Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Lurer på enda mer mat greier

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-04, 19:37   #1
kathrin
Nytt Medlem
 
kathrin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: nordland
Innlegg: 4
kathrin er på en erverdig vei

Lurer på enda mer mat greier

kan jeg spise pølser??
Hva med Rug knekebrød?

__________________
kathrin
kathrin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 11-08-04, 20:51   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Siden du har lagt dette inn under Atkins Induksjon, regner jeg med at du går på Atkins.

Under induksjonen skal du ikke spise knekkebrød eller vanlige pølser.

Knekkebrød fordi det er kornprodukt. Pølser fordi de kan inneholde masse rart du ikke skal spise i denne perioden. Kjøper du pølser hos slakter som har laget pøsene sjøl, vet de hva det er oppi. Som regel er det rent kjøtt, fett og krydder - uten e-stoffer og syrer etc. Det er OK. Men kjøttpølsene fra Gilde inneholder:

Kjøtt (50%) av storfe og svin, hodekjøtt (7%) av storfe og svin (tilsammen 57% kjøttråvare), melk, potetmel, salt, løk, pepper, ingefær, muskat, antioksidant askorbinsyre og konserveringsmiddel natriumnitritt.

Det er 7 karbohydrater pr 100 gram. Og det er i overkant når du har 20 å gå på.

Om du velger å gå på induksjon 14 dager bør du iallefall vente til den perioden er over før du spiser slikt. Det beste uansett er rent kjøtt.

Når du er ferdig med induksjonen kan du spise f.eks. Fiber Rik, men vær obs på høyt karboinnhold. 1 stk. klibrød på 10 gram har 3.7 gram netto karbohydrater ! Wasa Fiber Plus har 4,7 pr skive ! Jeg finner ikke anall karber i Rug knekkebrød, men det har en glykemisk index på 70... det er også litt høyt.

Håper dette er klart svar !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
Mat i barnehagen guro Barns kosthold 39 18-10-05 13:33
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 05:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no