Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kjøtthandel i Sverige

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-10, 18:18   #1
Gytha Ogg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 4
Gytha Ogg er på en erverdig vei

Kjøtthandel i Sverige

Vet ikke helt om dette er riktig sted å poste dette men jeg prøver, så får dere bare henge meg opp om det er feil.
Jeg har kjøpt kyllingfilèt i Sverige, men ble nå veldig overrasket når jeg så at de har hatt sukker i den (!)

Jeg lurer da på: er dette vanlig i Sverige? Risikerer jeg å kun finne sukkerfilèt om jeg vil handle der igjen, eller var jeg bare uheldig med valg av merke?

Jeg vet jeg burde ha lest på pakken før jeg kjøpte men jeg antok at kyllingfilet kun inneholdt nettopp kylling

Gytha Ogg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 18:28   #2
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Kjøtthandel i Sverige

Oi, hvilket merke var det? Jeg har svensk kylling i fryseren, men har kastet boksen med innholdsfortegnelse...

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 18:36   #3
Gytha Ogg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 4
Gytha Ogg er på en erverdig vei

Sv: Kjøtthandel i Sverige

Guldfågelen..og nå så jeg det samme i mitt svenske bacon. haha, blir nok ikke noe billig svenskekjøtt fremover på meg, nei...

Gytha Ogg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 18:36   #4
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjøtthandel i Sverige

Ja man skal se godt etter på kjøttvarene der. Har i tillegg til kylling også fått bacon med druesukker. Kreatine mener jeg merket var. Har byttet til Tulip som er sukkerfri.
Kyllingen jeg kjøpte husker jeg ikke navnet på med det var en 2 kg pose i hvit plast. Opprinnelig fra Danmark mener jeg å huske.

Nå kjøper jeg kylling fra Gullfågeln.
Merkelig at det stappes inn sukker overalt.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 18:39   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kjøtthandel i Sverige

Det er nok like vanlig i Sverige som i Norge, å behandle rene matvarer med sukker

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 18:41   #6
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Kjøtthandel i Sverige

Ååå, nei, det er den jeg har. Hvor mye var det pr 100g?
Har masse svensk bacon og...skal løpe og sjekke det med en gang!

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 18:49   #7
Gytha Ogg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 4
Gytha Ogg er på en erverdig vei

Sv: Kjøtthandel i Sverige

Unaturlig slank: det stod ikke oppgitt mengde, men det stod null karbohydrater på næringstabellen så det er nok ikke snakk om store mengder. Virker helt unødvendig da. Da har man lært å sjekke innholdsfortegnelser også gitt

Gytha Ogg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 18:54   #8
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Kjøtthandel i Sverige

Ja, hvis det står 0 i næringstabellen kan det vel ikke være store mengder, men man bør kanskje regne 1 for sikkerhets skyld. Når det er under 1 er de visst ikke pliktige til å oppgi det. På baconpakka mi sto det at det var druesukker, men ingen næringstabell desverre.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 18:59   #9
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjøtthandel i Sverige

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Ååå, nei, det er den jeg har. Hvor mye var det pr 100g?
Har masse svensk bacon og...skal løpe og sjekke det med en gang!

Det er ingen direkte varedeklarasjon på pakka, men det står
Socker E407 på kyllingen.

På bacon pakka står det bare at det inneholder Druesukker. Kasta mine pakker foriige dagen. kjedelig.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 19:09   #10
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøtthandel i Sverige

Trodde det var sukker i all slags bacon, jeg I nedgangsperioden min spiste jeg MASSE bacon - sikkert med sukker - men jeg gikk jo ned.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 19:11   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kjøtthandel i Sverige

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

Det er ingen direkte varedeklarasjon på pakka, men det står
Socker E407 på kyllingen.

På bacon pakka står det bare at det inneholder Druesukker. Kasta mine pakker foriige dagen. kjedelig.

Du kunne jo ha gitt bort baconet, da! Er ikke alle som er fanatiske, vet du!

Men det er skrekkelig irriterende at de bruker sukker til alt. Skulle tro man i 2010 var mer opplyste enn at det skulle være nødvendig å behandle mat sånn!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 19:12   #12
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Kjøtthandel i Sverige

Jeg leste faktisk Skaldeman at han anbefalte flesk fremfor bacon pga mindre tilsetningsstoffer og kjemikalier, men det falt meg ikke inn at sukker var en av disse.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 19:15   #13
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjøtthandel i Sverige

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Trodde det var sukker i all slags bacon, jeg I nedgangsperioden min spiste jeg MASSE bacon - sikkert med sukker - men jeg gikk jo ned.

Ja men jeg har diabetes og blodsukkeret mitt reagerer på det minste. Og Tulip bacon er fri for sukker.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk

Sist redigert av Borghild : 26-08-10 kl 19:22.
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 19:17   #14
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjøtthandel i Sverige

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du kunne jo ha gitt bort baconet, da! Er ikke alle som er fanatiske, vet du!

Men det er skrekkelig irriterende at de bruker sukker til alt. Skulle tro man i 2010 var mer opplyste enn at det skulle være nødvendig å behandle mat sånn!

De ble altså kastet i full irritasjon. Skal nok se meg bedre for neste gang slik at jeg slipper å kaste.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 19:20   #15
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjøtthandel i Sverige

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Jeg leste faktisk Skaldeman at han anbefalte flesk fremfor bacon pga mindre tilsetningsstoffer og kjemikalier, men det falt meg ikke inn at sukker var en av disse.

Ja, jeg leter ofte etter ferskt flesk og ikke lettsaltet. Rent og fint uten salter og alt annet.
Finner jeg det ikke så kjøper jeg tynnribbe og ber de skive den for meg. Ribbe har de i Sverige hele året.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 01:57   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kjøtthandel i Sverige

Det er vanslig å sprøyte inn sukker og salt-lake i blandt annet kylling for å få filetene til å se større ut enn de egentlig er. Veldig vanlig i EU land, og pga det har vi fått løsere regler på det her i norge også. En av mange "fine" ting med unionen....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 11:31   #17
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Kjøtthandel i Sverige

Det er ikke bare på grunn av størrelsen filetene settes inn med "lake". Det er også for å gjøre kyllingen mør og saftig.

Jeg har massevis av kylling i fryseren nå, der er innholdet av kylling 98% om jeg ikke husker feil. De siste 2% er da denne laken, som består av stort sett vann, litt salt og en ørliten andel druesukker.

Jeg mener å huske at svenskenes Eldorado er den fileten det er mest kyllin og minst lake i. Den er også billigst. Dog er ikke stykkene så store og fine som f.eks Rose Poultry eller Gudfågeln.
Rose Poultry er forøvrig stort sett halal-slaktet kylling.

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 13:25   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kjøtthandel i Sverige

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Det er ikke bare på grunn av størrelsen filetene settes inn med "lake". Det er også for å gjøre kyllingen mør og saftig.

Da har de bommet stygt! Jeg syns den blir veldig tørr i forhold til fersk kylling. Har også funnet ut at det ikke lønner seg å kjøpe den svenske. Kjøper heller fersk til 99 kr kiloen på Rema eller Coop og fryser ned selv.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 14:16   #19
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Kjøtthandel i Sverige

Opprinnelig lagt inn av Gytha Ogg, her.

Guldfågelen..og nå så jeg det samme i mitt svenske bacon. haha, blir nok ikke noe billig svenskekjøtt fremover på meg, nei...

Oj, det er den jeg kjøper det! Har ikke ramlet meg inn å se på innholdsfortegnelsen på den engang. Jeg gjør det på bacon, men det har ikke vært i tankene mine på kyllingfilet. Og jeg spiser jo også ganske mye av det.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarboprodukter i Sverige smil! Ketolysekuren 2 21-01-09 15:56
Netshop i Sverige mum Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 07-02-08 22:25
Sverige michij Lavkarbo generelt 21 15-01-08 23:05
Lavkarboprodukter i Sverige Dilly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 30-09-07 13:50
Sverige Traxior Generell diskusjon 5 20-02-07 16:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no