Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hvor mange gram proteiner får du i deg pr. dag?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Se resultatene: Hvor mange gram proteiner pr. kg kroppsvekt får du i deg hver dag?
0.5-0.8 1 2,94%
0.9-1.2 9 26,47%
1.3-1.5 8 23,53%
Over 1.5 16 47,06%
Deltakere: 34. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-06-05, 22:40   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Question

Hvor mange gram proteiner pr. kg kroppsvekt får du i deg hver dag?

Lurer jeg på

__________________
.

Sist redigert av mofe : 13-06-05 kl 22:56.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 23:12   #2
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Jeg har faktisk ikke PEILING, har alldri vert noe flink å telle proteien. teller abre karbohydrater, men tror jeg får i meg litt..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 23:51   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Snittet mitt ligger vel på 100 gram pr dag tenker jeg.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 16:06   #4
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Mellom 90 og 100 gram pr dag.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 20:13   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

ca 1.98 - 2.10g pr kg.
Jeg spiser mellom 90 og 100g pr dag.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-06-05, 17:35   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille i en annen tråd

Meningene er delt om hvor mye protein du trenger. "Vanlige" ernæringsfysiologer anbefaler 1 gr x kroppsvekt (56 gr). Lavkarbo-ernæringsfysiologer anbefaler 1.5 gr x kroppsvekt (84 gr). Og om du trener (alt etter hvor hardt du trener) sies de mellom 2 og 3 gr x kroppsvekt. Jeg veier 64-65 kg og spiser i snitt 100 gram protein pr dag, - med tanke på nettopp muskelbygging. Så om du spiser ca. 2 gr x kroppsvekt (112 gr) ved normal treningsmengde burde det være bra.

.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-06-05, 17:49   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Være OBS på at svaret mitt som Mofe referer til er skrevet til en som veier 56 kg, derfor grammene etter "anbefalt mengde". Leste i KK på legekontoret i dag, og der anbefalte ernæringsterapeuten (tor det var hu fra Tjukkholmen) 1 gram protein pr kilo kroppsvekt. Det er etter min mening altfor lite ! Begod trener jo en del og jeg mener at han spiser mye mer.... Min fysioterapeut der jeg trener, anbefaler meg å ligge rundt 1,5 -2 gram pr kilo kroppsvekt. Det er med mine 5 treningsdager (men ikke hardtrening) i uka.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-06-05, 18:51   #8
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

2.5-3g/kilo kroppsvekt

det er i hvertfall målsetningen. blir nok dager det blir litt mindre.

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 17-06-05, 16:33   #9
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Når jeg er på slankern så er inntaket på 2,5- 3 gram pr kg kroppsvekt.
Nå som jeg ikke trener liger jeg på ca 1 gram.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 16:37   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange gram proteiner får du i deg pr. dag?

*dytte*

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 08:07   #11
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange gram proteiner får du i deg pr. dag?

*dytte igjen*

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 10:40   #12
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mange gram proteiner får du i deg pr. dag?

Jeg får IKKE i meg 1 gram pr. kg. kroppsvekt som jeg svarte tidligere, ser jeg. Jeg spiser ikke 140 gram protein pr. dag. Tallet ligger nok rundt 100, regner jeg med, litt over eller litt under alt ettersom.

  Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 10:54   #13
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mange gram proteiner får du i deg pr. dag?

det har jeg virkelig ikke peiling paa, hvor mange proteiner er det i et middels egg ?

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 18:14   #14
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange gram proteiner får du i deg pr. dag?

8, nøtta

Og når det gjelder kjøtt, er det 1/5 av totalvekt, sånn ca. Dvs 150 gram kjøtt/kylling/fisk har rundt 30 gram proteiner

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 18:33   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange gram proteiner får du i deg pr. dag?

Kanskje 100? Er ikke sikker.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 20:15   #16
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange gram proteiner får du i deg pr. dag?

Har aldri telt jeg, men sikkert fint lite...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 20:14   #17
kams
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 2
kams er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange gram proteiner får du i deg pr. dag?

Får i meg ca 120 gram. Jeg veier 62 kg

kams er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 20:27   #18
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange gram proteiner får du i deg pr. dag?

Sånn ca 2gr pr kg kroppsvekt (55kg) Trener mye styrketrening

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 21:08   #19
kristine89
Medlem
 
kristine89 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oppland
Innlegg: 254
kristine89 er ny på veien

Sv: Hvor mange gram proteiner får du i deg pr. dag?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Sånn ca 2gr pr kg kroppsvekt (55kg) Trener mye styrketrening

Dessuten er jo proteinene de beste. Biff, egg, bacon, fisk, mmmm

__________________
Min journal: Kristines vei mot velvære
kristine89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 21:09   #20
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Hvor mange gram proteiner får du i deg pr. dag?

ca 2 gr pr kg kroppsvekt. Jeg trener mye, tungt og hardt i perioder og for å bygge muskler må jeg spise mye proteiner.

Min filosofi er at litt for mye er bedre enn litt for lite ift å få maksimalt utbytte av den trening jeg gjennomfører.

Lapskaustrening overlater jeg til andre å drive med. Tid er verdifullt og må passes på. Derfor optimaliserer jeg proteininntaket ift type trening.

For en so ikkte trener mot noe spesielt mål holde det nok med å innta litt i underkant av 1 gram pr kg kroppsvekt

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 22:03   #21
Fillilura
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Alder: 40
Innlegg: 143
Fillilura er ny på veien

Sv: Hvor mange gram proteiner får du i deg pr. dag?

Før jeg gikk over til lavkarbo fikk jeg i meg alt for lite proteiner. Kjøpte inn questbarer og proteinpulver. Nå har jeg nesten motsatt utfordring, å ikke få i meg for mye proteiner, også selv om jeg lar være å spise questbarene.

Spiser ca 2 g protein pr kilo kropsvekt

__________________
Paleofrelst


Journal
Bloggen min
Fillilura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat&trim Tidligere bruker Trening 5 07-09-04 01:25
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 22:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no