Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

3step-diett

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-10, 11:34   #1
drizella
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 57
drizella er på en erverdig vei

3step-diett

Noen som har prøvd 3step? Det er opprinnelig en dansk diett som er utviklet i 2005, vært i Norge i et par år. Hovedfokus er å regulere pH-verdien ( syre/base) De fleste av oss er for sure pga kosthold, stress, medisiner osv.

Det er også en lavkarbofilosofi her, derfor tenkte jeg den kunne passe inn under andre dietter.

Vi kutter ut poteter, ris, pasta, hvetemel og sukker. Men vi spiser alle typer grønnsaker og også frukt/bær. I pausefasen spiser vi kjøtt, fisk, egg og også noe spelt eller rugbrød og melkeprodukter (frivillig)

Step 1 går på å syrenøytralisere
Step 2 er fettforbrenning
Step 3 er pausefase

Her kan du bestemme mye selv, men det anbefales å dele uka i 2, hvor en er i fettforbrenning mandag til torsdag og i pause fredag til søndag.

Den har gitt veldig gode resultater, du er ikke sulten, og den krever ikke trening. ( men er selvfølgelig en fordel)

Hvis du vil vite mer kan du gå inn på www.3step-diett.org

drizella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 14:19   #2
Gobolla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 3step-diett

Hei

Går du på denne dietten, og hvis du gjør det kan du skrive litt om erfaringene dine. Hadde du noen plager som gjorde at du begynte?

  Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 20:55   #3
drizella
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 57
drizella er på en erverdig vei

Sv: 3step-diett

Jeg bruker denne dietten, men med en liten variant da jeg ikke bruker frukt og melprodukter. Men det viktigste er å få balansert syrenivået. Dette har hjulpet meg til å bli kvitt mageproblemer og også til å bli kvitt reumatiske smerter, stive fingre og ødemer. Det var en av grunnene til at jeg prøvde dietten.

Kjenner mange som har gått på denne, med veldig gode resultater

drizella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 18:08   #4
Gobolla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 3step-diett

Artig. Jeg har bestillt og venter på varene. Hatt mageproblemer i mange år; hard, luft, vondt, løs, oppblåst, ja du kjenner sikkert til det

Har også noe ledd/muskel plager, småstiv og med noen vonde drag nedover hofter og knær.

Hadde jeg blitt kvitt dette, spesielt mageproblemene, og i tillegg mistet mine overflødige kg så hadde jeg blitt veldig glad.

  Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 19:13   #5
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: 3step-diett

Heia!
Jeg har gått på 3stepdietten, og for første gang har jeg endelig klart å bevare vekttapet og lært meg en flott metode for å passe på at jeg ikke går opp igjen, så denne anbefaler jeg virkelig Jeg har truffet deg på kurs drizella?

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 19:15   #6
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: 3step-diett

Hvordan har dee gått gobolla?

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 01:56   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 3step-diett

Det er rart at fettforbrenningsfasen i denne dietten består av matvarer som ikke inneholder masse proteiner og fett. Altså veldig forskjellig fra ketolyse og atkins.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 03:39   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 3step-diett

Hvorfor er det rart? Hva skal man spise?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 15:53   #9
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: 3step-diett

Ja, den er litt annerledes, i fettforbrenningen spises bare frukt og grønnsaker, og det går virkelig ned.For da kommer den mekanismen at kroppen må ta av sitt eget fett, da den ikke får tilført noe, og heller ikke høykarbo som kan omdannes til fett. Forøvrig er dietten basert på tanken om å kutte ut matvarer med masse karbo i, for det er det i sukker, hvetemel, ris, pasta og potet... så ved å unngå disse matvarene, så går du ned i vekt. Men den er ikke som i bl.a. atkins og ketolyse, der er karboene stort sett helt borte, og det satses på fett... altså to forskjellige typer forbrenninger... men dette vet du kanskje

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 18:54   #10
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 3step-diett

Tror ikke det stemmer at ved å unngå å tilføre fett tar kroppen av eget fett. Det er jo når man gir kroppen fett som energikilde kroppen lettere forbrenner av eget fett.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 21:00   #11
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: 3step-diett

Det må jo stemme når man går ned i vekt Det er bare å prøve.... kroppen trenger forskjellige "brensel" for å fungere, og vi har da to typer, karbohydratforbrenning og fettforbrenning. Og når det blir lite fett i maten, så sørger han for å hente det gjennom å starte fettforbrenningen i kroppen. Det er riktig at man forbrenner fett hvis man bare spiser fett, men da er det fordi man ikke spiser karbohydrater, så må kroppen gjøre om fettet i kroppen slik at det blir forbrent ... dette er en innfløkt mekanisme man lærer om man studerer anatomi og fysiologi. Kullhydrater blir nemlig forandret til fett i kroppen, hvis det blir for mye av det i maten.... Man kan til pog med slanke seg på brus og sjokolade.... saken er den at kroppen henter i sine lagre det han trenger når man spiser en ensidig kost. Dette var bare en overfladisk måte å si det på... på cellenivå er det mere komplisert...

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 11:23   #12
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 3step-diett

Hvorfor sies det da at man trenger å spise fett? Man skal spise fett fordi det skal brukes til forskjellige prosesser i kroppen. Om det var slik at kroppen bare tok av et lager under huden hadde det ikke vært nødvendig for fete og lubne å spise fett da, ifølge deg.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 07:49   #13
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 3step-diett

Opprinnelig lagt inn av drizella, her.

Noen som har prøvd 3step? Det er opprinnelig en dansk diett som er utviklet i 2005, vært i Norge i et par år. Hovedfokus er å regulere pH-verdien ( syre/base) De fleste av oss er for sure pga kosthold, stress, medisiner osv.

Det er også en lavkarbofilosofi her, derfor tenkte jeg den kunne passe inn under andre dietter.

Vi kutter ut poteter, ris, pasta, hvetemel og sukker. Men vi spiser alle typer grønnsaker og også frukt/bær. I pausefasen spiser vi kjøtt, fisk, egg og også noe spelt eller rugbrød og melkeprodukter (frivillig)

Step 1 går på å syrenøytralisere
Step 2 er fettforbrenning
Step 3 er pausefase

Her kan du bestemme mye selv, men det anbefales å dele uka i 2, hvor en er i fettforbrenning mandag til torsdag og i pause fredag til søndag.

Den har gitt veldig gode resultater, du er ikke sulten, og den krever ikke trening. ( men er selvfølgelig en fordel)

Hvis du vil vite mer kan du gå inn på www.3step-diett.org

jeg skal starte kurs nå i september, får ikke til ketolyse slik som for et år siden men telles det ikke kcal på denne dietten?

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 07:46   #14
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 3step-diett

da har jeg gått på denne dietten i 3 uker, og svosj så var 8 kilo borte

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 09:51   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 3step-diett

Svigerforeldrene mine spiser på denne måten. Altså med fokus på syre/base. Men da ikke for å slanke seg, men som livsstil.
Men for dem er egg strengt forbudt. Samme med kjøtt. Et par typer fisk er lov.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på diett Wesla82 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 7 27-11-09 11:34
Diett.no? Anki1962 Spørsmål og svar 0 15-04-09 17:28
Diett.no manesh Spørsmål og svar 1 16-12-07 20:39
Fedon"diett" eller Atkins diett? haukhe Spørsmål og svar 2 01-11-07 22:40
Min diett Germ Lavkarbo generelt 18 07-08-05 14:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no