedpå nei...

Hørte en gang om en lege som kom noe bestyrtet ut til sine kvinnelige legesekretærer og utbrøt at en av hans pasienter hadde fortalt at hun hadde spist en 200 grams sjokoladeplate på en gang. Ingen av kvinnene løftet et øyebryn...


Jeg er ikke noe utpreget godterimenneske ellers, men sjokolade ... Der må jeg holde meg selv i skjorta ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokolade fra sukkerfritt candyland Ketolysekuren 52 03-02-09 19:37
Sjokolade fra Sukkerfritt, mindre enn 0,5 g karb pr 100 gram? Nivanna Spørsmål og svar 53 12-12-08 17:54
Sukkerfritt Fat lemmy Spørsmål og svar 11 14-09-08 19:58
sjokolade og snop fra "sukkerfritt" (virginias) cilemora Ketolysekuren 3 11-10-07 19:16
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 02:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no