Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp! Antall karber?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-05-09, 01:34   #1
Cosmo
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 26
Cosmo er på en erverdig vei

Hjelp! Antall karber?

Nå er jeg veldig usikker... Jeg er ny her, startet på ketolysekur for snart en uke siden. Føler selv at det går helt fint, har lite problemer egentlig med å holde meg unna karbohydrater. Jeg har to kvelder på rad fått utslag på stix, så da regner jeg med at jeg er i ketose... (selv om jeg ikke kan merke f.eks. dårlig ånde....).
Men jeg er veldig forvirret når det gjelder antall gram karber jeg skal ha i meg hver dag?? Jeg har lest boken, der skriver dr. Andersen 15 gram for kvinner. Hva om jeg ikke får i meg mer enn rundt 10-12 pr dag? Det er nemlig det jeg har fått i meg de siste dagene... Finnes det i tillegg til en øvre grense også en nedre grense for antall gram karber pr dag? Håper noen av dere kan hjelpe meg med svar... Takk

Cosmo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 10:07   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Antall karber??!!

Det beste er å ligge på mellom 15 og 20 karber

Ligger du under, kan kroppen gå i sparebluss.

Og mesteparten av karbene bør komme fra grønnsaker som vokser over jorda.
For kroppen trenger de næringsstoffene grønnsaker gir for å fungere og forbrenne optimalt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 21:30   #3
Cosmo
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 26
Cosmo er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Antall karber?

Har du noen forslag til hva jeg kan fylle på med av karber om kvelden dersom jeg i løpet av en dag ikke har fått i meg nok? F.eks. i dag har jeg spist: frokost: salat m/ to kokte egg og litt majones, lunsj: et stykke rent kjøtt, salat, middag: kyllingfilet med salat, fetaost og seterrømme. Kvelds har jeg ikke spist enda... Jeg vet at jeg absolutt burde ha spist f.eks. brokkoli istedet for salat til middag, og gjør også stort sett nettopp det, men som sagt.... forslag til påfyll av karber på kvelden....?
Tusen takk for hjelp

Cosmo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 21:33   #4
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp! Antall karber?

Paprika er fint for å få opp karbene litt

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 21:58   #5
Cosmo
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 26
Cosmo er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Antall karber?

Tusen takk flere forslag...? Og det blir vel kanskje en del paprika jeg må fylle på med når jeg har fått i meg såpass lite karber på en dag...?

Cosmo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 22:01   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Antall karber?

Løk har mye karber... Men i følge matoversikten spiser du en del salat, sikker på du ikke er oppe på 15g allerede? Husk at f.eks egg teller ca 1 kbh.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 22:16   #7
Cosmo
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 26
Cosmo er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Antall karber?

Salaten er kun isbergssalat, og det er ikke så veldig store mengder, men ja kanskje...? Jeg er som sagt litt usikker Jeg får veie enda mere... Tusen takk

Cosmo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 22:29   #8
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp! Antall karber?

Hva er det som gjør at man trenger karbohydrater og ikke kan forbrenne kun fett?

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 01:55   #9
Cosmo
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 26
Cosmo er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Antall karber??!!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Det beste er å ligge på mellom 15 og 20 karber

Ligger du under, kan kroppen gå i sparebluss.

Og mesteparten av karbene bør komme fra grønnsaker som vokser over jorda.
For kroppen trenger de næringsstoffene grønnsaker gir for å fungere og forbrenne optimalt

Det virker i alle fall som kroppen min er i sparebluss "modus" om dagen. Jeg har disse stix'ene, og i kveld gav den utslag på lys rosa bare. Det har skjedd også tidligere i denne uken. Blir litt motløs egentlig, selv om det ikke har gått mer enn en uke. Hva gjør jeg feil? Jeg spiser kyllingfilet, laks, karbonadedeig etc med grønnsaker til middag, stort sett egg til frokost og kvelds, og salat til lunsj. Drikker minst 3-4 liter vann om dagen (stort sett mer), drikker ikke noen annen væske enn noen glass pepsi max om kvelden i tillegg til vannet. Jeg tar tablettene til hvert måltid, og holder meg selvfølgelig unna sukker, brød, pasta, og alle andre "fy"varer. Selv om det bare som sagt har gått en uke har jeg ikke gått ned noe. Må innrømme at jeg henger litt med hodet akkurat nå..

Cosmo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 04:28   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Antall karber?

Det spiller overhodet ingen rolle hva slags farge det er på sticksen, utslag er utslag. At den er lys rosa er sånn sett en fin ting, det betyr at du får i deg nok væske . Ingen vits i å måle så ofte heller. Sticksene forteller ingenting om hva som skjer i kroppen, kun i urinen, og er bare en enkel indikator.
Jeg regner med at du veier og/eller måler deg, det har i grunn mye mer å si enn fargen på en papirpinne.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 21:41   #11
Cosmo
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 26
Cosmo er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Antall karber?

Jeg veier meg, og ifølge vekta har jeg ikke gått ned noen ting denne uken. Har ikke målt meg, men det er kanskje noe jeg burde gjøre? Mener å huske at jeg har lest noen steder her inne at enkelte har mistet x antall centimeter, men ikke gått ned noe i vekt, kan det stemme?
Og dumme dumme dumme meg klarte ikke å motstå ett stykke sjokoladekake under 17. mai middagen i dag... aaarrrgghh... Som om det skulle hjelpe liksom Så flink til middagen, kjøtt, seterrømme og salat, og så kom dessertbordet og da var allfornuft som blåst vekk.

Cosmo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 22:29   #12
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp! Antall karber?

Du er ikke dum, du gjorde noe dumt. Stor forskjell
Sånt skjer, vi tryner alle sammen. Du velger selv om du vil bli liggende eller om du vil reise deg opp og fortsette det du har begynt på
Og husk tålmodighet. Det hadde vært deilig å bli kvitt all overvekten over natta, men hodet skal også følge med.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 22:50   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Antall karber??!!

Opprinnelig lagt inn av Cosmo, her.

noen glass pepsi max om kvelden i tillegg til vannet.

Kroppen min suger vann hvis jeg drikker pepsi max... Går uten untak opp 2-3 kilo over natta om jeg drikker det.....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 23:06   #14
Cosmo
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 26
Cosmo er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Antall karber?

Tusen takk for oppmuntrende ord og gode råd Skulle nok helst sett at kiloene forsvant over natta ja, men må bare fortsette å jobbe med tålmodigheten..
Jeg får faktisk litt "gravid" mage på kvelden etter pepsi max'en, magens måte å reagere på kullsyre?

Cosmo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 23:07   #15
Cosmo
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 26
Cosmo er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Antall karber??!!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kroppen min suger vann hvis jeg drikker pepsi max... Går uten untak opp 2-3 kilo over natta om jeg drikker det.....

Av ren nysgjerrighet... hvor lang tid har du brukt på å gå ned dine kilo? (Ja jeg vet at alle kropper er totalt forskjellige )

Cosmo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 23:27   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Antall karber??!!

Opprinnelig lagt inn av Cosmo, her.

Av ren nysgjerrighet... hvor lang tid har du brukt på å gå ned dine kilo? (Ja jeg vet at alle kropper er totalt forskjellige )

Jeg har vært litt av og på, så jeg har brukt laaang tid... 9,5 kg på 5 år Men nå den seinere tida har jeg begynt å gå mest nedover, ikke så mye opp og ned rundt de samme tallene. (så lenge jeg holder meg unna bl.a pesi max'en... ) Så de som vises på tickeren har jeg brukt et par mnd på. Men jeg har MANGE kilo igjen, tickeren er kun delmål 1.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 23:47   #17
Cosmo
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 26
Cosmo er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Antall karber?

Det var litt godt å høre Carisma Jeg har nok lest alt for mange av solskinnshistoriene her inne om folk som går ned opptil 5 kilo og mer på 14 dagers tid... Det hjelper ikke akkurat på tålmodigheten min, det får meg bare til å tro at dette ikke vil virke for meg. Så takk for ærligheten! Det gav meg nytt håp og tro på at dette faktisk kan virke for meg også, og at det er slik at ikke alle raser ned etter få uker

Cosmo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 23:59   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Antall karber?

Opprinnelig lagt inn av Cosmo, her.

om folk som går ned opptil 5 kilo og mer på 14 dagers tid... Det hjelper ikke akkurat på tålmodigheten min, det får meg bare til å tro at dette ikke vil virke for meg.

Dette er et veldig bra inlegg angående de tingene: http://forum.lavkarbo.no/showthread....t=slankestress

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 14:40   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Antall karber?

Du har bare holdt på en uke, det har også mye med hvor mye du skal ned, om du har slanka deg mye før, alder, syklus, stress etc etc. Det er mange faktorer, og de fleste vil se resultater over tid, ikke over natta
Det er veldig lurt å ta de vitale målene i betraktning. Jeg har gått ned mye rundt midje og mage, og det sier jo mye mer om hvor stor jeg er enn hvor mye jeg veier.
Mitt totale vekttap er på ca 20 kg, men jeg har gått ned 23 cm rundt midja, det er mange klesstørrelser, det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 23:30   #20
Cosmo
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 26
Cosmo er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Antall karber?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Du har bare holdt på en uke, det har også mye med hvor mye du skal ned, om du har slanka deg mye før, alder, syklus, stress etc etc. Det er mange faktorer, og de fleste vil se resultater over tid, ikke over natta
Det er veldig lurt å ta de vitale målene i betraktning. Jeg har gått ned mye rundt midje og mage, og det sier jo mye mer om hvor stor jeg er enn hvor mye jeg veier.
Mitt totale vekttap er på ca 20 kg, men jeg har gått ned 23 cm rundt midja, det er mange klesstørrelser, det!

Det var godt å høre! Hjalp veldig på en noe dårlig motivasjon.. selv om jeg bare har holdt på i en uke som du påpeker Jeg har slanket meg en gang før med cambrigde (hufhuff), og har mensen akkurat nå faktisk (fikk den i går) og stress er det mer enn nok av i hverdagen min ja... I morgen den dag skal jeg avsted og handle meg målebånd!

Cosmo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 01:52   #21
ezeben
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1
ezeben er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Antall karber?

Hei!

Jeg har bare fulgt en selvlaga kur der jeg bare bestemte meg for å droppe så mye karbo som mulig. Det vil si at jeg har noe karbo i kosten, men svært lite. Kanskje 3% i hvert måltid. Jeg sykler ca annen hver dag på ergometer sykkel 30-45min, drikker masse Pepsi Max og spiser bortimot en eske Lackerol om dagen (noe må man unne seg). Jeg har tatt av 7,5kg på under en måned. Det hender jeg er utrolig sukkersnål, men da tenker jeg bare på alt jeg har oppnådd så langt og hvilken nedtur det ville vært for meg å "gi etter" nå. Har "bare" 7,5kg igjen til jeg er ferdig for denne gangen. Skal trappe opp treningen og spise forsiktige mengder karbo i starten for å stabilisere vekten. Lykke til! Du greier det, men vær sterk!

ezeben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert-lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere snakker om antall karber ... Evamor Lavkarbo generelt 6 14-08-08 19:11
Hva er det man egentlig kan trekke i fra totalt antall karber? Gracella Lavkarbo generelt 11 25-05-08 23:49
Hjelp! Altfor få karber! Rattata Spørsmål og svar 10 13-12-07 14:21
Antall karber i linser og bønner? Georgine Spørsmål og svar 19 03-09-06 23:48
Finn antall gram karber ved SMS! mofe Lavkarbo generelt 1 09-03-05 19:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no