Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei! Ny her inne!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-08, 22:58   #1
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Hei! Ny her inne!

Heisann!

Tenkte jeg skulle lage en tråd her, som en presentasjon av meg selv og også som motivasjon til andre som vurderer ketolysekuren.

Jeg er en 29 år gammel mann som bestandig har slitt med kiloene. Har slanket meg kraftig før på lavkaloridiett, men da endt opp med at all hard trening før dette har gått i vasken da det meste som har forsvunnet har vært muskler.
Så fikk jeg uken etter påske 2008 tips om ketolysekuren. Fikk råd om da å holde meg under 15g karbo om dag, så ville jeg komme i ketose.
Når jeg da kom hjem fra firmareisen hvor jeg fikk tipset var vekta oppe i ny personlig rekord - bikket 110kg og alle klærne var så trange at de så ut som de var lakket på meg. Gikk da rett over på ketolysekuren.

Har nå gått på kuren i 10 uker.
Hadde en "planlagt" sprekk på 4d for et par uker sider da jeg var i utlandet en tur - litt for å se hva som skjedde med vekta.

Vel, så over til det interessante - resultatet: minus 19 kilo!!! Altså 1,9kg i uken. Jeg har vært superstreng, spist mye salat med olivenolje og uante mengder egg&bacon. Tunfisk med sitronpepper og litt ekte majones har det også gått med endel av.

Satser på å se 80-tallet før sommerferien, har altså ca 3 uker på meg til å gå ned såvidt over ett kilo. Det burde gå.

Hva så med sprekken?
Det første jeg merket var karbokick. Føltes som jeg var ruset! Var et sinnsykt rush i hodet, kroppen var skikkelig "wired" og jeg fikk en avsindig hodepine! Fikk dette begge de to første dagene. Så roet det seg ned. Fikk dog luft i magen og følte meg i dårligere form enn på ketose.
Kom hjem og hoppet på vekta, kjempespent. Hadde da gått NED 500g iløpet av uka jeg var borte (4d sprekk, siste 3 dagene tilbake på ketolysekuren).


Det beste av alt med denne kuren er at jeg har en mye bedre allmentilstand. Er ikke konstant trøtt lengre, jeg er i bedre humør, ikke lengre plaget med urolig og oppblåst mage.

Så det tipset jeg fikk var jammen gull verdt! Er nå motivert til å fortsette en god stund til i ketose, og så begynner eksperimentet med å gradvis gå over til et lavkarboliv. Men med dette flotte forumet til hjelp så går det forhåpentligvis like greit som det har gått hittil!

screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 23:05   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hei! Ny her inne!

Heisann

Gratulerer med et flott resultat, både vektmessig og med almenntilstand rein mat gjør godt for helsa

Lykke til videre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 23:08   #3
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Hei og velkommen hit Så flott du deler dine erfaringer, og for et fantastisk resultat du har oppnådd så langt! 1 kg på 3 uker er vel bare pice of cake for deg nå

Det var interessant å høre hva en "sprekk" kan føre til, har fundert litt på det. Ikke at jeg planlegger noe sprekk eller har holdt på å sprekke, langtifra, er bare i min første uke enda, så må nok vente en stund med det Men det var jo kjekt å høre at det ikke slo totalt ut på vekta ihvertfall, men skremmende med alt det andre da...

Håper du finner deg til rette her inne, veldig greit å ha et slikt sted når man trenger litt støtte og motivasjon!

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 20:35   #4
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 42
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her inne!

Wow... Imponert...

Jeg er superstressa for tiden. Om 14 dager skal jeg på ferie, og skal være borte i 3 uker tilsammen.
Først går turen til Cuba, og der er alt laget av ris og bønner sammen med enten kylling, fisk eller svin.. Litt vanskelig å holde seg i ketose når man ikke får tak i de ingrediensene man trenger...

Etter 14 dager på Cuba skal vi til mexico en ukes tid, men da er jeg ikke så bekymret. Der skal jeg alltids klare å komme meg igjennom lavkrabo i alle fall...

Noen med lignende erfaringer?

Gleder og gruer meg til ferie...

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:17   #5
ailicec
Medlem
 
ailicec sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 72
ailicec er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her inne!

Hei på deg, så gøy å lese.....Jeg er helt ny her og skal begynne på ketosekuren om to dager. Må si jeg gleder meg når jeg ser hvor fort dere går ned. Jeg har et mål om -15 kg så jeg håper indelig jeg klarer det

ailicec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:30   #6
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Hei! Ny her inne!

Wow kjempeflott resultat! Jeg har snart gått på Ketolysekuren en uke og har også merket meg det med luft i magen. Den finnes ikke der mere! Tenker at dette må jo være den beste kuren som finnes! Det er den nok også når alle har så positive erfaringer her inne. Må bare begynne å se resultater snart!

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 00:22   #7
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Hei! Ny her inne!

Ah! Her sitter jeg med tidenes karbo-hodepine og ler av forskingen din. For jeg har funnet ut akkurat det samme. Rush og hodepine, også promping da! Evindelig med promping! Jeg er en sexy dame i dag! *prutt*

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 00:26   #8
Rattata
Seniormedlem
 
Rattata sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 1.929
Rattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt avRattata har veldig mye å være stolt av

Sv: Hei! Ny her inne!

Velkommen hit - og så artig lesning. Det stemmer på en prikk det du beskriver

Gratulerer med flott resultat hittil og lykke til videre!

__________________
Min journal: Rattata langs veien

Bloggen min
______________________________
Rattata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 12:05   #9
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Jeg har fått et luksusproblem. De klærne som tidligere var alt for trange (f.eks dressjakker som jeg ikke hadde sjans å kneppe igjen) er nå blitt for vide!
Verst med jeansen - har snurpet dem sammen i livet med belter men det ser ikke bra ut...håper det snart er salg!

Har dessverre en stagnasjon i vektnedgangen nå, siste uken har vekta ikke rørt seg, ligger stabilt på såvidt over 91kg.
Begynner å haste med det siste halvannet kiloet før midten av uke 27!

HJELP! Hva kan jeg gjøre for å speede vektreduksjonen opp igjen?

screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 12:30   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hei! Ny her inne!

Grattis med for store klær

Ha tålmodighet og fortsett som du pleier.

Cm. kan bli borte selv om vekta står litt stille inniblandt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 12:39   #11
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Cm?

Takker forresten for alle positive kommentarer!
Er svært motivert for å stå på videre selv om jeg ikke merker den store vektreduksjonen fremover, det må jo nødvendigvis gå tregere jo mindre jeg har igjen å ta av...

Men hva er CM?

Update: Er hjemme for lunsj nå, hoppet på vekta bare for moro skyld...91,1kg så er rimelig nært å se ni-null nå! Så da skjer det noe likevel kanskje...


Mener å huske at Torkil Andersen kommenterte en som hadde gått ned 25kg på 100d. Jeg har nå gått ned drøye 19kg på 70d, så om jeg klarer 7kg til på de siste 30d så slår jeg ham Får kjøre mer på tredemølla fremover!

screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 12:41   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hei! Ny her inne!

Cm: Bruk målebånd og mål deg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 12:45   #13
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Cm: Bruk målebånd og mål deg



Hehe, trodde det var et "faguttrykk" jeg!

screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 12:46   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hei! Ny her inne!

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.



Hehe, trodde det var et "faguttrykk" jeg!

Nix..

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 13:26   #15
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Dumt jeg ikke har tenkt på å måle meg før...hadde vært moro å sett hvor mange centimeter som er forsvunnet her & der på kroppen min - for det er ikke få!

Får ta målebåndet fatt i kveld og se hvordan ståa er nå - og sjekke før ferien om det har blitt noen bedring.

Ser at min BMI har gått fra 31,5 ned til 26. Men jeg må faktisk ned på 87kg - altså 4kg til ned før jeg har BMI på 24,9 og er "normalvektig"...

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 15:28   #16
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hei! Ny her inne!

Hei Screwball, velkommen og GRATULERER Vanvittg bra det du har oppnådd. Ikke rart kroppen din stopper opp for å tenke seg om litt Det skjer de aller aller fleste. Jeg sto stille LENGE da jeg nesten var i mål, og plutselig løsnet det.
Og du, en halv kilo? Den ser hverken du eller andre at er der, kun psyken din... Ta livet med ro, fortsett i samme tralten, så sksl du se det kommer etterhvert, men det er ikke brått sikkert det skjer denne uken eller neste, og det er heeeelt vanlig!

Dette har du taket på! Lykke, lykke til videre!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 19:10   #17
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hei! Ny her inne!

Gratulere så masse med megabra resultat Er uten tvil en stor inspirasjon for alle oss andre her inne

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 12:51   #18
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Takk for det!

Ja, MorStine, du har nok rett i at kroppen kanskje trenger en liten tenkepause... Var egentlig ikke så opptatt av vekta når jeg begynte på ketolyse, det var mest for å bedre formen jeg startet, men når resultatene begynte å vises på vekta også så ble jeg litt opphengt i å se fremgangen der. Som du sier så er det mest psykisk for egen del - å se 80-tallet for første gang på 10 år vil være en enorm mental boost.

Moro å kunne være en inspirasjon for andre - akkurat som mange her inne har vært for meg før jeg registrerte meg!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 13:34   #19
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hei! Ny her inne!

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.

Takk for det!

Ja, MorStine, du har nok rett i at kroppen kanskje trenger en liten tenkepause... Var egentlig ikke så opptatt av vekta når jeg begynte på ketolyse, det var mest for å bedre formen jeg startet, men når resultatene begynte å vises på vekta også så ble jeg litt opphengt i å se fremgangen der. Som du sier så er det mest psykisk for egen del - å se 80-tallet for første gang på 10 år vil være en enorm mental boost.

Moro å kunne være en inspirasjon for andre - akkurat som mange her inne har vært for meg før jeg registrerte meg!

Oh YES, been there... Gjett a. Er fortsatt opphengt i at vekta mi MÅ være 71 og ettellerannet, bikker den 72 er det krise oppi hodet mitt, som om det har noe å si om jeg veier 71,9 eller 72,2 liksom Men jeg er opphengt ja... Så tro meg, jeg vet hva du snakker om der. Jeg har veid under 73 siden november (avbrutt av noen uker etter jul med litt mer), enda så er jeg opphengt... Håper det går over...

Og du er helt klart til inspirasjon

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 07:38   #20
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Kunne ikke dy meg i dag heler - måtte på vekta for å se om det hadde løsna igjen... Og det har det visst, 90,3kg lyste mot meg - bare såvidt over 300g før det glade 80-tallet kommer til syne! Yes yes yes!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 09:29   #21
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hei! Ny her inne!

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.

Kunne ikke dy meg i dag heler - måtte på vekta for å se om det hadde løsna igjen... Og det har det visst, 90,3kg lyste mot meg - bare såvidt over 300g før det glade 80-tallet kommer til syne! Yes yes yes!

:klemmepå: Så bra at det har løsnet litt igjen, tomodighet er en dyd, i know

:jager vekk de siste 350 gr til screwball:

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 11:17   #22
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Takk for det - trenger å få jaget dem bort ja!


Det blir - bortsett fra en uke - hjemmeferie i år, så da satser jeg på mange turer på S.A.T.S og en og annen fjelltur også. Lettere å holde ketolysekuren når man er hjemme, men nå skal vi på tur med campingvogna da så der lager jeg jo min egen mat.

Tenkte jeg skulle prøve meg på Tromsdalstinden for første gang i år!


I dag baker fruen Fedons Franske Sjokoladekake i muffinsform med splenda til meg, så kan jeg ta en til kaffen nå og da. Skal prøve å fryse dem, så kan jeg ta med på ferie.

Hun er gravid så kan ikke følge mitt opplegg, men støtter meg og er flink å lage middager som passer min diett - det er veldig bra. Hun spiser lite karbo til middag (fordi hun har innsett at hun egentlig ikke trenger ris, potet og pasta til middagen når vi har blomkålstuing, fløtegratinert brokkoli etc til) men spiser brød til frokost og lunsj - da spiser vi uansett ikke sammen siden jeg allerede er dratt på trening/jobb når hun står opp.

Én ting jeg føler for å nevne hvis man skal være til inspirasjon for andre:
Det som jeg synes har vært viktig for meg har vært at jeg har hatt muligheten til å kose meg litt selv om jeg er i ketose. Jeg har f.eks planlagt dagsinntaket av karber slik at jeg har kunnet unne meg 1-2 halvlitere med LITE-øl på kvelden. Jeg har tatt én liten bit mørk 70% kakao-sjokolade til kaffen en og annen gang, og har faktisk drukket godt over 1/2 flaske whisky (som jeg elsker!) iløpet av disse 10 ukene. Ett lite glass nå og da selvfølgelig. Har også tatt ett og annet glass rødvin - har bare passet på at det jeg spiser ellers den dagen ikke gjør at jeg passerer 15g (som jeg har hatt som rettesnor) karbohydrater.

Lurer på hvor mye fett som er reelt å bli kvitt på ketolyse - kan jeg ved hjelp av dette få vekk "alt" overflødig fett eller vil jeg på et eller annet tidspunkt ende opp med å da ta knekken på muskelmassen?

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 11:40   #23
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Hei! Ny her inne!

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.


Lurer på hvor mye fett som er reelt å bli kvitt på ketolyse - kan jeg ved hjelp av dette få vekk "alt" overflødig fett eller vil jeg på et eller annet tidspunkt ende opp med å da ta knekken på muskelmassen?

Ketolyse anbefales så vidt jeg har forstått for de som har mer enn 10 kg å gå ned. Da er det jo nærliggende å tro at man ikke ikke får bukt med alt ved ketolysekur..? Men det er mulig man i tillegg til å telle karber også må passe litt på totalinntaket av mat for å gå ned de siste kiloene? For å unngå å miste muskelmasse kan du jo trene styrke, det er jo sunt uansett Hadde vært fint å høre hva Torkil ville svart på spørsmålet ditt...

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 12:08   #24
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Vel, jeg tror nok at en rimelig fettfri screwball-kropp vil ligge på rundt 82-83kg - altså 27-28kg ned i vekt. Har satt 25kg som mål i denne omgang - 85kg matchvekt. 5kg til ned er mange smørpakker, så tror ikke jeg har så alt for mye fett igjen når det målet er nådd.
Jeg har i flere år trent vekter flere ganger i uken, så er forholdsvis muskuløs, har brukt å fleipe med at jeg har en veltrent kropp - jeg bare skjuler det godt!

Ja, håper Torkil kikker innom her, han har sikkert noe a la en fasit på dette.

Hvorfor skal man da ikke gå på ketolyse om man har f.eks 9kg å gå ned?

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 12:24   #25
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Hei! Ny her inne!

På slutten må man passe litt på kaloriene også, er derfor de siste kiloene gjerne er leie å bli kvitt.

Men din historie er jo fantastisk og en meget god inspirasjon! Du er kjempeflink - dama di må jo være kjempestolt av deg også

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no