Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Blanda inte ihop kost och träning!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-07, 11:34   #1
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Blanda inte ihop kost och träning!

Jag får ständigt brev om träning. Om det ämnet vet jag nästan ingenting. Jag ägnar mig åt kostens inverkan på människokroppen. Jag klipper en en snutt som jag skrev om kost och träning häromdagen:

Träning och kost är två olika saker. När en viktminskare misslyckas med en diet får hon ofta höra att hon tränar för lite. Att säga så är fusk! Alla kostprogram som kräver träning för att fungera, är dåliga kostprogram.

Med naturlig kost behöver du inte träna. Du behöver inte resa dig från stolen för att äta dig ner i vikt. Självklart ska du röra på dig ändå. Så mycket du vill och kan. Men du ska göra det för hälsans skull.

Att äta fel och kompensera de negativa effekterna med hjälp av träning är en omväg. Det är den omvägen som du kan studera i TV-program av typen “Toppform”. Med naturlig kost tar du ingen omväg.

Själv åt jag bort nästan hela min övervikt innan jag började med långpromenader. Promenaderna gjorde mig hungrig och snart hade jag gått upp ett halvdussin kilo i vikt. Man blir inte smal av motion, åtminstone inte om man ökar matintaget i takt med motionen...

Vi ska alltså skilja på kost och motion. Det är två olika saker. Vi ska normalisera vår kroppsvikt och optimera vår hälsa med hjälp av naturlig kost. Sömn, solljus, kroppsrörelse, och allt annat som vi behöver, har inte med kosten att göra. Men de påverkas ofta positivt av en naturlig kost.

Vill man gå ner i vikt med hjälp av lågnivåmotion så krävs det flera timmars kroppsrörelse om dagen. Det har ingen vanlig människa tid med.

Den som klarar intensiv träning har andra möjligheter och kan nå utmärkta resultat i gymmet. Det går alldeles utmärkt att träna hårt på animalisk kost, och det går utmärkt att tävla också. Men observera att det krävs en ganska lång anpassning innan du kan utnyttja fettet fullt ut som bränsle.

I sammanfattning:
Med naturlig kost äter du dig ner i vikt. Motionera ska du göra, men du ska göra det för hälsans skull!

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 12:54   #2
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Takk igjen Sten Sture! Jeg skal ikke veldig mye ned i vekt (10kg da jeg begynte) og har fått mange kommentarer av typen "Du trenger vel ikke legge om kosten, det er bare å begynne å gå tur!"

Jeg trente hardt og ofte i årevis uten at det hjalp. Nå, etter tre uker på veldig lavkarbo, synes jeg jeg ser nye resultater hver morgen! Jeg gjør litt yoga for mykhetens skyld og det ser ut til å fungere aldeles strålende. Og så går jeg litt tur.. fordi det er fryktelig koselig nå i det nydelige vårværet.

Takk for at du skriver her, du er veldig inspirerende, spesielt fordi du har gjort dette selv!

Eilan

Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 13:28   #3
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman, her.

I sammanfattning:
Med naturlig kost äter du dig ner i vikt. Motionera ska du göra, men du ska göra det för hälsans skull!

Sten Sture

Det utsagnet hadde passet bra på en t-skjorte ;-)

Kanskje man kunne snudd litt på det, og sagt at et kosthold med lite karbohydrat og rikelig med fett er et veldig gunstig grunnlag for trening (om ikke de første dagene, de var ganske tøffe). Jeg har i hvertfall aldri hatt maken til den fremgangen jeg har i treningen nå, og jeg tar ikke ett eneste tilskudd - ikke engang proteinpulver.

  Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 13:29   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Tror det er lurt med en kombinasjon allikevel jeg. Merker det godt når jeg ikke trener. På samme måte som Skaldeman merker det når han spiser grønnsaker. Jeg legger på meg. Ikke mye, - men nok til at jeg ikke liker det.

Noen er heldige og kan sitte på rumpa uten å bevege seg. Andre finner ut at en kombinasjon av kosthold OG trening er det beste. Andre MÅ trene for at kiloene skal gå av. På samme måte som at det samme kostholdet ikke passer for alle er aktivitetbehovet forskjellig.

Vi er alle forskjellige og det finnes fremdeles ikke noe fasitsvar !

Konklusjon: For NOEN av oss er det altså nødvendig å trene !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 14:13   #5
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Du har så rätt, Nille!

Vi är alla olika, detta kan inte sägas för många gånger. Vi har olika metaboliska utgångslägen, vi är olika karbohydratkänsliga och vi utsöndrar olika mycket insulin. En del av oss varvar motorn i vardagen och bränner massor med bränsle, även när vi sitter stilla, andra lever livet på sparlåga.

Jag skriver för det mesta om personer som jag själv. Generalfeta människor med ett jättestort metabolt syndrom. Personer som inte kan röra på sig. Det är de som har störst nytta av en omläggning till min modell. Det är de som upplever den största viktminskningen och de största hälsovinsterna.

En person som kombinerar kost och träning har delvis andra behov och behöver delvis andra råd.

Normalviktiga människor med några kosmetiska extrakilon fungerar ofta på ett annat sätt än den som är generalfet. De har kanske kvar sin insulinkänslighet, det har inte tjockisen. Den som har kvar insulinkäsnligheten har fler möjligheter. En sådan person kan välja att vakta på kalorierna och öka på motionen. Det ger ett enklare liv. Den modellen kan fungera precis lika bra för viktminskning, men det är inte i första hand för den gruppen som jag skriver.

Jag räknar själv med att ta upp motion så småningom. I mitt fall kommer det i så fall att bli lågnivåmotion, gärna flera timmar om dagen. Jag skulle tycka om att långpaddla kajak, eller att utforska Nordnorge eller det inre av Island tll fots. Just nu sitter jag låst vid datorn femton timmar om dagen. Det är ett missbruk av min nya och friska kropp!

Sten Sture
- som nu försvinner på ett tag. Men jag tittar in igen när jag redigerat bort ett par hundra sidor manus.

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 14:14   #6
Don Vito Corleone
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 128
Don Vito Corleone er på en erverdig vei

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Jeg har i hvertfall aldri hatt maken til den fremgangen jeg har i treningen nå, og jeg tar ikke ett eneste tilskudd - ikke engang proteinpulver.

Interessant
Blir spennende å se om det samme skjer med meg, jeg trener styrke 2-3 ganger i uka

Don Vito Corleone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Skaldeman/Lokkebiff Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 16:06   #7
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Jepp,samme med meg,jeg har prøvd å trene vekk fettet men uansett hvor hardt og mye jeg trente gikk jeg ikke ned i vekt.
Så med en gang jeg la om kostholdet (da trente jeg ikke i det hele tatt,bare gikk tur hver dag) da raste kg av
Begynte å trene igjen rett før jul og nå merker jeg godt at kroppen
har FULL utbytte av treningen,så jeg tror helt og holdent på at når man skal slanke seg så må man gå på kostholdet sitt!

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 17:11   #8
candelaen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 37
Innlegg: 30
candelaen er på en erverdig vei

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Hei.jeg er en jente som vil ned ca 4 kg til sommeren..dvs juli.Er ganske liten av vekst,bare 1.60 cm høy,og veier 56 kg..men har en del fett på m age,lår armer osv.
Er det lurt av meg å gå på din diett da??kan jeg forvente meg å gå ned raskt?Sykler ca 30 minutter hver dag..er ikke så veldig aktiv ellers.Er jeg for "slank"til at skaldeman-dietten er et smart alternativ for meg??
Isåfall,hva kan du anbefale?

Håper du svarer.

candelaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 17:50   #9
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Opprinnelig lagt inn av candelaen, her.

Hei.jeg er en jente som vil ned ca 4 kg til sommeren..dvs juli.Er ganske liten av vekst,bare 1.60 cm høy,og veier 56 kg..men har en del fett på m age,lår armer osv.
Er det lurt av meg å gå på din diett da??kan jeg forvente meg å gå ned raskt?Sykler ca 30 minutter hver dag..er ikke så veldig aktiv ellers.Er jeg for "slank"til at skaldeman-dietten er et smart alternativ for meg??
Isåfall,hva kan du anbefale?

Håper du svarer.

Jeg er ikke Skaldeman, men jeg tillater meg å svare allikevel.

Du har en BMI på 21,8 og er ikke overvektig. Jeg har selv fulgt Skaldemans kostråd siden august i fjor, og har tatt av 30 kg til nå og har ca 5 kg igjen. Jeg har flyttet BMI fra 35 til 26. Jeg mener bestemt at Skaldemans kostråd passer best for dem som har MANGE kilo for mye.

Jeg vil anbefale deg å følge en lavkarbo-filosofi ala Atkins vedlikehold eller Fedon Lindberg. Da vil du helt sikkert fortsette å holde deg normalvektig i årene som kommer.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 19:28   #10
candelaen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 37
Innlegg: 30
candelaen er på en erverdig vei

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg er ikke Skaldeman, men jeg tillater meg å svare allikevel.

Du har en BMI på 21,8 og er ikke overvektig. Jeg har selv fulgt Skaldemans kostråd siden august i fjor, og har tatt av 30 kg til nå og har ca 5 kg igjen. Jeg har flyttet BMI fra 35 til 26. Jeg mener bestemt at Skaldemans kostråd passer best for dem som har MANGE kilo for mye.

Jeg vil anbefale deg å følge en lavkarbo-filosofi ala Atkins vedlikehold eller Fedon Lindberg. Da vil du helt sikkert fortsette å holde deg normalvektig i årene som kommer.

-

Takk for tipser selv litt usikker på dette med skaldeman..mtp at det er en ekstrem-diett.Men tingen er at jeg vil ned ca 4 kg på 2 mnd..kan gi deg et eksempel på hva jeg spiser i løpet av en dag.

Frokost: omelett av 2 egg,stekt i meierismør.

Lunsj : 2 kokte egg med smør.

Middag : 1 skive fisk med bacon,rømme,smør og litt grønnsaker,eller kotellet med masse fett.

Kveldsmat : Lignende middag.

Tror du jeg likevel kommer til å gå ned noen kilo,ved å spise slik som dette?jeg spiser jo knapt karbohydrater..Har gått ned ca 2 kg nå,på 4 uker,men lurer på om dette bare er vann...?
Ps: tillater meg en spisedag i uka,der jeg spiser det jeg vil..:P

candelaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 19:36   #11
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Opprinnelig lagt inn av candelaen, her.

Har gått ned ca 2 kg nå,på 4 uker,men lurer på om dette bare er vann...?
Ps: tillater meg en spisedag i uka,der jeg spiser det jeg vil..:P

JEG tror du har mistet vann ja. Du har liksom ikke allverdens med fett å tære på...

Og med et slikt kosthold og en spisedag tror jeg du kommer til å beholde den vekta du nå har, som BTW er helt fin til din høyde!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 19:46   #12
candelaen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 37
Innlegg: 30
candelaen er på en erverdig vei

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

JEG tror du har mistet vann ja. Du har liksom ikke allverdens med fett å tære på...

Og med et slikt kosthold og en spisedag tror jeg du kommer til å beholde den vekta du nå har, som BTW er helt fin til din høyde!!


Det høres kanskje greit ut,høyden og vekta,men tro meg,det dingler litt flesk på enkelte plasser,som ikke ser spesielt bra ut i bikini til sommeren:P
SÅ,det jeg rett og slett vil ha svar på,er hvordan jeg kan ta av ca 4 kg(fett!!).Å da snakker jeg på 2 mnd..jeg vil nemlig bare se grei ut til jeg skal til syden i sommer.er ikke interesert i noe langsiktig..så jeg vil ha en rask løsning.er jo ikke snakk om mange kiloene

candelaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 19:51   #13
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Opprinnelig lagt inn av candelaen, her.

Det høres kanskje greit ut,høyden og vekta,men tro meg,det dingler litt flesk på enkelte plasser,som ikke ser spesielt bra ut i bikini til sommeren:P
SÅ,det jeg rett og slett vil ha svar på,er hvordan jeg kan ta av ca 4 kg(fett!!).Å da snakker jeg på 2 mnd..jeg vil nemlig bare se grei ut til jeg skal til syden i sommer.er ikke interesert i noe langsiktig..så jeg vil ha en rask løsning.er jo ikke snakk om mange kiloene

Jeg vet ikke, men kanskje du må trene de "dingleområdene" stram??

Høres litt vanskelig ut å anbefale noen kur for deg, siden du er innenfor normalen liksom...

Det eneste rådet jeg kan gi deg er:
LÆR Å BLI GLAD I DEG SELV...

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 19:54   #14
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Tenkte også trening nå. Fortrinnsvis tyngre styrketrening. Det vil forme og stramme opp.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 19:54   #15
candelaen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 37
Innlegg: 30
candelaen er på en erverdig vei

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Jeg vet ikke, men kanskje du må trene de "dingleområdene" stram??

Høres litt vanskelig ut å anbefale noen kur for deg, siden du er innenfor normalen liksom...

Det eneste rådet jeg kan gi deg er:
LÆR Å BLI GLAD I DEG SELV...

Blæææ.synes det er så vanskelig å vite selv også..offoff:P hehe.jaja,jeg får fortsette slik jeg holder på nå en liten stund til,så får jeg se hva som skjer..det skal jo være mulig å miste vekt bare ved å kutte karbohydrater generelt.Ikke vet jeg Takk for raske svar,btw!

candelaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 21:02   #16
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Opprinnelig lagt inn av candelaen, her.

Det høres kanskje greit ut,høyden og vekta,men tro meg,det dingler litt flesk på enkelte plasser,som ikke ser spesielt bra ut i bikini til sommeren:P
SÅ,det jeg rett og slett vil ha svar på,er hvordan jeg kan ta av ca 4 kg(fett!!).Å da snakker jeg på 2 mnd..jeg vil nemlig bare se grei ut til jeg skal til syden i sommer.er ikke interesert i noe langsiktig..så jeg vil ha en rask løsning.er jo ikke snakk om mange kiloene

Det enkleste er ofte det beste. Løping. Det gir god forbrenning, styrker muskulaturen, bedrer kondisjon, og hvis du ikke spiser mer vil du gå ned. Løper du 3-5 kilometer 3 ganger i uka med god intensitet, tegner jeg med at du svir bort 4 kilo på et par måneder.

På med skoa og løp, løp, løp!!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 21:28   #17
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Opprinnelig lagt inn av Goggen, her.

Det enkleste er ofte det beste. Løping. Det gir god forbrenning, styrker muskulaturen, bedrer kondisjon, og hvis du ikke spiser mer vil du gå ned. Løper du 3-5 kilometer 3 ganger i uka med god intensitet, tegner jeg med at du svir bort 4 kilo på et par måneder.

På med skoa og løp, løp, løp!!

signerer!

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 21:43   #18
candelaen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 37
Innlegg: 30
candelaen er på en erverdig vei

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Opprinnelig lagt inn av Goggen, her.

Det enkleste er ofte det beste. Løping. Det gir god forbrenning, styrker muskulaturen, bedrer kondisjon, og hvis du ikke spiser mer vil du gå ned. Løper du 3-5 kilometer 3 ganger i uka med god intensitet, tegner jeg med at du svir bort 4 kilo på et par måneder.

På med skoa og løp, løp, løp!!


Ah,løping..hehe.verste jeg vet.men sefølgelig verdt det hvis det funker for megSpiser som sagt veeeeldig lite karbohydrater(bare litt grønnsaker)midt i uka,og skeier ut på lørdager..så jeg skal absolutt prøve problemet ligger vel mer i motivasjonen.

candelaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 01:00   #19
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Jeg er ikke for løping. Veldig stor belastning på ledd, muskler, sener. Det er ikke sunt å løpe mener jeg da.

Gå heller, det er bedre. Hvis man absolutt må løpe så bruk dyre sko med mye demping i hæl og såle og løp i skog og mark (dempende underlag). Eller det beste er å gå i skog og mark.


Ellers veldig enig med SSS. Trening er veldig oppskrytt. Styrketrening er konge da.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 09:31   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Styrketrening er konge da.

Og spinning!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 09:51   #21
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Opprinnelig lagt inn av candelaen, her.

Spiser som sagt veeeeldig lite karbohydrater(bare litt grønnsaker)midt i uka,og skeier ut på lørdager..

Hei, er relativt ny her selv og kan ta feil her, men det der låter ikke som noen oppskrift på suksess. Hva med å spise mer grønnsaker (20 gr karb er ganske MYE grønt!) og kutte ut den utskeielørdagen din? Dette er jo ingen slankekur som går ut på å nekte kroppen næring, så jeg regner med at utskeiebehovet ditt er kun psykisk. Kroppen din vet ikke hvilken dag det er, den blir kastet av balanse når den hele tiden blir konfrontert med ulik diett.

Om de 4 kiloene betyr mye for deg, vil jeg anbefale deg å spise jevnt lavkarbo hele uka. Blir det et for stort offer, må du stille spørsmål ved motivasjonen din. Du vil ned, men du nøler med å gjøre det som trengs?

Dessuten ser jeg at selve vekten din er normal, det er altså først og fremst underhudsfettet du vil bli kvitt? På lavkarbo opplever mange at de får mer muskulatur, og mister fett, uten nødvendigvis å gå ned i vekt. Det kan hende det vil skje med deg.

Bare ta ønsket ditt på alvor, så tror jeg dette løser seg. Lykke til!

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 15:03   #22
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Jeg er ikke for løping. Veldig stor belastning på ledd, muskler, sener. Det er ikke sunt å løpe mener jeg da.

Gå heller, det er bedre. Hvis man absolutt må løpe så bruk dyre sko med mye demping i hæl og såle og løp i skog og mark (dempende underlag). Eller det beste er å gå i skog og mark.


Ellers veldig enig med SSS. Trening er veldig oppskrytt. Styrketrening er konge da.

Candelia veier jo bare 56Kg. Blir ikke noe belastningskader ved løping da. Hun bør selv velge treningsform.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 17:55   #23
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Blanda inte ihop kost och träning!

kremt...det er jo det samme ang løpesko også,bruk penger på skoene så får du skikkelig vare.. ellers så bør man "lære seg å løpe riktig med rett holdning også,det gjelder foresten det meste...uansett løping er efektivt!!!

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Svensk debatt ssskaldeman Nyheter / media 6 17-08-09 18:39
Mina hälsovärden augusti 2006 ssskaldeman Spis deg ned i vekt med Skaldeman 9 13-08-06 10:55
Standardsvar om våg och vikt ssskaldeman Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 17-03-06 00:54
Hjelp. Mer fett og mindre protein.. Samt tall gymnastikk. andersdupp Spørsmål og svar 15 19-01-06 09:29
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no