Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Jeg trenger en forklaring om Ryvita knekkebrød

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-14, 17:04   #1
lovechild
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Bergen
Innlegg: 21
lovechild er på en erverdig vei

Jeg trenger en forklaring om Ryvita knekkebrød

Er det ingen av dere som unner dere noen Ryvita Dark Rye-knekkebrød? Den røde pakken? 6,7 gram per knekkebrød går vel greit en gang i blant?

lovechild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 17:14   #2
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Jeg trenger en forklaring om Ryvita knekkebrød

Er vel bare du som bestemmer hva du putter i munnen? Selv hæler jeg ikke smaken av de fleste knekkebrød, så det spiser jeg utrolig sjelden.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 17:22   #3
lovechild
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Bergen
Innlegg: 21
lovechild er på en erverdig vei

Sv: Jeg trenger en forklaring om Ryvita knekkebrød

Ja, men jeg lurer på om dette er alt for mange karber for de fleste av dere?

lovechild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 17:41   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger en forklaring om Ryvita knekkebrød

Spiser ikke korn på lchf jeg. Ryvita er vel en sånn Fedonting.

Men et ryvita nå og da kan jeg aldri tro skader. Men ville aldri spist det hver dag nei, karbene er fra feil kilde( stivelse).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 18:11   #5
lovechild
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Bergen
Innlegg: 21
lovechild er på en erverdig vei

Sv: Jeg trenger en forklaring om Ryvita knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Spiser ikke korn på lchf jeg. Ryvita er vel en sånn Fedonting.

Men et ryvita nå og da kan jeg aldri tro skader. Men ville aldri spist det hver dag nei, karbene er fra feil kilde( stivelse).


Kan det da være en typisk partystopper?

lovechild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 18:34   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger en forklaring om Ryvita knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av lovechild, her.

Kan det da være en typisk partystopper?

For meg er det det i allefall.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 18:56   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger en forklaring om Ryvita knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av lovechild, her.

Kan det da være en typisk partystopper?

For meg er den en skikkelig "magestopper"

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 19:04   #8
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg trenger en forklaring om Ryvita knekkebrød

Kommer helt an på hvor du setter karbogrensen din. Jeg har nok høy nok grense for å kunne spise Ryvita, men drar bare generelt ikke noe særlig nytte av knekkebrød for å holde meg mett og energisk. Men funker det for deg så kjør på!

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 19:04   #9
lovechild
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Bergen
Innlegg: 21
lovechild er på en erverdig vei

Sv: Jeg trenger en forklaring om Ryvita knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

For meg er det det i allefall.

Men at karbene er fra feil kilde, hvilke karber er fra rett kilde? Noe annet enn grønnsaker?

lovechild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 19:11   #10
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg trenger en forklaring om Ryvita knekkebrød

Hvis jeg skal "unne meg" knekkebrød lager jeg de selv. Smaker mye bedre, er uten korn og gluten og jeg vet hva som er i de. Anbefales 😊

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 21:36   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger en forklaring om Ryvita knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av lovechild, her.

Men at karbene er fra feil kilde, hvilke karber er fra rett kilde? Noe annet enn grønnsaker?

Har du lest noen lavkarbobøker, eller nybegynnertråden?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 17:30   #12
Bonjævel
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 60
Bonjævel er ny på veien

Sv: Jeg trenger en forklaring om Ryvita knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av lovechild, her.

Er det ingen av dere som unner dere noen Ryvita Dark Rye-knekkebrød? Den røde pakken? 6,7 gram per knekkebrød går vel greit en gang i blant?

Jeg spiser Ryvita ofte og jeg holder vekta mi utmerket m d. Hjemmelagede brød og knekkebrød gir meg vondt i magen så d er bare å holde seg unna, for min del.

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 19:30   #13
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger en forklaring om Ryvita knekkebrød

jeg for min del synes ikke Ryvita er noe å unne meg, smaker sponplater i min munn Lager heller egne knekkebrød som er gode og uten korn/gluten!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 22:14   #14
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger en forklaring om Ryvita knekkebrød

I gamle dager, før jeg fikk diabetes, var jeg veldig glad i Ryvita. Men, da spiste jeg vanligvis fire slike med masse smør og ost og kanskje litt paprika til et måltid. Det vil si at et måltid ble fort til rundt tretti karbohydrater.
Et knekkebrød ville aldri vært nok for meg.
Nå kan jeg ikke spise dem lenger både pga av karbohydratene, men også på grunn av gluten, så derfor er det veldig mye greiere og spise mine egne hjemmelagede knasende sprø knekkebrød

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 16:35   #15
Mariline
Medlem
 
Mariline sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Hvor: Telemark
Alder: 44
Innlegg: 115
Mariline er på en erverdig vei

Sv: Jeg trenger en forklaring om Ryvita knekkebrød

Stivelse i ryvita knekkebrødet. Men er det ikke i fint mel det er stivelse da? Jeg lærer iallfall noe nytt hele tiden.

__________________
VELKOMMEN TIL MIN LAVKARBOMAT BLOGG
http://lavkarbomat.blogg.no
Der jeg samler de beste oppskrifter jeg finner
Mariline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med lav GI forsøk på å bli frisk Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 17:19   #16
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger en forklaring om Ryvita knekkebrød

Opprinnelig lagt inn av Mariline, her.

Stivelse i ryvita knekkebrødet. Men er det ikke i fint mel det er stivelse da? Jeg lærer iallfall noe nytt hele tiden.

Det er stivelse i alt mel, det er ikke store forskjellen (om noen) i grovt og fint mel.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger mye sympati og en liten forklaring! Jeiform Generell diskusjon 13 16-05-13 20:10
Nybegynner, trenger litt hjelp og forklaring Mimie Spørsmål og svar 24 22-02-13 07:43
Ryvita knekkebrød pernille Lavkarbo generelt 7 04-04-11 13:31
Debutant, trenger en forklaring ... Kumila Spørsmål og svar 2 20-02-11 22:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no