Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor lang tid - kuttet ut partystoppere

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-15, 13:45   #1
Minn12
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2015
Innlegg: 10
Minn12 er på en erverdig vei

Hvor lang tid - kuttet ut partystoppere

Hei

Det er 9 uker siden jeg begynte på lavkarbo, og har ikke gått ned i det hele tatt. Kanskje noen gram. Så jeg er sikker på at det er en eller flere såkalte festbremser. Har vært uten brøderstatninger, nøtter og frø i 1,5 uker. Er også på ekstrem lavakarbo, men et inntak av ca 6-8 karb per dag, og har vært det nå i 1,5 uker, med en dag hvor det ble en del mer karbs.
Hvor lang tid skal det ta etter at man har kuttet ut noe, før vekttapet vises?
Veier meg aldri.

Minn12 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg, Egenkomponert, maks 100 g karbo Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 13:47   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid - kuttet ut partystoppere

Har du mye overvekt da? Og hvorfor spiser du ekstrem lavkarbo?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 15:02   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid - kuttet ut partystoppere

For lite grønt (for få karber) kan også være en partystopper. Samme gjelder for få kalorier.

Hvor mange kilo skal du ned? Hvor mye og hva spiser du?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 15:21   #4
Minn12
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2015
Innlegg: 10
Minn12 er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid - kuttet ut partystoppere

Jeg begynte på lavkarbo fordi jeg ønsker å få bedre helse. Har lavt stoffskifte og en veldig lav forbrenning. Er ikke overvektig, men har lyst til å gå ned 3-4 kilo. Og dette for jeg hverken til på lavkarbo eller det vanlige kostholdet jeg hadde før.
Prøvde å spise mer enn de ca 1300 kaloriene, som er min daglige forbrenning. Var vel oppi ca 2000 i en uke, og da gikk vekten litt opp. Men det var også da jeg hadde mest energi. Så jeg er veldig redd for å spise mer enn 1300 siden det tar så lang tid for meg å miste kiloene. Prøver å få i meg nok fett, men det er vanskelig pga av dette med den lave forbrenningen.
Har allerede en økt energi, og for meg er jo det fantastisk Men det var altså disse få kiloene da.
Er på ekstrem diett fordi jeg ønsker å gå ned i vekt. Trodde det skulle hjelpe.

Minn12 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg, Egenkomponert, maks 100 g karbo Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 15:25   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid - kuttet ut partystoppere

Da ville jeg spist for energiens del og ikke tenkt på de kiloene. Med økt aktivitet (som følge av mer energi) så kan kroppsammensetningen ordne seg etter hvert.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 17:15   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid - kuttet ut partystoppere

Strikt lavkarbo er nok mest effektivt på mennesker som har endel å gå ned. Og denne ekstreme varianten er ihvertfall lite vits i å gå i gang med, hvis du er normalvektig og har svært få kilo å gå ned.

Ketogen kost er for det meste vektregulerende. Du kan sikkert også gå ned med det, men det er ikke sikkert, når det kun er snakk om noen få kilo og ingen overvekt.

1300 er vel ikke din daglige forbrenning, men det du teorietisk skal forbrenne om du kun ligger stille, hele dagen. Eller har du målt det med en litt mer nøyaktig vitenskap?

Jeg hadde spist litt mer mat, økt til sånn rundt 20 gram karbohydrater og heller sørget for en høyere forbrenning ved aktivitet.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 18:44   #7
Minn12
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2015
Innlegg: 10
Minn12 er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid - kuttet ut partystoppere

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Strikt lavkarbo er nok mest effektivt på mennesker som har endel å gå ned. Og denne ekstreme varianten er ihvertfall lite vits i å gå i gang med, hvis du er normalvektig og har svært få kilo å gå ned.

Ketogen kost er for det meste vektregulerende. Du kan sikkert også gå ned med det, men det er ikke sikkert, når det kun er snakk om noen få kilo og ingen overvekt.

1300 er vel ikke din daglige forbrenning, men det du teorietisk skal forbrenne om du kun ligger stille, hele dagen. Eller har du målt det med en litt mer nøyaktig vitenskap?

Jeg hadde spist litt mer mat, økt til sånn rundt 20 gram karbohydrater og heller sørget for en høyere forbrenning ved aktivitet.

Når det gjelder fysisk aktivitet, så er jo dette et problem for mange med lavt stoffskifte. Så det er lite trening jeg får utført, før jeg havner i "kjelleren", og da tar det uker før jeg er tilbake der jeg var før. Så nå trener jeg lite, men bra 1-2 ganger i uka med en styrkeøvelse hver gang.
Jeg skriver 1300 kalorier per dag. Jeg har telt mitt daglige kaloriinntak over flere år, og jeg vet at går jeg litt over denne mengden, så øker vekten.

Jeg skal prøve å kutte alle typer søtningsmidler, siden disse også er blant partystopperne.

Minn12 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg, Egenkomponert, maks 100 g karbo Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 19:01   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid - kuttet ut partystoppere

Opprinnelig lagt inn av Minn12, her.

Når det gjelder fysisk aktivitet, så er jo dette et problem for mange med lavt stoffskifte. Så det er lite trening jeg får utført, før jeg havner i "kjelleren", og da tar det uker før jeg er tilbake der jeg var før. Så nå trener jeg lite, men bra 1-2 ganger i uka med en styrkeøvelse hver gang.
Jeg skriver 1300 kalorier per dag. Jeg har telt mitt daglige kaloriinntak over flere år, og jeg vet at går jeg litt over denne mengden, så øker vekten.

Jeg skal prøve å kutte alle typer søtningsmidler, siden disse også er blant partystopperne.

Jeg tipper du er såpass slank at kroppen din ikke synes den skal mer ned i vekt og derfor ikke slipper noen kg. Hvor høy og tung er du da? (hvis du vil svare, du trenger ikke ) Som en annen sa er ekstrem lavkarbo ikke en slankekur, men et vektregulerende kosthold og om man er undervektig legger man på seg, kroppen finner rett og slett selv den vekten den synes er passe - for de fleste.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 23:34   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid - kuttet ut partystoppere

Med stoffskifteproblemer kan det ta lang tid før du går ned i vekt (om du går ned, med så lite å gå ned!) Spis for helse, ikke vekta!

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 13-05-15 kl 17:04.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 16:57   #10
Minn12
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2015
Innlegg: 10
Minn12 er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid - kuttet ut partystoppere

Takk for svar alle:-)

Kiloene har sneket seg på de siste årene etter jeg fikk lavt stoffskifte.

Har også brukt Tolvon(daglig) for søvnen de siste samme årene. Disse har jeg nå kuttet helt ut siden jeg ikke har behov for dem mer. I dag er 6. dagen uten dem. Kan jo ikke utelukke at disse pillene har klusset det til med vekten.

Får prøve å spise litt mer grønnsaker :-)

Minn12 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg, Egenkomponert, maks 100 g karbo Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 21:56   #11
Fluke83
Medlem
 
Fluke83 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Røyken
Alder: 40
Innlegg: 81
Fluke83 er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid - kuttet ut partystoppere

I pakningsvedlegget til Tolvon står vektøkning og økt apetitt ganske høyt oppe på lista over bivirkninger, hvis jeg husker riktig.. :-)

__________________


Fluke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent LCHF, stort sett ;) Svar med sitat
Svar

Emneord
vektbrems


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye har du tatt av og hvor lang tid tok det? Anos Generell diskusjon 30 19-05-11 19:14
Hvor begynner man å lete etter partystoppere? Val Ketolysekuren 41 11-03-11 17:00
Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppere? MinMort Ketolysekuren 15 20-09-10 16:40
Partystoppere, hvor lenge unngå dem for å se om det gir resultater? Ferskenbeinet Lavkarbo generelt 2 27-03-10 20:01
Hvor lang tid tar det? matitt Lavkarbo generelt 0 16-01-09 14:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no