Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

PCOS skravletråd

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-11, 23:16   #276
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Flott at kroppen din responderer på kostholdet, da!
Skjønner godt at du er frustrert, altså, men det er desverre ikke noen fasit på hvor lang tid kroppen bruker på å finne ut av ting. For meg tok det tre sykluser, hvor den første varte i 70 dager og jeg spottet masse. Andre er i gang på et par uker, mens for noen tar det lang tid. Krysser fingrene for at kroppen din er rask!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 17:44   #277
Olivia82
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3
Olivia82 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Hei folkens!

Jeg er helt ny her, har nettopp startet opp med lavkarbo.

Jeg har hatt PCOS i 11 år, så dette burde strengt tatt vært prøvd ut for leenge siden. Vi har fått barn ved hjelp av IVF.

Så jeg har ikke noe barneønske, men et veldig ønske om stabile sykluser. For de er det dårlig med. Det går mange mnd mellom hver menstruasjon.

Kan jeg stille et lite spørsmål til dere som er drevne i gamet? Er det normalt og føle seg litt oppblåst og tung i magen i starten? Trodde liksom at oppblåstheten skulle bli bedre, men det er mulig det er sånn i starten?

Olivia82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 19:37   #278
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Velkommen til oss, Olivia82!

Stabile sykluser skal være mulig å få på lavkarbo, ja!

Så hyggelig å høre at dere lykkes med IVF, vi skal snart i gang med første forsøk.

I de første ukene jobber kroppen hardt for å finne ut av det nye kostholdet, så gi det 2-3 uker. Etterhvert blir det mye bedre!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 19:46   #279
liquid84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 39
Innlegg: 48
liquid84 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Jeg ble bare verre og verre jeg. Så i dag var det til lege.
Vondt i magen, diare hele helgen og i dag vil jeg bare spy også. Sukk.

Hun mener det er noe jeg har spist og jeg skulle få svar i slutten av uken.
Men jeg ble sent hjem med beskjed om å spise loff, kjeks og ellers usunn mat.....
Hva er det for noe da?

Hun sa at kroppen min kanskje ikke klarte å håndtere lavkarbo kosten nå og ville jeg skulle la det være i noen dager. At jeg måtte spise ting som gikk kjapt igjennom kroppen og kroppen ikke måtte jobbe så hardt med.

Jeg finner dette veldig vanskelig og det føles helt feil. Jeg har spist 2/3 av en skive, 5-6 maria kjeks og 1 spiseskjei med makkaroni i dag (i tillegg til lavkarbo maten min da) og jeg har sååå dårlig samvittighet.

Jeg er møkka lei bokstavelig talt, nå begynner jeg på uke 3 med dårlig form. Jeg føler meg faktisk nett som jeg gjorde når jeg måtte gå på metforminen. Dårlig mage, kvalme... Mangler bare hodepinen nå. *Oppgitt*

Jeg begynte på labkarbo for å IKKE føle meg slikt.

Nå ble jeg sykemeldt ut onsdag, men jeg tar heller å jobber hjemmefra. Klarer fint å sitte med en data liksom, bare litt plagsomt å gå på do hvert 20 minutt når jeg sitter på kontoret og må gå forbi alle kontorene hver gang (ikke toalett i nærheten av meg).

*Synes litt synd i meg selv*

__________________
Hovedmål: Få symptomene på PCOS redusert.
liquid84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 22:37   #280
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Uff, Liquid84, det høres ikke godt ut!
Får håpe legen din klarer å finne ut at hva som feiler deg!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 10:21   #281
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

jeg skjønner ingenting. imorra er det 7 uker siden jeg startet på ketolyse å har gått fint nedover hele tiden. på onsdag som var veide jeg 101,7 å når jeg startet på ketose veide jeg 108,6 så det er jo fin nedgang.
men så, på fredag veide jeg 101,4 kjempe fornøyd.
holdt meg helt til kuren som vanlig alle dager, å igår veide jeg 102,4 å idag 102,5.. har veiedag imorra å vil jo egentlig være under 101,7 da, for vil jo ned vær uke.
hva er grunnen til dette? er sååå frustrert nå, for er meget virkit for meg å være under 102,5 pga da er bmi en på 32 å vi får ikke prøverør om ikke bmi en er under 32, å så skal vi til første kosultasjon på sykehuset til mandag, å da vil jeg jo være godt under 102,5 ikke på det tallet... wrææææææææææææææl

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 11:39   #282
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.128
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Uffda,Liquid84 det høres ikke godt ut.
Forstår godt du synes synd på deg selv.

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 16:11   #283
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Mizzim - Hvor er du i syklusen? Mange går opp et par kilo like før mensen. Det kommer sikkert til å gå bra hos legen, du er jo på grensen nå

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 00:29   #284
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: PCOS skravletråd

Det er ikke vann i kroppen da?
Jeg kan noen ganger lagre masse vann.
Hjelper å drikke masse.
Og som Klara sier øker gjerne vekten rett før mensen.
Lykke til, kan jo hende at stress også kan være årsaken.
Men forstår jo at du blir stresset av dette,
og at det ikke hjelper å si at du skal stresse ned.

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 12:05   #285
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

sitter du å lurer på om du skal begynne med lavkarbo, ketose?
men føler at det er myye stress, vanskelig å få til osv..

her er mine tanker:
føler du det går lett å greit, eller føler du det er mye arbeid å vanskelig? er spørsmål jeg får ofte. så her kommer mine svar.


jeg er såå overasket over hvor lett det går jeg. hadde liskom sett for meg at ketose, det er myye stress, myye jobb, vanskelig å følge osv. bare kunne spise det å det, ikke kunne røre brød, poteter, ris, pasta, å slikt. det går jo ikke, middagene kommer jo til å bli halve, å frokost uten brød eller knekkebrød.. nei huff..


men, det er jo kjempe lett, er sjeldent sulten, er så å si aldri kjesken, å maten er knall go.. så er rart hvor lett det går. baker mitt eget brød om jeg savner brød. poteter å ris osv er oppskrytt, for etter 7 uker savner jeg det fortsatt ikke.. føles helt merkelig, men kjempe bra på en gang

jeg vil bare si til dere der ute som vurderer å prøve. GJØR DET!! det er myye lettere en man forestiller seg. man er aldri sulten, så å si aldri kjesken.. å det føles herlig.
jeg har nå gått ned 7,9 kg på 7 uker så det funker

grip dagen å masse lykke til

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 23:45   #286
liquid84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 39
Innlegg: 48
liquid84 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Ja, enda en uke der jeg bare har vært enda verre.

Var hos legen på mandag og fikk beskjed om å spise loff, kjeks og ellers usunt.

Jeg tenkte at jaja, jeg får prøve da. Legen ber meg jo om det og jeg er litt nyskjerrig på hvordan kroppen reagerer på mer karbohydrater.

Så jeg byttet ut en del lavkarbo knekkebrød med vanlig grov brød, spiste 2 spiseskjeier med pasta/ris/potet til middagene og smakte på en del som jeg ikke har gjort til vanlig.

Det har overasket meg hvor mye bedre jeg inbillte meg at ting har smakt og jeg fikk jo litt sjokk når jeg gikk på vekten og fant frem målebånde i dag.

1,2 kg opp (og det med diare hele uken).
1 cm mer på både rumpe, midje og lovehandels + 0,5 cm opp på lårene.

HOLY CRAAAAAAP!!!

Jaja, i morgen er det tilbake til lavkarbo og jeg ser faktisk frem til det.
Jeg er litt bedre, men tror ikke det har med hi karb kostholde å gjøre.
Fikk nå beskjed om at det ikke var noen basselusker eller parasitter som gjorde meg syk da og bra er nå det.

Nå håper jeg at jeg er over denne kneiken og at det er leeeeenge til neste gang jeg ikke føler meg.

Og så vet jeg nå at jeg må enten leve på lavkarbo kosthold for god, gå på metformin eller rett og slett leve med å gå opp i vekt!

__________________
Hovedmål: Få symptomene på PCOS redusert.
liquid84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 01:24   #287
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av liquid84, her.

enten leve på lavkarbo kosthold for god, gå på metformin

Kan du ikke gjøre begge deler? Det gir best effekt.
At du gikk opp i vekt kommer av at karbohydrater binder vann.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 20:10   #288
liquid84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 39
Innlegg: 48
liquid84 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kan du ikke gjøre begge deler? Det gir best effekt.
At du gikk opp i vekt kommer av at karbohydrater binder vann.

Grunnen til at jeg prøver å unngå metformin er at jeg blir så sabla dårlig av den. Konstant tynn mage, magesmerter, kvalme og hodepine...
Men den funker det gjør den. Så litt greit å vite at jeg har den i bakhånd.

Jeg vil egentlig ikke noe stort mer ned i vekt, kanskje 1 kilo -halv annet, men jeg vil mye heller ha kroppen til å funke.

I dag er jeg på dag 41 i syklusen og ingen tegn til mensen. Jeg er vant med å ha sykluser på mellom 150 og 180 dager da så kan vel ikke klage enda, men drømmen er selvfølgelig å ha sykluser på nærmere normalen (28 dager).

Jeg har også fått beskjed om at venstre eggstokk er livløs noe som gjør til at annenhver periode bare er venting. Prøver ikke å bli gravid akkuratt nå da, men vil kroppen skal funke til den dagen vi begynner å prøve igjen.

Får jeg ikke kroppen til å fungere med lavkarbo så får jeg gå tilbake på metformin, piller som trigger mensen, piller som trigger EL, blod prøver og UL i hytt og gevær.

Så karbohydrater binder vann altså, greit å vite.

__________________
Hovedmål: Få symptomene på PCOS redusert.
liquid84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 20:13   #289
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Hvor stor dose tar du da?
Du må begynne veldig lavt, og kanskje vente flere mnd før du trapper opp. Jeg gikk på 500mg i et halv år før jeg trappet opp til 2x500. Det holder for meg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 20:32   #290
liquid84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 39
Innlegg: 48
liquid84 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvor stor dose tar du da?
Du må begynne veldig lavt, og kanskje vente flere mnd før du trapper opp. Jeg gikk på 500mg i et halv år før jeg trappet opp til 2x500. Det holder for meg.

Nå tar jeg jo ingen medisin, men jeg ble hevet rett på 3x500 når jeg fikk det sist, men klarte aldri mer enn 2x500 og var alikevell dårlig.
Gikk på dei i ca 6 måneder før jeg ble gravid og så i 26 uker til.

Jeg har også en fobi for å svelge tabletter så jeg må dele dei i 4 biter og knuse dei litt med hjørnetenne for å få dei ned.
Fy F*** dei smaker jo sååååååå pyton!

Legen min sa jeg kunne få dei igjen, kanskje jeg skal ta i mot dei og ta 1 for dagen når vi vil begynne å prøve. Får se hva kroppen klarer selv innen da.

__________________
Hovedmål: Få symptomene på PCOS redusert.
liquid84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 21:34   #291
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Er ikke det tabletter som ikke skal deles?
Jeg trodde ikke jeg klarte svelge tabletter før, og måtte knuse de og ta i skje med vann. Men så ble jeg veldig sjuk, og måtte ta tabletter som ikke kunne deles, så jeg kom over det.
De MÅ tas med mat, og alle som tar mer enn 500mg i starten blir veldig dårlige!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 22:06   #292
liquid84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 39
Innlegg: 48
liquid84 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er ikke det tabletter som ikke skal deles?
Jeg trodde ikke jeg klarte svelge tabletter før, og måtte knuse de og ta i skje med vann. Men så ble jeg veldig sjuk, og måtte ta tabletter som ikke kunne deles, så jeg kom over det.
De MÅ tas med mat, og alle som tar mer enn 500mg i starten blir veldig dårlige!

Tror ikke det er meningen dei skal deles nei, men jeg hadde ikke noe valg.
Jeg har vært ganske syk før og det endte med at jeg måtte ta store doser med barnemedisin fordi jeg bare ikke klarte å svelge tabletter som ikke kan deles.

Jeg klarer bare ikke å overskive svelgemekanismen. Pillen bare ligger i munnen til den løser seg opp i vann når jeg prøver. Helt sykt egentlig.

Jeg pleide ta dei med mat, men som sagt så begynte jeg på 2x500 og klarte aldri ta mer selv om legen ba meg ta 3x500. Jeg var så dårlig.
Og det å måtte ta dei samtidig som jeg hadde morgen kvalmen var bare heeeelt for jævligt. Brekket meg og brekket meg. Kvidde meg til hvert klokkeslett jeg skulle ta dei. *grøss*

__________________
Hovedmål: Få symptomene på PCOS redusert.
liquid84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 00:07   #293
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: PCOS skravletråd

Det er bare Enterotabletter som ikke skal knuses/deles tror jeg. Er det ikke det er det bare å knuse de.

Stakkars deg liquid, håper det går litt bedre etterhvert da...

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 08:54   #294
Oktober
Medlem
 
Oktober sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 89
Oktober er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Må starte med en tablett, så øke med en til etter en uke fikk jeg beskjed om. Og så med en til etter enda en uke. Og alltid sammen med mat, ja.
Tips, hvis du skulle trenge de igjen

__________________



Oktober er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:42   #295
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

var i Porsgrunn igår. fertilitets klinikk
vi kom der rundt 08.30 rimen var 09.00 men hadde med en sperm prøve fra mannen. leverte den å satt oss å ventet. kl rett på ni kom det en hyggelig mann p ropte oss opp, sa at det var en gjeste lege som ville være med om det var greit. jada sa vi.
vi kom inn på et hyggelig rom å satt oss. han spurte masse om diverse, egentlig alt mellom himmel å jord. når jeg fikk mensen, mage problemer opp igjennom osv.
å spurte mannen litt om div. så hentet han svar på mannens svømmere. å igjen, topp karakter. så var det min tur, en innvendig ul.
nå var jeg spent på han andre mannen som var med. hvorfor han var der. jo han skulle overta for faber svennson å ville ha mest mulig å best mulig opplæring før han overtok. hehe. så det er altså min nye gyn den mannen der. vittig.
innvendig ul, å de snakket sammen de to.
etterpå fortalte legen meg at han ikke trodde jeg hadde PCOS, for ene eggstokken var heelt frisk, ikke noe feil med å ingen tegn til pco størrelse på eggstokken, ingen cyster eller noe, den andre hadde litt tegn til noe som het multifolikulær eggstokk, men det var heller ikke noe store greier.
å så spurte han om jeg hadde gått mye ned i vekt, ja 25 kg,
fikk intrykk av at det kan være derfor faber konkluderte med at det var pcos, overvet å manglende el.
men så sier han.. det var et egg på vei nå. det var 12 mm, så det var litt lite til at du er på dag 11 i syklussen, det kan være tegn på litt vanskelig med å slippe egg, eller sein el, men han var meget positiv til at det var et egg på gang. så om et par dager skal jeg begynne å ta el tester å sjekke.
får jeg el denne mnd, så er det all ære til KETOSE altså
han sa å at i første omgang var det ingenting som tydet på at det ikke skulle klaffe for oss, så vi skal prøve 2 runder med insiminering. funker ikke det blir det prøverør. eller kommer det maange egg på hormon behandlingen for insiminering, kan de ta de eggene ut å gjøre behandlingen om til et prøverør.
etter denne sammtalen med legen, ble vi sent videre til en hyggelig sykepleier som fortale oss litt mer om prøverør, egg uthenting, egg generelt å slikt om en normal sykluss osv.
hun sa å at litt over 72% av de nedfrosne egga overlever opptining, og at 1 av 4 som de setter inn 2 egg på blir gravide med tvillinger.
så fikk vi en brosjyre, å litt mer info om medesinene jeg skal ta nå, pergotime å menopur, vært borti begge deler før.
skal ringe inn når mensen kommer, å så er vi igang med første behandling. så måtte ikke vente lenge fra sammtalen da
er stoor fornøyd med dagen

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:58   #296
liquid84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 39
Innlegg: 48
liquid84 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Så flott mizzim.

Lykke til videre.

__________________
Hovedmål: Få symptomene på PCOS redusert.
liquid84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 09:43   #297
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.128
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Så bra Mizzim og lykke til videre

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 09:43   #298
liquid84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 39
Innlegg: 48
liquid84 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

JAAAAAA!!!!!

tipp hvem som fikk mensen i går da??????

Så da har jeg hatt en syklus på 44 dager, noe som er myyye bedre enn dei 150-180 dagene jeg har vært vant med.

Jeg snakket med gynekologen min og hørte siden jeg hadde 2 uker med EL slim (noen som tyder på at kroppen ikke får til å ha EL), men hun sa at når jeg hadde fått mensen nøyaktig 14 dager etter EL slimet sluttet så tydet det på at kroppen bare hadde brukt lang tid på det.

Så da var vi 1 steg videre. Da er det bare spørs neste syklus på andre siden (føler meg sikker på at El var på høyre side denne gangen) for på venstre side er det ingen EL aktivitet i det hele tatt og det kan dra ut syklusen mye siden mensen blir trigget av EL.

Men i dag skal jeg være glad for mensen smerter fra helvete.

LENGE LEVE LAVKARBO!!!!!!!!!!!!

__________________
Hovedmål: Få symptomene på PCOS redusert.
liquid84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 10:38   #299
Oktober
Medlem
 
Oktober sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 89
Oktober er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av liquid84, her.

JAAAAAA!!!!!

tipp hvem som fikk mensen i går da??????

LENGE LEVE LAVKARBO!!!!!!!!!!!!

Gratulerer med mens

__________________



Oktober er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 14:08   #300
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Hurra, Liquid84, gratulerer med mens!

Og så er det jo ikke sikkert at den kommer på den andre siden neste gang, kommer an på hvem som vinner kappløpet

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Svar

Emneord
pcos, skravletråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned 10 kg til jul: uke 43/44 - skravletråd aslaug Ketolysekuren 36 30-10-09 16:46
Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd Vatti Ketolysekuren 91 12-10-09 12:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no