Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Hvordan vet jeg

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-04, 21:37   #1
Elisabeth
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Stavanger
Alder: 39
Innlegg: 39
Elisabeth er på en erverdig vei
Question

Hvordan vet jeg

at jeg holder meg under 20 g. karbo til dagen egentlig? Er ikke særlig god til å regne å sånt så... Altså hvor mye av hva spiser dere? Hvilke matvarer har dere liggende hjemme? Lager dere nok mat til et senere måltid?
Huff, ble mye spørsmål dette her Men håper dere kan hjelpe

Elisabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins! Svar med sitat
Gammel 27-10-04, 22:09   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Tror kanskje egentlig at du må belage deg på å telle i begynnelsen jeg. Telle karboser altså Men samtidig har i hvert fall jeg hatt som hovedregel at jeg ikke bruker matvarer som har noe særlig med karbohydrater. Kanskje max 3 pr. 100 gram. Og så har jeg latt karbohydratene komme fra grønnsaker.

Men det blir litt telling - særlig til du kommer inn i det.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-10-04, 23:03   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ja, som Fedonisten sier, så er du nok nødt til å regne litt i begynnelsen. Nå vet jeg ikke om du har lest boka, men det er et must det også. Her i forumet har vi også en del gode linker her: http://www.lavkarbo.no/lavkarbo_ressurser.html Se spesielt på de som står under Atkins. Der finner du både det ene og det andre.

Hvis du ikke har en karboteller er det en god ide å få tak i Matvaretabellen. Den får du i en bokhandel til rundt en 100 lapp. Men om du følger listene under linkene over behøver du ikke å veie og måle alt heller. Og etterhvert blir du vant til hva som er hva og hvor mye også. I begynnelsen er det litt viktig å måle fordi du ellers ikke har noen måte å vite hva som er hva når du skal begynne å øke karbene igjen. Jeg bruker www.fitday.com - og om du er komfortabel med engelsk syns iallefall jeg at det er god hjelp.

Jeg har alltid masse grønnsaker i kjøleskapet. Kyllingfileter i frysern (de tiner veldig fort). Gode krydder, oster, fløte, oljer, smør, egg..... salatkjøtt (kokt eller stekt kylling, skinke etc).

Det går veldig greitt bare du kommer igang, og det vil alltid være folk her inne som svarer om du poster spørsmål !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no