Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Vaniljefudge (myke karameller)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-11-10, 16:28   #51
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Mange karamellkokere i dag

Jeg prøvde med kokosmelk i stedet for fløte... det gikk rett vest Så da vet man det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 16:50   #52
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Nå står mine til koking også Hadde ikke vanilje, så hadde oppi romdråper i stedet. Mistenker at jeg synes det er minst like digg

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 16:58   #53
cillesnuppa
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 123
cillesnuppa har en fantastisk aura rundt segcillesnuppa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Hjelpes så mange svar i denne tråden. Takk, Gerd, for at du har testet og fikk det til. Til deg som synes smaken var tam: tror det er godt med enda mer vaniljepulver i, eller andre smakstilsetninger.

Det blir ikke kald sukrinsmak. Og til deg som lurte på om plastfolie kan smelte: svaret er visst ja La den avkjøles litt først, fant jeg nettopp ut!

__________________
Min blogg: www.fristendelavkarbo.wordpress.com
cillesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 17:37   #54
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Hahahaha...ja, da vet vi det Avkjøling skal bli!

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 18:30   #55
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Driver å prøver meg på disse nå. Hadde ikke vaniljepulver så brukte vaniljeessens istedet. Måtte en hel flaske til for å få nok vaniljesmak. Kjenner at det egentlig kunne vært litt mer vaniljesmak. Menmen, venter med og si noe helt sikkert til de er ferdige. Håper de blir bra, for da har jeg noe å kose meg med på jobb i morgen!

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 18:43   #56
RødLinse
Medlem
 
RødLinse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 75
RødLinse er på en erverdig vei

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Stuper nesten inn på kjøkkenet, vet jeg har kremfløte i kjøleskapet..... sikler :-D
Nei, jeg står over i denne omgang. Kan vente til jul :-)

__________________




Svømming 40/180 min
Zumba10/240 min
RødLinse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 18:49   #57
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Nå er jeg spent. Lakriskarameller og sjokoladekarameller står til avkjøling.

Rørene skilte seg ikke, men de oppførte seg forskjellig i kjelen. Og den med sjokolade virka som den ble tykkere enn lakrisen og vaniljekaramellene jeg laga i går

*prestasjonsangs*

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:02   #58
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Nå er jeg spent. Lakriskarameller og sjokoladekarameller står til avkjøling.

Rørene skilte seg ikke, men de oppførte seg forskjellig i kjelen. Og den med sjokolade virka som den ble tykkere enn lakrisen og vaniljekaramellene jeg laga i går

*prestasjonsangs*

Hva hadde du i dem som du laget med lakris? lakrisessens?? Sikle..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:02   #59
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Spent på de lakriskaramellene jeg!

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:05   #60
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Hva hadde du i dem som du laget med lakris? lakrisessens?? Sikle..

Grovmalte anisfrø. Fikk ikke tak i lakrispulver.

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

Spent på de lakriskaramellene jeg!

Jeg også

hele huset dufter anis jo

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:10   #61
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.


hele huset dufter anis jo

åååh. Nam!

Er spent på mine egne jeg driver å koker opp nå også. De med vanilje.. Har smakt på "røra" og syntes jeg kjente sukrinsmaken litt væl godt, får håpe den forsvinner litt når de er kjølt ned og fiksferdig. Blir så kvalm når det smaker for mye sukrin.

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:33   #62
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Disse ble SØTE. og jeg fikk nok ikke kokt dem lenge nok, for de ble litt sånn "krystallaktige" og ikke så seige som jeg hadde håpet.

Å bruke essens viste seg å ikke være noen suksess. Essensen damper vekk under koking, og må dermed tilsettes helt til slutt om det skal bli noen smak. Og det må brukes MYE.

Kommer til å prøve disse igjen, men da med vanikjepulver.

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:36   #63
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Disse ble SØTE. og jeg fikk nok ikke kokt dem lenge nok, for de ble litt sånn "krystallaktige" og ikke så seige som jeg hadde håpet.

Å bruke essens viste seg å ikke være noen suksess. Essensen damper vekk under koking, og må dermed tilsettes helt til slutt om det skal bli noen smak. Og det må brukes MYE.

Kommer til å prøve disse igjen, men da med vanikjepulver.

hmm. jeg brukte vaniljeessens og smakte på "røra" rett før jeg satte den inn i kjøleskapet og det smakte vanilje da. Brukte en hel flaske med essens vel og merke, menmen. Brukte du sukrin eller sukrinmelis? Sukrinen har jo lett for å bli litt sånn krystallaktig.

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:40   #64
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

De blir ikke så seige som "vanlige" karameller. Smelter mer på tunga syns jeg. Og må nok oppbevares kaldt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 20:32   #65
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)



Fløtekarameller, lakris og sjokolade.

Smaksmessig er sjokolade best, konsistensen er best på fløtekarameller.
Lakris var god, men bør bruke fint pulver, tror jeg.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 20:58   #66
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

De så utrolig fine ut ihvertfall!

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 20:59   #67
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Ja, de er faste og fine

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 20:59   #68
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Dette gleeeder jeg meg til altså!

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 02:42   #69
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

åååh. Nam!

Er spent på mine egne jeg driver å koker opp nå også. De med vanilje.. Har smakt på "røra" og syntes jeg kjente sukrinsmaken litt væl godt, får håpe den forsvinner litt når de er kjølt ned og fiksferdig. Blir så kvalm når det smaker for mye sukrin.

Hvis du bruker sukrinmelis, så kan du prøve å kombinere det med natreen-pulver og splenda f.eks. Jeg fant at de blandet sammen (og kvernet til melis i kaffekvern) hadde en fantastisk "punch" og smakte som vanlig sukker (jeg er kresen) etter koking/baking. Når jeg studerte detaljer rundt sukrin på andre LC blogger, fant jeg tips om at sukrin trenger noe å henge seg fast i, for ikke å re-krystallisere, så jeg tror jeg skal prøve en slik blanding når jeg får tid.

Mvh
BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 07:26   #70
cillesnuppa
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 123
cillesnuppa har en fantastisk aura rundt segcillesnuppa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Helt imponert over deg, Gerd! Jeg tenkte jeg skulle lage noen med biter av mørk sjokolade og mandler i Ellers er det slik med sukrin og sukrinmelis at førstnevnte krystalliserer seg, og passer best i drikke og i luftige kaker, mens sukrinmelisen passer best i småkaker og snop

__________________
Min blogg: www.fristendelavkarbo.wordpress.com
cillesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 07:47   #71
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Lagde en liten porsjon av denne i går kveld, og er helt over meg over hvor godt de smakte Tusen takk for oppskriften Satt for et par dager siden på jobb og tenkte med meg selv, at hvis jeg bare kan finne en oppskrift på karamell jeg kan bruke, så er jula redda - nå har jeg marsipan og kransekakeoppskrift med lavkarbovri, jeg skal lage flere typer konfekter Og nå karamell?? Det er komplett Tusen tusen tusen takk igjen

Et lite spørsmål, Gerd - når du laget sjokoladevarianten - hva slags sjokolade brukte du? Og hvor mye? Jeg ser for meg å bruke råkakao - 1 ss kanskje?? mer??
Gleder meg til å prøve det ut!!

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 08:00   #72
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Marsipan og kransekake??? Hmmmm... ligger de her på forumet? *sikle* hehe

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 08:35   #73
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp, her.

Et lite spørsmål, Gerd - når du laget sjokoladevarianten - hva slags sjokolade brukte du? Og hvor mye? Jeg ser for meg å bruke råkakao - 1 ss kanskje?? mer??
Gleder meg til å prøve det ut!!

Jeg lager mindre porsjoner enn det som er i denne orginaloppskrifta( fordi jeg bare hadde en liten skvett fløte jeg måtte veie opp 1. gangen )
På den brukte jeg 1 ts bakekakao.

Her er oppskriftene jeg har brukt: http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...pictureid=2583

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 10:11   #74
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Helios hadde solgt den siste boksen med vaniljepulver rett før æ kom i buttikken... Mang Trøndera her på forumet hm?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 15:33   #75
cillesnuppa
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 123
cillesnuppa har en fantastisk aura rundt segcillesnuppa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Det var synd at vaniljepulveret var utsolgt - men herlig at vi forbrukere vil ha ekte vare! Ang råkakao, tror jeg det kan være passe med 1 ss, det er iallfall den mengden jeg har tenkt å prøve selv.

__________________
Min blogg: www.fristendelavkarbo.wordpress.com
cillesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Myke sponplater Sandrine Bakst 6 24-05-04 17:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no