Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Frokost

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-05, 09:17   #1
*Tussi*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 29
*Tussi* er på en erverdig vei

Frokost

Jeg aner ikke hva jeg skal spise til frokost i ukedagene, når jeg må haste meg ut dørene. I helgene lager jeg omelett, men vil ikke spise det på jobb. Soyabrødet smakte ikke godt (for å si det mildt). Hvordan gjør dere det med dagens første måltid?

__________________
*Tussi* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekruren Svar med sitat
Gammel 25-04-05, 09:30   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Her finner du masse tips til alle dagens måltider. Noen passer kanskje ikke ketolysekuren helt, men det tilpasser du selv. http://forum.lavkarbo.no/forum/showthread.php?t=4558

  Svar med sitat
Gammel 25-04-05, 11:02   #3
*Tussi*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 29
*Tussi* er på en erverdig vei

Tusen takk for svar

__________________
*Tussi* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekruren Svar med sitat
Gammel 25-04-05, 18:29   #4
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av *Tussi*

Jeg aner ikke hva jeg skal spise til frokost i ukedagene, når jeg må haste meg ut dørene. I helgene lager jeg omelett, men vil ikke spise det på jobb. Soyabrødet smakte ikke godt (for å si det mildt). Hvordan gjør dere det med dagens første måltid?

Hei Tussi.
Jeg for min del bruker å riste to brødskiver kvelden i forveien. Pakker dem inn i folie, å klargjør dem morgenen etter.. Smør og ost.. Det smaker enkelt og greit. Å ganske praktisk da jeg står opp 0445 hver morgen

__________________











Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-04-05, 21:45   #5
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Jeg bruker den moralistiske varianten: står opp litt tidligere og har tid til å sitte ned med familien og spise frokost.

Men et forslag for folk som ikke er fullt så lett å vekke om morgenen - en lunsj jeg ofte bruker kan kanskje brukes til frokost? Kokt egg, skiver med ost, laks, skinke eller annet, en tomat - pakket i en boks og spist på jobben. Det som tar lengst tid er å koke egget, og det skjer av seg selv mens du gjør deg klar.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 26-04-05, 09:04   #6
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

Hei Tussi!

Jeg pleier også å haste ut av døra, for jeg går på jobb veldig tidlig (før familien har stått opp) - da tar jeg en kjapp og greit "frokost" (har fått litt avsmak på egg). Tar 3-4 osteskiver, salami oppå og en bitteliten remse med majones. Ruller det sammen og spiser det med en kopp te. Det fungerer for meg iallefall, og ikke er det mange karbene i det heller:
Ost: Ingenting
Salami: 1,6 pr 100 gram
Ekte Majones: 2,5 pr 100 gram.
Håper det var til hjelp!!

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 26-04-05, 20:34   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg har kjøkkenet rett ved siden av badet. SÅ når jeg går på badet pleier jeg å sette klar en gryte med 2 egg i på plata. Når jeg er ferdig i dusjen setter jeg på plata, og så er eggene ferdige når jeg har pussa tenna ! Hiver gjerne i meg et par tre cherrytomater også. Det hender at jeg ikke får tid til å spise eggene, men da tar jeg dem med på jpbben. Ellers har jeg en pakke med klibrød og en pakke philadelphia ost i skapet på jobben. Grei å ty til i farten !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-04-05, 21:54   #8
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel

På de travleste dagene pleier jeg ta en Atkins protein shake blandet med vann (3g karb), 2ss Udo's Choice og gjerne et kokt egg i hånden. Blir god og mett en god stund av det!!

Atkins protein shaken er forøvrig knallgod!! Jeg har med vaniljesmak.. mmmm!!!!!

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Småspist til frokost? MHM Frokost og kveldsmat 198 09-05-11 17:54
Frokostfavoritter guro Frokost og kveldsmat 6 18-02-11 10:27
Spiser du ofte frokost? mofe Lavkarbo generelt 37 12-03-05 16:58
Frokost Linn Eurodiett 1 27-10-04 21:06
Rask frokost - Fase 1 Marianne Frokost og kveldsmat 0 10-10-04 11:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no