Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

5 spørsmål, håper på mange svar

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-05, 19:32   #1
*Tussi*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 29
*Tussi* er på en erverdig vei

5 spørsmål, håper på mange svar

I morgen starter jeg på ketolysekuren. Og i dag skulle jeg handle inn noen ting, men fant ikke alt.
1.Hva er soyaprotein? (hvor får jeg kjøpt det?)
2.Hva er ketolyse bakemiks? (hvor får jeg kjøpt det?)
3.Hva spiser dere til frokost? (Regner med at ikke alle har tid til å bruke så lang tid på den)
4 Er det noe vi kan spise mye av? (Som et mellommåltid)
5.Kan vi drikke så mye vi vil av PepsiMax?

*Tussi* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekruren Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 19:40   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

spm 1 : du kan få kjøpt det på ketolyse.no det er proteinpulver uten smak.
spm 3 :http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2494
her fins det masse forslag ikke alt passer på ketolyse, men mye passer sikkert

lykke til

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 19:40   #3
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Jeg vet desverre ikke mye, men jeg vet noe da

Soyaprotein får du kjøpt på helsekosten. ELLER, du kan finne den veldig billi gpå www.ketolyse.no (regner med at det ikke tar så innmari lang tid før du får det). HER en en link om det, og hvor du kan kjøpe det.

Når det gjelder frokost; jeg spiser en skive Fedon børd (spiser bare en om dagen) med omelett. Egg kan du stort sett spise masse av. Det inneholder masse proteiner - det er viktig. Og lite karber. Jeg regner 0.5 gram kh per egg. Spiser som regel 2-3 til frokost, og gjerne 1 til lunsj, og av og til 1 til kvelds.

Det står på Ketolyse.no at Cola Light er greit. Men nå må du passe på at noen reagerer negativt på Aspatertam (søtningsmiddel) som er i Cola Light/Pepsi Max. Men jeg vil tro at det neppe har så mye å si når det står at det er ok i boka. Men om du blir stående bom med vekta, så kan det være en fordel å kutte dette ut.

Ketolysebakemix har jeg aldri hørt om..Kanskje noen andre har? Hørt om soyaprotein brød som kan spises, men ikke en slik bakemix. Sikkert noen andre som har andre tips. Lykke til!!


__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 19:55   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

mener å ha lest et sted her inne at det er en type syre i cola som ikke finnes i pepsi, så pepsi er sikkert bedre for tenner og/eller mage enn cola

trur eg, då ...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 19:57   #5
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien


1OG 2 sOYAPROTEIN OG BAKEMIKS TROR JEG ER DET SAMME. den er billigst å kjøpe på Ketolyse.no, den er de 2.8 karb. i De har en type på helsekosten som heter Vega fuel, den er det 0 karb. i. Det finnes også Soyamel, den er vesentlig billigere, ca 20 karber , noen mener at det er en rar smak på den. når jeg har bakt ketolysebrødet har jeg bakt med halvparten vegafuel og halvparten soyamel, og rømme istedenfor kesam. De ble helt grei.

3.
Jeg kan spise til frokost

  • Egg og bacon og issalat
  • 2 skiver soyabrød med masse pølse og ost
  • omelett med ost, skinke, sopp mm
4 feks ost, cottage cheese,

5. Du kan drikke så mye du vil, men helst vann, det er best, pga av at nyrene\ leveren trenger masse vann for å fordøye alle proteinene. De første ukene er det ekstra viktig

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 22:05   #6
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Hei Tussi!
skal forsøke å svare på spørsmålene dine:

Det første har Lise svart på her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4639 Soyaprotein får du kjøpt på www.ketolyse.no eller i helsekostforretninger.

Ketolyse bakemix er enda ikke produsert, men det arbeides femdeles med å lage en bakemix som gir bedre resultat enn soyaprotein.

Frokostrråden som Aline henviser til sier ganske mye hva som er vanlig å spise.

Du kan spise mye av kjøtt, fisk , egg, ost, sukkerfri gele og andre matvarer som har lite eller ingen karbohydrater.

Drikk helst vann, men selvsagt kan du også drikke Pepsi Max. Du skal ikke ha mer enn ca 15 g. karbohydrater pr døgn. Mesteparten bør være grønnsaker. Du bør også ha melkeprodukter hver dag, f.eks.; ost, fløte, cottage cheese og creame fraiche.
Før du begynner på kuren må du lese boken grundig, men du kan i tillegg gå inn på www.ketolyse for å få nyttig informasjon. Der er dessuten et eget forum hvor Torkil svarer direkte på spørsmål som dukker opp underveis.
Lykke til,- du vil sikkert trives med denne flotte kuren !

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Håper på svar på spørsmåla mine. Ligner denne Atkinson eller Lindbergs diett? Liva Andre dietter 11 25-01-05 19:13
Må jeg kjøpe boka / Spørsmål om induksjon Nille Induksjonen 6 16-01-05 22:23
Svar på alle spørsmål! themonk Trening 8 10-01-05 04:11
Har Fått Svar Fra Vg !! Nille Nyheter / media 13 09-12-04 10:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no