Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Lavkarbobriks på Rema 1000

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-14, 21:39   #1
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Lavkarbobriks på Rema 1000

Jeg burde vel ha skrevet rett til Rema og spurt selv, men er det noen her som vet hva disse inneholder og karboinnholdet??
Jeg synes de er kjempegode på smak og deler hver briks opp i fire skiver, så det blir ikke så mye jeg spiser til ett måltid. Og det er heller ikke mer enn 2-3 ganger i måneden at jeg kjøper de (latskap!).

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 06-02-14, 23:24   #2
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000

Hvordan ser de ut? Har ikke sett noe lavkarbobriks på rema

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 02:03   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg burde vel ha skrevet rett til Rema og spurt selv, men er det noen her som vet hva disse inneholder og karboinnholdet??
Jeg synes de er kjempegode på smak og deler hver briks opp i fire skiver, så det blir ikke så mye jeg spiser til ett måltid. Og det er heller ikke mer enn 2-3 ganger i måneden at jeg kjøper de (latskap!).

Mener de sa ca 20 karber pr 100 gram. Jeg har kjøpt av dem jeg også og de er nydelige!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 10:30   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Hvordan ser de ut? Har ikke sett noe lavkarbobriks på rema

Har ikke noe bilde av de, men de er ca 15x6x4 cm og de har tre skrå kutt i de på toppen. Masse frø i de og de er mørke på fargen. Her ligger de sammen med skoleboller og baguetter, så det er ikke den plassen lavkarbere vanligvis går og ser etter mat . Tror de koster 12 kr stykket (en stund siden jeg har kjøpt de nå).

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 10:30   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Mener de sa ca 20 karber pr 100 gram. Jeg har kjøpt av dem jeg også og de er nydelige!

Takker, Kanutten .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 11:35   #6
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000

Har inntrykk av at det som i dagligvarebutikkjeder markedsføres som "lavkarbo"-et eller annet, ikke er spesielt lavkarbo. men ment å friste og gi god samvittighet for å spise sukkerholdige matvarer for de som er på lavkarbo?

Tar jeg feil nå eller? Husker det lavkarbobrødet som var så populært for et par tre år siden på Rema 1000. Var jo lavkarbo det når man sammenliknet med normalt kneipbrød f.eks Og det sier vel alt om hvor lite lavkarbo "lavkarbobrødet" egentlig var.....

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 11:52   #7
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000

Har litt av det samme inntrykket som deg, sonim. Det skal ikke store karboreduksjonen til før et produkt lanseres som "lavkarbo".

Litt som ukebladenes lavkarbooppskriftshefter, der ingen næringsinnhold oppgis og maange oppskrifter tydelig er lite lavkarbovennlige....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 12:16   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000

Vet dere, Sonim og Index, jeg har en mistanke om at dere har helt rett .
De briksene er såpass gode at jeg mistenker de for å inneholde flere ingredienser som ikke akkurat er lavkarbo. Men hvis det er som Kanutten sier, at de inneholder 20 g karbo /100g, så er det jo bedre enn mange andre tebriks og baguetter osv.
De som er på generell lavkarbo kan nok spise de.
Uansett har jeg sendt en mail til Rema og spurt nå, så da får jeg forhåpentligvis et svar

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 16:58   #9
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000

Der fikk jeg svar fra Rema. De har ikke opplyst HVA briksene inneholder, men her er næringsinnholdet:

Næringsinnhold per 100g:
Energi: 1051 kJ / 251 kcal
Protein: 18,1 g
Karbohydrat: 21,9 g
-hvorav sukkerarter: 0,9 g
Fett: 8,0 g
- mettede fettsyrer: 1,0 g
- enumettede fettsyrer: 2,6 g
- flerumettede fettsyrer: 3,3 g
Kostfiber: 9,0 g
Natrium: 0,39 g


Ikke ketolysevennlig, akkurat, men greit nok for de som er på lavkarbo á la Fedon.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 11:50   #10
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000

Jeg har unngått disse pga ingrediensene, som min rema trykker på plakaten over brødgreiene: (beklager størrelsen)

image.jpg

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 11:59   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg har unngått disse pga ingrediensene, som min rema trykker på plakaten over brødgreiene: (beklager størrelsen)

Vedlegg 11866

Verden vil bedras.. Joda, OK for genrell lavere karbo i hverdagen, men ikke for LCHF eller ketogent der korn ikke inngår i kosten.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 12:12   #12
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000

Takk, Rin!
Vi har to Rema her jeg bor, og ingen av de har hengt opp den informasjonen.

Men da vet vi hva de inneholder :-)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 12:52   #13
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Takk, Rin!
Vi har to Rema her jeg bor, og ingen av de har hengt opp den informasjonen.

Men da vet vi hva de inneholder :-)

Magen min "krøller" seg av å lese inngrediensene

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 14:36   #14
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg har unngått disse pga ingrediensene, som min rema trykker på plakaten over brødgreiene: (beklager størrelsen)

Vedlegg 11866

Takk!

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 17:48   #15
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000

Ikke noe jeg vil putte i meg heller.

På vår rema har jeg sett lavkarboknekkebrød - glutenfrie. Det er bare det at de inneholder soyabønner. Da baker jeg heller knekkebrød selv - med bløtlagte frø og null soya).

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 18:32   #16
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Ikke noe jeg vil putte i meg heller.

På vår rema har jeg sett lavkarboknekkebrød - glutenfrie. Det er bare det at de inneholder soyabønner. Da baker jeg heller knekkebrød selv - med bløtlagte frø og null soya).

På bunnpris der jeg bor selger de lavkarboknekkebrød. Jeg tror det er nannahs oppskrift. Det koster 29 kr for 8-10 skiver. De er kjempegode og jeg klarer ikke lage dem like billig og gode selv.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 15:39   #17
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

På bunnpris der jeg bor selger de lavkarboknekkebrød. Jeg tror det er nannahs oppskrift. Det koster 29 kr for 8-10 skiver. De er kjempegode og jeg klarer ikke lage dem like billig og gode selv.

Så bra!
Vi har ikke Bunnpris her.... det jeg har sett av lavkarboknekkebrød uten soya har innehold rugmel som har dratt opp karbetallet. Det har og vært en og annen bit som har smakt harskt.

Men jeg prøver å lage selv med bløtlagte - gjerne spirede frø og heller supplere med kjøpeknekkebrød av og til. Lettere å fordøye og næringen skal være lettere tilgjengelig etter bløtleggingen - og jeg føler at jeg trenger den næringen jeg kan få.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Svar

Emneord
lavkarbobriks


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rema 1000 blir mer og mer lavkarbovennlig! Nutta Lavkarbo generelt 53 04-09-11 12:29
Fedonbrød på Rema 1000? Anos Lavkarbo generelt 9 15-05-11 21:20
Koteletter fra Rema 1000 Øystein Lavkarbo generelt 8 21-08-10 20:49
Takk Rema 1000 Cherry Generell diskusjon 3 11-03-10 14:43
Lavkarbopølser på Rema 1000 Trolljenta Lavkarbo generelt 37 15-07-08 09:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no