Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar 2012-start!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-12, 14:19   #26
svingstangdeluxe
Medlem
 
svingstangdeluxe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 126
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Ok de harde fakta:
Startvekt 19.des 73,4
I dag 71,0
Har vert i ketose med et "utfall" rundt nyttårsafta
Delmål sjå 60-tallet innan utgangen av januar altså ett kg på 14 dager.
Mål 65 kg før sommaren

__________________





svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 18:41   #27
plast
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 31
plast er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Dette er jo bare nydelig, da jeg gikk på vekta 1. nyttårsdag, viste den 135,2 kilo, i dag morges viste den 130,5. Fortsetter det slik er jeg jo borte i løpet av året!

Har ikke satt meg noe definitivt mål, men siden jeg er 198 høy og har ganske kraftig kroppsbygging i utgangspunktet (jeg er faktisk big boned), så skal jeg være svært fornøyd om jeg kommer ned i 110 eller deromkring.

__________________


plast er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent - prøver igjen... Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 11:20   #28
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Januar 2012-start!

Hei igjen januar-gjengen!
Vel seks dager inn i kuren går det så det suser
Føler meg god og mett, har veldig lite søtsug, og det er uvant for ei som stort sett har spist sjokkis hver eneste dag..
vekten viste i dag -1,5, men den offisielle veienga er mandag, så jeg får vente til da med det endelige resultatet.
Ha en god helg alle sammen, og kos dere med noe lavkarbo-digg mat!
Klem fra Nina

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 12:54   #29
swirre
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 57
swirre er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

så flinke dokker e Svingstangdeluxe, plast og Ninaop!!!!

__________________


swirre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 14:05   #30
MonaLita
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 68
MonaLita er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Gikk ned 18 kg på ketogen diett fra okt '10 til feb '11. Så gikk jeg lei, og på en smell i samme slengen. Har spist HØYkarbo i nesten ett år, og 10 kg har kommet på igjen -nå måtte noe gjøres.

Startet på ketogent igjen tirsdag (ettermiddag - hadde 3 hveteboller til frokost....)
I ketose onsdag ettemiddag oooog
i dag viste vekta 1,8 kg mindre. HURRA!

__________________

MonaLita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 10:31   #31
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Januar 2012-start!

Hurra, veide meg i dag tidlig og vekten viste -2,3! Er kjempefornøyd med det så langt, det er jo nå det begynner, etter at alt vannet er borte
Julebord\årsfest til helgen, det blir jo en utfordring i forhold til at det er en fast meny, men da får jeg bare spise det jeg kan og la resten være. Enkelt og greit.
Ha en flott dag alle sammen!

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 14:17   #32
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Januar 2012-start!

Opprinnelig lagt inn av NinaOp, her.

Hurra, veide meg i dag tidlig og vekten viste -2,3! Er kjempefornøyd med det så langt, det er jo nå det begynner, etter at alt vannet er borte
Julebord\årsfest til helgen, det blir jo en utfordring i forhold til at det er en fast meny, men da får jeg bare spise det jeg kan og la resten være. Enkelt og greit.
Ha en flott dag alle sammen!

Gratulerer med nedgang! Ha en flott dag du også

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 23:20   #33
MoaMoa
Medlem
 
MoaMoa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 87
MoaMoa er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Kan jeg hoppe på her? Startet også på ketolyse rett etter nyttår. veide da 95-96 kg. Nå er jeg nede i 91 kg, Men nå har vekta stått bom stille i 14 dager, får tro det løsner snart !! Var på ketolyse for første gang for 3 år siden og gikk da ned nesten 20 kg på 3 mnd. Helt rått!! Effekten har ikke vært like stor i senere tid, men har vent meg til tanken på at det kan ta tid (....tror jeg... ;O)...)Fint hvis vi kan dele gode og emkle mattips :O)

__________________
Min blogg: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=6773




MoaMoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 01:13   #34
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Hei, jeg er med men falt av for noen dager siden. mange eksamer... det står ketolyse men skal prøve noe nytt. jeg skal gå på pulver + middag i 10 dager og lav kcal etterpå. kommer nok tilbake til ketolyse etter hvert. ketolyse fungerer men jeg har behov for å finne på noe annent for en stund. kan jeg fortsatt henge her sammen med dere?

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 00:38   #35
swirre
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 57
swirre er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Heia! Håper alle har hatt en deilig helg! Tidligere har jeg veid meg morgen og kveld, og dag er det to uker siden jeg veide meg sist, den første uken var dårlig ,og denne siste har vært kjempe bra . men akkurat nå begynner jeg å grue meg til å veie meg siden ikke har hatt kontroll på vekta de siste ukene .. lurer på om jeg skal droppe å veie meg den neste uka også, så kanskje jeg får meg en positiv overraskelse !?!

__________________


swirre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 00:47   #36
jlaa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 41
Innlegg: 11
jlaa er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Hei
Henger meg på her jeg også !!
Gleder meg til å starte i morgen
Har i noen uker nå prøvd vanlig lavkarbo og trenet masse men bare gått opp i vekt, men det har vel sikkert med at jeg har sluttet å amme og i tillegg har lavt stoffskifte, så nå er jeg lei! Trenger en "fast" diett å følge. Og denne gangen skal det gå bra!! Jeg har truuuua Heldigvis gjør mannen min det sammens med meg så da er det litt lettere. Drømmen er minst 20 kg ned. Da er jeg der jeg veide før jeg fødte mine 3 fantastiske barn
Lykke til alle sammen!!!

__________________




jlaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 01:13   #37
jlaa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 41
Innlegg: 11
jlaa er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Noen som kan hjelpe meg med denne weight thicker?? Jeg fikk laget den, men vet ikke hvordan jeg får den med hit, hehe Prøvde også søke her inne men det hjalp ikke..

__________________




jlaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 06:31   #38
Bestemor Duck
Juniormedlem
 
Bestemor Duck sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 12
Bestemor Duck er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Jeg slenger meg med dere, og starter opp på ny frisk nå i januar 2012 etter et par år på karbo-kjøret. Vekten er altfor høy - 74 kg - målet er å gå ned 10 kilo til sommerferien.

__________________




Bestemor Duck er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 12:07   #39
Røsslyng
Medlem
 
Røsslyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Litt sånn midt imellom..
Alder: 35
Innlegg: 497
Røsslyng er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Jeg henger meg også på her, om det er greit? Har bestillt boka, men ikke fått den ennå, så jeg sniker bare litt her imens

__________________
Delmål 1: 118 kg innen 1.desember!



Røsslyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 12:54   #40
Rebeldama
Medlem
 
Rebeldama sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 67
Rebeldama er ny på veien

Sv: Januar 2012-start!

Jeg vil også være med

Nå skal kiloene bort.. Hadde en "innkjøringsuke" forrige uke. Den brukte jeg klokt til å lese meg opp på lavkarbo, sortere ut i skapet, gjøre litt innkjøp etc.. Har ikke (bevisst) gått på lavkarbo før, men for en 10 år siden gikk jeg drastisk ned i vekt på noen få korte måneder. De kiloene er tilbake, men når jeg har tenkt og tenkt og tenkt på hva jeg spiste den gangen.. Så var det lavkarbomat (og det før ordet "Lavkarbo" fantes).
Denne gangen er jeg meget målbevisst.. Jeg gikk ikke ned noe i kilo i innkjøringsuken, men omkretsen min har minket to beltehakk Der var det nok mye vann som forsvant ut av legemet tenker jeg..
Investerte også i Ketostix: Fredag var den gul/rosa.. Lørdag var den dyp rosa og igår viste den meg en vakker lillafarge.
Jo.. en ting til.. Jeg merker det her med økt energi!! For DET har jeg hatt i helgen!! Har hatt nesten vårrengjøringen, for når man får SLIK energi så tør man ikke annet enn å ta et tak i hjemmet.. For normalt sett så vet man jo aldri hvor kortvarig den gleden av økt energi varer hehe

__________________

Min Journal:
Rebeldama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 16:08   #41
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Heia.
Jeg henger med med her jeg også.
Veide meg i dag, 73 kg, skal ned til 58 kg.
Dette skal skje innen 01.06.12, og det skal jeg klare!!!

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 00:29   #42
lura
Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 40
Innlegg: 75
lura er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Hei alle sammen!Skreiv for en stund siden at jeg ikke skulle veie meg på en stund,men nå har jeg da altså vært på vekta.To uker har gått å vekta viser -4 kgDet går hvertfall riktig vei,nedover

lura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis deg slank uten sult Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 10:51   #43
svingstangdeluxe
Medlem
 
svingstangdeluxe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 126
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Så flinke me er. Det går rett vei her også. 70.2 no. Har som målå sjå 60-tallet før februar.Det skal jo gå fint. Les bok og et i veg. God og mett og inne i forskningsfase for å greie å lage litt meir variert mat... Blir litt masse broccoli-kjøtt-fløte osv. Takk og lov for oppskriftforum
. Nanna's knekkebrød var en åpenbaring. Merker og at treninga begynner å gi resultat. Kjenner antydning til kondisjon.
Jippi!!!

__________________





svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 15:24   #44
Nelletine
Nytt Medlem
 
Nelletine sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 1
Nelletine er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Kan jeg og hive meg med her?
Startet for fire dager siden, og har allerede gått ned 3 cm rundt midja Hurra! Dette funker! Men veie meg, det tør jeg ikke..enda.. hehe!
Må si man kjenner det på energinivået også. Har ikke hatt så stor trang til å vaske og lage orden i "sysakene" på lang lang tid..! (Til stor glede for samboer)

Og gratulerer så mye til lura og svingstangdeluxe! Håper jeg kan være like flink!

Nelletine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 22:47   #45
KetoseBaronen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2
KetoseBaronen er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Slenger meg på her jeg også. Startet lavkarbo 23.1. Startvekta mi var på mandag 106,5 kg, med en høyde på 188cm, så første målsetning er å komme seg til rundt 95 kg, og nærmere 90 til sommeren.

KetoseBaronen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 17:50   #46
jlaa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 41
Innlegg: 11
jlaa er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Hei

Jeg lånte min på biblioteket Gratis Kan være en ide om det tar lang tid før du får den

__________________




jlaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 02:24   #47
Iseliin90
Juniormedlem
 
Iseliin90 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 23
Iseliin90 er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Hei, hiver meg på her jeg også :-)
Startet med lavkarbo for bare 3 dager siden og har utrolig nok gått ned 3 kg..
Begynner på ketolyse enten neste uke eller uka etter, må bare lese ferdig boka "slank med ketolysekuren", skaffe alle vitaminer og sikre meg oppskrifte på variert mat :-)) Vanskelig og sette seg inn i alt, men det blir da vell tenker jeg

Lurer litt på en ting som jeg ikke helt finner et svar på. Noen som vet hvordan man skal klare og følge når det gjelder veiing av maten som blir spist og hvor mye karb. man får i seg. Står jo som regel at det er så og så mye karb. per 100g, men jeg har ikke en vekt og bruke til dette :-o

Iseliin90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, før start på ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 17:44   #48
LindaM
Nytt Medlem
 
LindaM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 1
LindaM er på en erverdig vei

Sv: Januar 2012-start!

Jeg vil gjerne følge tråden. Starter opp etter jeg skaffer meg vekt. Er over 120 kg. 163 cm høy og i midten av 50-årene. Vil ha livet mitt tilbake!! Over 40 kg har sneket seg på under siste 10 år etter jeg fikk ryggproblemer og ble mindre aktiv. Har også problemer med blæra og plages av ødemer, spes føttene. Nå vil jeg gjøre noe for å bedre helse og livskvaliteten min. Dette vil jeg klare, og er sta. Så i morgen må jeg våge meg på vekta Håper noen etter dette kan hjelpe med hvordan jeg kan skaffe ticker factory.

LindaM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 19:57   #49
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Januar 2012-start!

Opprinnelig lagt inn av LindaM, her.

Jeg vil gjerne følge tråden. Starter opp etter jeg skaffer meg vekt. Er over 120 kg. 163 cm høy og i midten av 50-årene. Vil ha livet mitt tilbake!! Over 40 kg har sneket seg på under siste 10 år etter jeg fikk ryggproblemer og ble mindre aktiv. Har også problemer med blæra og plages av ødemer, spes føttene. Nå vil jeg gjøre noe for å bedre helse og livskvaliteten min. Dette vil jeg klare, og er sta. Så i morgen må jeg våge meg på vekta Håper noen etter dette kan hjelpe med hvordan jeg kan skaffe ticker factory.

Ønsker deg masse lykke til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 12:12   #50
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Januar 2012-start!

Da er det klart for en liten oppdatering!
Klarer meg fint, spiser veldig mye god middag, men har hatt veldig lite matlyst en periode nå.. Da går det desverre ut over lunsjen.. Prøver å få i meg noe hver dag, begynner dagen med en liten neve mandler bare for å ha noe i magen, så gjerne litt cottage cheese, en liten kotelett eller noe annet som frister. Denne uken har det desverre gått hardt utover Atkins-bar hyllen i butikken på senteret jeg jobber, men jeg fant ut at det var bedre enn ingenting.
Moralen er bedre rutiner neste uke, så jeg er sikret å få i meg god, sunn mat. Har hatt en vektnedgang på 4,1 kg, noe jeg er kjempefornøyd med. Tidligere har jeg stått litt fast på dette tidspunktet i kuren, men så har det plutselig løsnet igjen.
Merker lite til "plagene" ved ketose, har igrunn følt meg veldig bra, selv med cold turkey sjokkis slutt.
Håper jeg klarer å få trent mer neste uke, har vært slapp uken som har vært nå.
Med det ønsker jeg dere alle en riktig god helg, og velkommen til dere nye
Klem fra Nina

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Svar

Emneord
ketolyse, ketolyse startpakke, ketolysediett, lav-karbo, lavkarbodiett


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 19:16
Nyttårsforsettet 2012! ToreH Generell diskusjon 62 26-06-12 16:35
Hennesrittet 2012 nellie Trening 78 02-06-12 20:05
Easy Life start 25. januar Noa Andre dietter 103 24-09-11 12:22
Januar 09 - ny start! Peach Mer enn 30 kg overvekt 38 23-01-09 01:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no