Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Næringsinnhold, lavkarbo og trening ...?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-12, 22:02   #1
LittForTung
Seniormedlem
 
LittForTung sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.128
LittForTung har en fantastisk aura rundt segLittForTung har en fantastisk aura rundt seg

Næringsinnhold, lavkarbo og trening ...?

Hvordan i alle dager skal man spise balansert når man ønsker å trene aktivt??? Jeg gjør tydeligvis noe ikke rett, som fungerte ved nedgang - men som ikke fungerer skikkelig nå. Jeg spiser sjelden ostekaker eller andre goodiser (baker kanskje kake to ganger i året..) - men er gavmild med nøtter og meieriprodukter til meg selv..

Forslag, tanker, erfaringer, meninger???

__________________
Hilsen LittForTung
Min journal: På vei mot mitt endelige jeg!



Sist redigert av LittForTung : 12-10-12 kl 08:27.
LittForTung er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 22:51   #2
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Næringsinnhold, lavkarbo og trening ...?

Først: GRATULERER MED SUPER VEKTNEDGANG!!!

Til det du spør om: følger du skaldemannkuren enda? Jeg tror i såtilfelle at du ligger litt høyt i karbo i forhold til det han sier (hvis jeg har forstått det rett)

Men spis godt med proteiner, fett og pøs på med grønnsaker. Og så er det viktig å drikke masse vann! Men sånn ellers så kan noen stå stille/gå litt opp i vekt når man begynner å trene. Muskler er tyngre enn fett vet du Og noen reagerer også på melkeprodukter, nøtter og lignende i kosten. Det er såkalte partystoppere. Så du kan jo eventuelt vurdere om du vil endre på det, å se om det gir resultater. Men det er lurt å kutte ut en og en ting så du vet hva "synderen" er

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 23:50   #3
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Næringsinnhold, lavkarbo og trening ...?

Jeg spiser lavkarbo men har balansert det med treningsernæring for å beholde fettprosent lav, ha godt med energioverskudd og et stabilt blodsukker. Trener 5-6 ganger i uken som deg hard kardio, noe som var umulig for meg på ren ketogen diett.
Dette fungerer utrolig godt for meg og består i å supplere med Målrettet treningsernæring. Veldig mange andre som driver fitness, sykling og styrkeidretter lever jo på lavkarbo diett til vanlig, men bruker treningsernæringen til de med stor suksess. Jeg skal ikke si at dette er eneste dugnare, det finnes mye annet på markedet som kan gi deg tilskudd om målet er mer overskudd til intensiv kardio/styrke men lavkarbo livsstil til daglig. Men dette funker veldig bra for meg med flere. Og hvordan kan jeg vise dette? Vel sjekk ut min journal med bilder så ser du resultatet av lavkarbo/ketogent kosthold over tid, men med målrettet treningsernæring i tilpasset kombinasjon. Nå som jeg har skrevet dette så vil vel en haug av folk advare deg mot dette, men jeg sier bare at dette har fungert umåtelig bra her i gården og har svart på mine utfordringer ift det å trene seg fit med energioverskudd på lavkarbo. Du som har reagert så positivt på lavkarbo og tydelig er en jernvilje i en menneskekropp ville jeg ikke vært redd for å gi det et forsøk. Og ja, jeg har et ufattelig stabilt blodsukker i tillegg. Dette er nå noe jeg kun vil anbefale til deg som er ferdig slanket, og trener så mye og tydelig er særdeles motivert og målrettet.

Hvis du er intr så har jeg skrevet ca 7 sider om hva, hvordan og hvorfor jeg jør som jeg gjør. Kan sende til deg om du er intr.


Sist redigert av ToreH : 12-10-12 kl 00:01.
  Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 08:28   #4
LittForTung
Seniormedlem
 
LittForTung sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.128
LittForTung har en fantastisk aura rundt segLittForTung har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Næringsinnhold, lavkarbo og trening ...?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hvis du er intr så har jeg skrevet ca 7 sider om hva, hvordan og hvorfor jeg jør som jeg gjør. Kan sende til deg om du er intr.

Takk, Hypah! Jeg er interessert. Jeg har merket at jeg ikke kan kjøre på med ubegrensede mengder lavkarbomat for å bøte på et høyere energinivå. Kroppen får ikke den næringen den trenger...

__________________
Hilsen LittForTung
Min journal: På vei mot mitt endelige jeg!


LittForTung er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 10:05   #5
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Næringsinnhold, lavkarbo og trening ...?

Synes du skal høre på Hypah.

Men ville også foreslå at du legger inn litt styrketrening i tillegg til kardioen dersom målet er å bli mer 'fit'

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 10:32   #6
LittForTung
Seniormedlem
 
LittForTung sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.128
LittForTung har en fantastisk aura rundt segLittForTung har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Næringsinnhold, lavkarbo og trening ...?

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Synes du skal høre på Hypah.

Men ville også foreslå at du legger inn litt styrketrening i tillegg til kardioen dersom målet er å bli mer 'fit'

Det er nok sikkert lurt. Jeg er litt forsiktig med styrke - bruker en time i uken på styrkeøkt - bør sikkert bli mer etterhvert Men trenger å ta noen grep ift kosthold - det holder ikke å spise sånn som nå, kjenner jeg...

Jeg tror jeg skal høre på Hypah. Justere ned fett - opp med protein og karbo.... Gleder meg til å lese 7 sider

__________________
Hilsen LittForTung
Min journal: På vei mot mitt endelige jeg!


LittForTung er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 15:16   #7
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Næringsinnhold, lavkarbo og trening ...?

Jeg skal få sendt deg mine tanker som er PERSONLIG mening og en grei beskrivelse av hva jeg har gjort og hva jeg gjør. kanskje mest hva jeg gjør nå for å ha mer "energi og driv" under og rett etter trening.
Men det å trene styrke er meget bra for å bli fit og trenger ikke kreve så enorme mengder energi så lenge du ikke skal bli svær. I begynnelsen avsluttet jeg alltid de rolige kardioøktene mine med styrketrening i ca 45 minutter. Mest av alt var dette enkle øvelser i slynger med fokus på armer, mage, rygg. Altså veldig anderledes enn gamlebyens trening som er beregnet for en litt annen type styrke og vil være mer effektiv mht det å forme kroppen.

Jeg vil tro at 2 økter med styrke pr uke som ren styrketrening i tillegg til din kardio kan være mer enn nok. Evt ta enkle styrkeøvelser 3-4 ganger i uken etter kardio. Å trene hard styrke med vekter etter kardio anbefaler jeg ikke, da er det bedre å gjøre omvendt, evt kjøre et kardio-styrke splitt program.

  Svar med sitat
Gammel 12-10-12, 18:07   #8
LittForTung
Seniormedlem
 
LittForTung sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.128
LittForTung har en fantastisk aura rundt segLittForTung har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Næringsinnhold, lavkarbo og trening ...?

[quote=hypah;1391771]Jeg skal få sendt deg mine tanker som er PERSONLIG mening og en grei beskrivelse av hva jeg har gjort og hva jeg gjør. kanskje mest hva jeg gjør nå for å ha mer "energi og driv" under og rett etter trening.
Men det å trene styrke er meget bra for å bli fit og trenger ikke kreve så enorme mengder energi så lenge du ikke skal bli svær. Iquote]
Takk - det er personlige erfaringer jeg i grunn er ute etter. Jeg ønsker ikke å bli STOR - men liten, sprek og litt definert

Det jeg kjenner jeg også er nysgjerrig på - er hvor store mengder av fett, karbs og proteiner det er fornuftig å putte i seg?

Og ja - jeg ser poenget med å putte inn litt styrke - jeg har begynt så smått, men blir skremt når jeg ser hvor sliten kroppen min blir av kombinasjonen jeg holder på med for tiden... Håper dette vil rette seg når/om jeg klarer å få til en bedre "input"-balanse...

__________________
Hilsen LittForTung
Min journal: På vei mot mitt endelige jeg!


LittForTung er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening og lavkarbo lws100 Trening 16 29-04-12 23:18
Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening? wollafruen Trening 6 23-03-11 08:35
Trening på lavkarbo? andee Spørsmål og svar 4 28-09-09 08:33
Trening på lavkarbo nellie Trening 6 30-01-08 08:39
Trening og lavkarbo... Tidligere bruker Trening 35 25-03-07 20:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no