Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vannprosent?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-14, 19:29   #26
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vannprosent?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Å ha mye vann i kroppen kan jo ha to betydninger. Enten tenkt hele kroppen totalt, eller bare det som er under huden. Forresten, det som er under huden er det i fettcellene? Hvis ikke, hvor?

Jeg har også mye vann i kroppen og går på ganske så store doser med vanndrivende. Jeg merker vannet i nakken, ryggen og i hodet; dvs at det mest sannsynlig er i musklene vannet setter seg. Hvis jeg ikke tar vanndrivende vil hodet etter kort tid føles som en finger man klemmer hardt på og som blir blåaktig med dunkende sprengfølelse for deretter å gå ned i brystet. Veldig ubehagelig.... Jeg ligger på 160-200 mg diural/furix pr dag.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 19:49   #27
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Vannprosent?

vet du hva vann% din ligger på da kanutten? det hørtes ille ut å måtte gå på slike vanndrivende

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 20:08   #28
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vannprosent?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

vet du hva vann% din ligger på da kanutten? det hørtes ille ut å måtte gå på slike vanndrivende

Tja, etter tanitavekta mi ligger den på ca 38% når kroppen føles bra. Ergo er slike vekter ikke til å stole på.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 20:14   #29
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Vannprosent?

jeg leste i dag at normalt er 40-60 så da er dte litt merkelig at både du og jeg skal ha mye vann i kroppen

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 20:28   #30
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Vannprosent?

For og måle vanninnhold nøyaktig fant jeg dette i linken jeg la ut tidligere i tråden
"En av de vanlige måtene for å måle vannprosenten i kroppen er ved å innføre en isotop (ofte deuterium) intravenøst i kroppen og la den fordele seg over en tidsperiode på 5-6 timer. Man måler så andelen av denne isotopen i blodet sammenlignet med den opprinnelige andelen man innførte.
For å kutte vann i kroppen og senke vannprosenten så kan du redusere inntaket av karbohydrater og salt, samt øke mengden vann du drikker. Da ett gram med karbohydrat binder nærmere 3 gram mev vann så vil du tjene mye på å kutte antall gram karbohydrater du spiser."

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 20:31   #31
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Vannprosent?

ligger på mellom 50 og 80 gram karbo, da jeg skal trene mye.drikekr ikke vann til vanlig

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 20:37   #32
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vannprosent?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

ligger på mellom 50 og 80 gram karbo, da jeg skal trene mye.drikekr ikke vann til vanlig

Væske er væske....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 20:38   #33
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vannprosent?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

For og måle vanninnhold nøyaktig fant jeg dette i linken jeg la ut tidligere i tråden
"En av de vanlige måtene for å måle vannprosenten i kroppen er ved å innføre en isotop (ofte deuterium) intravenøst i kroppen og la den fordele seg over en tidsperiode på 5-6 timer. Man måler så andelen av denne isotopen i blodet sammenlignet med den opprinnelige andelen man innførte.
For å kutte vann i kroppen og senke vannprosenten så kan du redusere inntaket av karbohydrater og salt, samt øke mengden vann du drikker. Da ett gram med karbohydrat binder nærmere 3 gram mev vann så vil du tjene mye på å kutte antall gram karbohydrater du spiser."

Takker!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vannprosent i minimais Coockie Spørsmål og svar 4 31-10-11 11:16
Vannprosent i kroppen Kanutten Fysisk og mental helse 2 22-07-10 10:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no