Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Det är tilläggen som bromsar viktminskningen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-07, 11:10   #1
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Det är tilläggen som bromsar viktminskningen

Tre av fyra damer går ner på mitt recept. Alla män går ner. Det är min statistik i sammanfattning.

Det senaste året har jag fingranskat ett antal av problemdamerna. Jag har begärt in matlistor och jag har jämfört vad som skiljer dem som lyckas bra från dem som står stilla i vikt.

Det finns stora likheter mellan de bägge grupperna, men det finns också en systematisk skillnad. De som har svårt för att gå ner i vikt äter ofta fler födoämnen! De äter inte nödvändigtvis fler kalorier, även om många gör det, men de äter fler saker.

TIlläggen består ofta av ost, nötter, oliver, soltorkade tomater i olja, fet yoghurt och såser av skilda slag. Det är inget större fel på dessa tillägg, ett sådant klarar de flesta. Men de som inte går ner i vikt har en tendens att äta samtliga tillägg på en gång! Kanske lägger de också till mörk choklad eller färska bär på kvällen. Det ger en energirik kost där andelen animalisk mat är alldeles för låg.

Var för sig utgör dessa tillägg inget större problem. Tillsammans ger de en kost som inte alls liknar den som våra förfäder åt.

De som går ner bäst i vikt äter fet animalisk mat och dricker vatten. Några gröna blad får tallriken att se trevligare ut. De äter så, gör inga avsteg, och de går ner lika bra som jag gjorde. Det är inte särskilt konstigt, de äter ju som jag gjorde. Jag har ett par tjejer som gått ner mer än 40 kg på drygt ett år, och ett par killar som närmar sig minus 70 kg. Jag är inte längre nordisk mästare i bestående viktminskning. Det känns härligt!

Jag har försökt att få mina problemfall att övergå till en ren animalisk kost i åtminstone några månader. I svåra fall kan det krävas tre, fyra månader av strikt kost för att övertyga kroppen om att det finns gott om mat. Det är vad jag kallar för att skaffa sig en trygg kropp.

Utfallet har inte varit särskilt bra. Problemfall vill ofta äta kakan och ändå ha den kvar. Det är rimligt och mänskligt. Men här går ofta gränslinjen mellan dem som lyckas utmärkt och dem som lyckas mindre bra.

Sten Sture

PS
För fem minuter sen blev jag klar med bruttomanuset till min kvinnobok. Texten som jag just klistrat in är den sista texten jag skriver. Nu ska manuskriptet halveras, och det tar väl ett par veckor. Boken som jag just skrivit är väldigt populär och vänder sig till dem som ingenting vet. För de flesta på den här listan är det rena självklarheter. Men jag ska ändå stoppa in några smakprov då och då, mest för att visa att jag lever. När manuset är slutredigerat återkommer jag mer aktivt.

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 15:37   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Det är tilläggen som bromsar viktminskningen

Dine kunders erfaringer stemmer stort sett godt med mine egne. Spesielt meieriprodukter (fløte, fete oster) og nøtter (for min del spesielt mandler) - og de deilige bærene med en kremklatt om kvelden ! Godt - ja, innenfor de forskjellige filosofiers karbegrense - ja, men dessverre skikkelige partystoppere for enkelte ! Godt at du har fått med dette i boka di. Gleder meg til å lese den !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no