Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spise mer etter trening?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-16, 17:52   #1
lolmariapie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2016
Innlegg: 1
lolmariapie er på en erverdig vei
Smile

Spise mer etter trening?

Hei,

Har nylig begynt med lavkarbo. Lurer på om når jeg har vært på trening, som i dag, burde jeg spise mer karbohydrater da? Fungerer det på samme måte som med kalorier, at jeg kan tillate meg litt ekstra den dagen? jeg tror jeg holder meg på rundt 20, hvor mye burde jeg øke med da? Sier tror fordi jeg ikke er så flink på å telle, spiser egentlig bare det jeg finner med minst karbohydrater i... Kjøtt, grønt over jorden, fett i form av fett kjøtt eller ost, masse egg osv. Sjekket sånn ca riktig i går med calories and carbs appen, da lå jeg på 22g...

På samme måte lurer jeg da også på om hvis jeg har spist litt for mye karber en dag, om jeg kan"trene det vekk" på samme måte som kalorier?

Sorry om dette er innmari dumme spørsmål!

lolmariapie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-01-16, 19:28   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Spise mer etter trening?

Beste måte er å prøve deg frem. Jeg gikk opp til svart belte i taekwondo (kampsport) mens ejg var i ketose (20g karb). Det var en knall tøff gradering men ejg hadde ikke behov for mer karbohydrater.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 08:57   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spise mer etter trening?

Dersom du inntar mer karbohydrater vil du fyle opp lagrene og måtte trene mer før du kommer over i fettforbrenning igjen. Den starter ikke skikkelig før lagrene er tomme. Du vil også oppleve overgangsplagene oftere, siden kroppen tror at den får karbohydrater igjen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 14:27   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Spise mer etter trening?

Jeg passer på å få I meg proteiner og fett etter trening. Karbohydrater har like lite for seg etter trening som ellers.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva bør man spise etter trening? Gracella Trening 27 15-11-13 16:52
Hva kan man spise før og etter trening? tiris Trening 1 29-08-11 09:05
Hva er lurt å spise etter trening? Peppa Gris Trening 4 05-08-11 21:56
Spise før eller etter trening? Idamor Trening 5 26-08-10 07:50
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no